آینه جم،رئیس آموزش و پرورش جم صبح امروز در آیین تجلیل از مربیان پرورشی شهرستان جم اظهار داشت: در اسلام تاکید بسیار زیادی به تربیت و اخلاق اسلامی شده و به ویژه در مدارس باید در این مسیر بیشتر تلاش کنیم.

 

 

 

به گزارش خبرنگارآینه جم،حسین اسکندری افزود: آموزش و پرورش در کنار تعلیم برای تربیت نیز ارزش زیادی قایل است و در نظام اسلامی توجه خاصی به امور تربیتی شده است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان جم ضمن تبریک این روز و گرامیداشت یاد و خاطره معماران تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: مربیان شریف‌ترین و نجیب‌ترین افراد جامعه هستند و بخش عمده مسئولیت سنگین تربیت دانش‌آموزان در مدارس بر عهده آنان است.

اسکندری با اشاره به نقش الگویی مربیان اضافه کرد: در میان مکتب‌های مختلف تربیتی که روش‌های متفاوتی در شیوه‌های تربیتی ارائه می‌کنند، دین مبین اسلام روش خاصی را در راستای تربیت انسان‌ها ارائه می‌کند که بر اساس آیات نورانی قرآن و احادیث معصومین(ع) است.

وی گفت: در این روش تربیتی، سعی می‌شود با آگاه ساختن افراد از خود و جهان اطراف به تربیت صحیح و همه جانبه شخصیت آنان بپردازد؛ از این رو مربیان تربیتی باید با استفاده از آیات و روایات و آموزه‌های دینی در این مسئولیت خطیری که بر عهده دارند به نحو مطلوب ایفای نقش کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مربیان امور تربیتی تلاش کنند رفتارشان عاقلانه، اصلاح جویانه، حکیمانه، صمیمانه و سرشار از محبت و صفا باشد تا بتوانند در متربی تاثیر مطلوب داشته باشند.

اسکندری در ادامه از رشد کیفی سطح تعلیم و تربیت خبر داد و گفت: در سال جاری با اجرای طرح تحول بنیادین شاهد رشد سطح کیفیت تعلیم و تربیت در شهرستان هستیم و امیدوار هستیم این روند تداوم یابد.

محمد حسینی معاون پرورشی و تربیت بدنی جم نیز در این برنامه از تلاش‌های مربیان در طول سال جاری تقدیر کرد و توضیحاتی پیرامون برنامه‌های پرورشی و مسابقات برگزار شده ارائه کرد.

در این آیین از مربیان پرورشی شهرستان جم تجلیل به عمل آمد.

[کد خبر:AJ3112]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب