گزارش کامل اولین جلسه فرماندار جدید جم بعد از معارفه  با اعضای شورای بخش مرکزی

(این خبر تکمیل می شود)

به گزارش آوای جم :فرماندار جم: عوارض آلايندگي با انصاف و عدالت در شهرستان توزيع خواهد شد.

 

فرماندار جديد شهرستان جم از عزم جدي براي حل بحران آب در سال جاري خبر داد.

 

 عبداله نادري در دو ديدار جداگانه با اعضاي شوراي شهر و بخش مركزي جم با مهم برشمردن جايگاه شوراها در نظام جمهوري اسلامي، نقش بي بديل شوراها در رشد و توسعه ي جامعه را غير قابل انكار دانست و افزود: تلاش خواهم كرد جايگاه والاي شوراها در شهرستان جم، به عنوان مشاوران امين دولت، روز به روز تقويت گردد.

 

 نماینده عالی دولت در شهرستان جم، مشورت و استفاده از خرد جمعي را لازمه ي مصونيت از خطا در تصميم گيري ها دانست و تصريح كرد: از راي و نظر شوراها و صاحبان انديشه در مسير توسعه ي هر چه بيشتر شهرستان جم استفاده خواهم كرد.

 

نادري در بخشي از سخنان خود با اشاره به مشكلات زيربنايي شهرستان جم در ابعاد مختلف به خصوص در زمينه ي آب ابراز داشت: با توجه به نگاه خوشبينانه ي بيروني به جم، هرگز گمان نمي كردم اين شهرستان خوشنام از لحاظ سرسبزي و پرآبي، تا اين اندازه درگير بحران آب باشد.

 

فرماندار جم وضعيت آب در شهرستان جم را اسفناك توصيف كرد و گفت: با توجه به درپيش بودن تابستان و لزوم تامين آب شرب مردم، حل بحران آب در اولويت برنامه هاي امسال قرار دارد.

 

عبداله نادري احياي طرح هاي آبخوان داري و آبخيز داري را نيز لازمه ي تامين آب شرب و كشاورزي شهرستان دانست و خاطر نشان ساخت: در صورت عدم اجراي اين طرح ها، همين كشاورزي باقي مانده در  جم نيز رو به زوال خواهد رفت.

 

نادري در بخش ديگري از سخنان خود، موضوع پر حرف و حديث عوارض آلايندگي را مورد اشاره قرار داد و افزود: مسائل و مشكلات پيش آمده در خصوص عوارض آلايندگي را با دقت بررسي كرده ام و اين اطمينان را به مردم شهرستان مي دهم كه عوارض آلايندگي با رعايت انصاف و عدالت در شهرستان، چه در بخش مركزي و چه در بخش ريز، توزيع خواهد شد.

 

وي تصريح كرد: بي ترديد آلايندگي صنايع نفت و گاز بر تمام بخش هاي شهرستان جم تاثير دارد و تلاش خواهيم كرد اين عوارض در مسيري صحيح و عادلانه صرف حل مشكلات مردم گردد.

 

فرماندار جم در قسمت ديگري از سخنان خود به موضوع نفت و گاز پرداخت و گفت: بايد با پشتوانه ي منطق و استدلال با نفت و گاز تعامل كنيم تا بتوانيم حقوق شهرستان را در فضايي منطقي، جدي و دوستانه استيفا نماييم.

 

عبداله نادري با انتقاد از مطالبات كوچك و خرد از نفت و گاز خاطرنشان ساخت: نبايد با اصرار بر خواسته هاي كوچك از نفت و گاز، اهداف بزرگ و مطالبات مهم به فراموشي سپرده شود.

 

نادري تصريح كرد: متاسفانه هنوز آنگونه كه بايد و شايد از ظرفيت هاي نفت و گاز در شهرستان جم استفاده نشده است و مي بايست با تجميع خواسته هاي شهرستان، اهداف بزرگ را با همكاري نفت و گاز دنبال كرد.

 

فرماندار شهرستان جم، اولويت بندي عادلانه در تخصيص اعتبار و اجراي پروژه ها را ضامن توسعه ي متوازن شهرستان و افزايش اميد در مردم دانست و تصريح كرد: توزيع ثروت در شهرستان فقط بر مبناي نيازسنجي دقيق انجام خواهد شد و تلاش خواهد شد مشكلات زيربنايي و مناطق محروم در اولويت قرار گيرند.

 

وي افزود: به عنوان فرماندار شهرستان حقوق مردم شهرستان را با هيچ چيز معاوضه نخواهم كرد و در اين راه با مردم صادقانه رفتار خواهم كرد.

 

عبداله نادري در ادامه به موضوع ويژه خواري و رانت پرداخت. وي با بيان اينكه قرار نيست هر كس در جايگاه قدرت قرار دارد از امتيازات ويژه برخوردار باشد ابراز داشت: همه ي مردم شهرستان جم بايد از شانس يكسان براي استفاده از ثروت و امكانات برخوردار باشند و هيچ كس شاني بالاتر از ساير مردم نخواهد داشت.

 

رئيس شوراي تامين شهرستان جم، در بخش پاياني سخنان خود به موضوع نقد و انتقاد در جامعه پرداخت.

 

عبداله نادري نقد را لازمه ي پيشرفت و پويايي جامعه دانست و افزود: منتقد صالح را بايد ارج نهاد و نقدش را نيز به جان پذيرا شد.

 

نادري از نقد پذيري به عنوان ويژگي ارزشمند يك مدير نام برد و خاطر نشان ساخت: هر مديري از فرماندار شهرستان گرفته تا ساير مسئولين ادارات بايد از نقد استقبال كنند و از آن براي اصلاح خود و زيرمجموعه بهره گيرند.

 

فرماندار شهرستان جم تاكيد كرد: از نقد عملكردم به عنوان فرماندار جم خوشحال خواهم شد چرا كه اگر نقد به حق و منصفانه باشد از آن در اصلاح كارم استفاده خواهم كرد و اگر نادرست باشد در پيشگاه خداوند و وجدان پاك مردم مبرا خواهم بود.

 

نادري در پايان تصريح كرد: از فرياد مظلوم هرگز ناراحت نخواهم شد اما در مقابل گردن كشان و تضييع كنندگان حقوق مردم با شدت و البته بر مبناي قانون برخورد خواهم كرد.

 

در ادامه ي اين دو نشست اعضاي شوراي شهر و بخش مركزي جم گزارشي از مسائل و مشكلات كلان شهرستان را به فرماندار جم ارائه كردند.

 

در ديدار اعضاي شوراي بخش مركزي جم با فرماندار اين شهرستان، مسائل و مشكلات كلان شهرستان جم مورد بررسي قرار گرفت.

 

حاتمی: بحران آب در شهرستان جدییست

 

 رئيس شوراي بخش مركزي جم در اين ديدار، انتصاب عبداله نادري به سمت فرماندار جم را تبريك گفت. ناصر حاتمي با اعلام اينكه، حضور فرماندار جديد مي تواند منشا بركات براي شهرستان جم باشد از بازگشت اميد به شهرستان پس از اين انتصاب گفت.

 

حاتمي سپس به بيان برخي از مسائل و مشكلات بخش مركزي جم پرداخت .

 

رئيس شوراي بخش مركزي جم، وضعيت بغرنج آب در روستاها را به عنوان اولين و مهم ترين دغدغه ي مردم يادآور شد.

 

حاتمي با بيان اينكه متاسفانه در سال هاي گذشته تا كنون شهرستان جم با معضل بي آبي مواجه است گفت: اكنون اداره ي آب روستايي جم با ضعف شديد در مديريت مواجه است به نحوي كه شاهد اعتصاب هر روزه ي كاركنان اين اداره به دليل عدم پرداخت حقوق ها هستيم.

 

وي هم چنين از فرسودگي و ناكارآمدي شبكه ي آب روستايي در شهرستان جم انتقاد كرد و افزود: متاسفانه جم از سويي با مشكل بي آبي و از سوي ديگر با معضل مديريت آب مواجه است به نحوي كه حدود 50 درصد آب موجود در شبكه به دليل زيرساخت هاي نامناسب و فرسوده به هدر مي رود.

 

ناصر حاتمي خواستار اهتمام جدي فرماندار به اين موضوع شد.

 

رئيس شوراي بخش مركزي جم در ادامه، به تعطيل شدن پروژه ي انتقال آب كوثر، طرح هاي آبخوان داري و آبخيز داري، عدم پرداخت معوقات چاه داران توسط اداره ي آب اشاره و خاطر نشان كرد: بخش بزرگي از آب شرب روستايي از چاه هاي استيجاري تامين مي گردد كه متاسفانه به دليل كارشكني هاي اداره ي آب روستايي شهرستان و استان، حقوق چاه داران پرداخت نمي گردد و مرتبا شاهد تعطيلي اين چاه ها هستيم.

 

ناصر حاتمي جاده ي جم به پالايشگاه را يكي ديگر از معضلات روستاهاي بخش مركزي دانست و خاطر نشان كرد: اين جاده غيراستاندارد حدود ربع قرن پيش، توسط شركت فجر جم به عنوان يك راه صنعتي احداث گرديد و اكنون به قتلگاه مردم تبديل شده است.

 

وي شانه خالي كردن اداره ي راه و شهرسازي شهرستان جم از احداث جاده ي مناسب و يا گسترش و بهبود راه موجود را مورد انتقاد قرار داد و افزود: متاسفانه اداره ي راه و شهرسازي جم به بهانه ي اينكه راه جم به پالايشگاه، جاده ي صنعتي است از هرگونه تلاش براي بهبود اين راه خودداري مي كند.

 

رئيس شوراي بخش مركزي جم در بخش ديگري از سخنان خود، به بيكاري حدود 700 ليسانسيه ي فني بيكار در بخش مركزي جم اشاره كرد و افزود: متاسفانه اين جوانان براي اشتغال با مشكل جدي مواجه هستند و لزوم توجه به اشتغال آنان ضروري به نظر مي رسد.

 

ناصر حاتمي نارضايتي عمومي مردم از منابع طبيعي شهرستان به دليل رفتارهاي عجيب و غريب را يكي ديگر از مشكلات روستائيان دانست و تصريح كرد: متاسفانه در نقشه هاي جديد منابع طبيعي بعضا خانه و مزارع چند ده ساله ي مردم به عنوان منابع ملي ثبت شده است و اين موضوع مشكلاتي را براي روستائيان ايجاد كرده است.

 

رفيعي پور: رمز موفقيت فرمانداران تعامل دوسويه با مردم و شوراها

 

عضو شوراي بخش مركزي جم و شوراي عالي استان بوشهرنيز، در سخناني با مهم برشمردن جايگاه شورا در قانون اساسي از آن  به عنوان قوه ي چهارم كشور ياد كرد و افزود: متاسفانه در سال هاي گذشته آنگونه كه بايد از پتانسيل شوراها استفاده نشده است.

 

محمدباقر رفيعي پور رمز موفقيت برخي از مسئولين و فرمانداران شهرستان جم در سال هاي گذشته را تعامل دوسويه با مردم و شوراها دانست و خاطر نشان ساخت: متاسفانه در گذشته برخي مسئولين با ناديده گرفتن شوراها،  به تصميم گيري هاي كلان پرداختند كه عموما با شكست مواجه گرديد.

 

وي از فرماندار جديد جم به جهت برگزاري نشست در اولين روزهاي حضور در شهرستان جم با شوراها، تقدير كرد.

 

 ديگر عضو شوراي بخش مركزي جم نيز برخي ديگر از مشكلات روستاهاي شهرستان را ارائه كرد.

 

نصیری:تخریب جنگل ها و مراتع جم توسط مجموعه نفت و گاز بدون توجه به عواقب زیست محیطی

 

مصطفي نصيري در اين ديدار با اشاره به نقش ارتباطات و رسانه در جامعه، خواستار توجه نماينده ي عالي دولت در شهرستان به مقوله ي زيرساخت هاي ارتباطي شد.

 

 نصيري با بيان اينكه هم اكنون بيش از ده روستاي بخش مركزي جم از نعمت تلفن ثابت و حتي همراه بي بهره اند گفت: متاسفانه در شرايطي كه دولت در حال ورود گسترده به شبكه ي مجازي است بيش از 5 هزار نفر از مردم روستاهاي جم از تلفن ثابت هم بي بهره اند.

 

وي بي توجهي مخابرات به اين موضوع در چند سال گذشته را مورد انتقاد قرار داد و خواهان حل مشكلات مردم در حوزه ي ارتباطات شد.

 

مصطفي نصيري هم چنين تخريب جنگل ها و مراتع توسط شركت هاي نفت و گاز، عدم اهتمام جدي به موضوع آسيب هاي اجتماعي و عدم تكميل طرح هاي عمراني نيمه تمام در شهرستان جم را   از ديگر مشكلات اين شهرستان دانست.

 

ارجمند :انتقاد استخدام هاي طايفه اي در برخي شركت هاي نفت و گاز مستقر در شهرستان جم

جوان ترين عضو شوراي بخش مركزي جم نيز بي توجهي مسئولين به عدالت اجتماعي و اقتصادي را به عنوان يكي از دغدغه هاي اصلي جوانان بخش مركزي جم عنوان كرد.

 

مصطفي ارجمند با اشاره به پتانسيل هاي اقتصادي بزرگ در شهرستان جم، از عدم پايبندي برخي مسئولين به شعارهاي انقلاب در حوزه ي عدالت انتقاد كرد.

 

ارجمند استخدام هاي طايفه اي در برخي شركت هاي نفت و گاز مستقر در شهرستان را مورد انتقاد قرار داد و افزود: متاسفانه برخي مسئولين بدون توجه به رفتارهاي غيرقانوني خود، باعث ايجاد نااميدي در جوانان پاك شهرستان و روستاها مي گردند كه اين رفتارها بايد هر چه سريعتر خاتمه يابد.

 

وي هم چنين با تقدير از صداقت فرماندار شهرستان در بيان موضوعات، بر لزوم تعامل صادقانه با مردم و پرهيز از رفتارهاي عامه پسند و وعده هاي ناشدني تاكيد كرد.

 

عکاس:مصطفی نصیری

[کد خبر:AJ3172]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب