مراسم شبی با شهدا

 

آینه جم،ستاد حمایت از سرمایه های  انسانی و خادمان دانشگاهی هیئت رزمندگان اسلام شهرستان جم در روز سه شنبه 20 فروردین ساعت 20مراسمی تحت عنوان یاد شهیدان والامقام : سید اهل قلم،مرتضی آوینی و سپهبد صیاد شیرازی در سالن اجتماعات شهرداری جم برگزار شد

 

 

به گزارش خبرنگار آینه جم،در ابتدای این گردهمایی، آقای دبیری سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی جم در سخنانی به ویژگی های شخصیتی والای  سید مرتضی آوینی  پرداختند و بیان داشتند :شهید آوینی همیشه دغدغه ی سینما داشت ،اندیشه های ایشان بیشتر تفکرات امام و قران بود،

 

همان طور که شهید آوینی می گفت ،سینمای امروز متاسفانه در مقطعی از فعالیت خود، با اسلام و اندیشه های آرمانی حضرت امام خمینی(ره) فاصله گرفته است و بعضا شاهد ساخت،تدوین ونمایش فیلم هایی در سینما هستیم که گاها برای امنیت اجتماعی ما مضر است. قطعا دیدگاههای سید مرتضی می تواند در خدمت اسلام در آید،و نظریات نوین ایشان باعث تحول در سینمای ایران شود.

 

در ادامه ی این نشست  دکتر کارگر، شخصیت وجودی شهید آوینی را در سه مقوله  ی : زیبایی اندیشه و جامعیت نگاه ، جهان بینی توحیدی ، نحوه ی آداب معاشرت و حسن سلوک بررسی کردند.ایشان افزودند، شهید آوینی بر فلسفه غرب تسلط داشت و اسلام را هم خوب می شناخت ،هنر را خوب می فهمید، در حوزه کارگردانی ،معماری،فن سخنوری ،سینما،فرهنگ و ادب فارسی ودر همه ی ابعاد انسانی ،شخصیت کاملی بود.در مقوله ی ادب ایشان شخصیتی بی نظیر بود،همیشه  نمار را اول وقت می خواند و همیشه با وضو بود.به روابط خانوادگی اهمیت بالایی می دادند و هرجا که مراسمی بود اگر یک دانه شیرینی را برمی داشتند یک عدد هم برای همسرش می بردندواعتقاد داشتند که همین شیرینی های کوچک و شادمانی های اندک، باعث انس و الفت بسیار در بین زن و شوهر می شود.نماز شبش قطع نمی شد و نماز را  در منزل اصولا به جماعت و همراه باخانواده می خواندند.

 

در ادامه این مراسم حجت الاسلام گنجی از دکتر کارگر به خاطر برگزاری این مراسم پرفیض و معنوی تقدیر و تشکر کرد.

 

ایشان بیان داشتند که این شهیدان بر گردن ما حق زیادی دارند ،حاج آقا گنجی افزودند: سید اهل قلم،از هنرمندان شایسته ونویسندگان توانا و از منتقدان جدی غربزگی بود . در دفاع مقدس نقش بسیار خوبی  را در روایت فتح ایفا نمودند تا اینکه سرانجام در هنگام ساخت فیلمی از شهدای فکه در منطقه عملیاتی فکه به فیض شهادت نایل آمد،رهبر معظم انقلاب  هماره از ایشان به عنوان سید اهل قلم یادمی نمایند.

 

در مورد شخصیت والای صیاد شیرازی همین بس که بین سپاه و ارتش یک همدلی و اتحاد را به وجود آورد.

 

در واقع شهید صیاد شیرازی و شهید آوینی در اوج اخلاص، عاشق شهادت و جهاد بودند، تا آن که به ارزوی  دیرینه ی خود فیض شهادت نائل آمدند.

 

عده ای هم در دفاع مقدس غصه می خوردند چرا ما به شهادت نرسیدیم ،در واقع شهدا مقام بسیار والایی دارند،به تعبیر قران اینها در نزد خدا روزی می خورند.

 

ایشان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از اساتید و دانشجویان حاضر در این مراسم، تاکید نمودند که امروز بهترین چیزی که می تواند انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از دسیسه هاو توطئه ای دشمن حفظ کند،یادآوری و بیان خاطرات شهیدان است.

 

در ضمن در این نشست صمیمی،  سه تن از بانوان دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز جم، با ارائه مقاله و سخنرانی به تبیین ابعاد شخصیتی این دو سردار بزرگ جنگ پرداختند.

 

از میهمانان این نشست با شکوه می توان از ریاست محترم شورای نگهبان شهرستان  و بخشدار مرکزی جم و همچنین معاون  دانشکده ی فنی و مهندسی یاد نمود.

 

 

 

[کد خبر:AJ3124]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب