آینه جم- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: دانشگاه و دانشجویان در انتخابات پیش رو نقش تماشاچی ایفا نکنند.

به گزارش آینه جم: فتح الله حقیقی ظهر یکشنبه در جلسه کمیسیون دانشجویی استان بوشهر با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: تلاش ها و خدمات بسیجیان در طول عمر با برکت نظام اسلامی ایران قابل تقدیر است و همه ایرانیان امنیت و اقتدار کشور را مرهون تفکر و اندیشه بسیج می دانند.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو و اثرگذاری دانشگاه و دانشجویان در راستای حضور حداکثری اشاره کرد و افزود: ما نمی خواهیم دانشگاه و دانشجویان ما در موضوع انتخابات نقش تماشاچی را ایفاء کنند، چون که یکی از عوامل شور و نشاط انتخابات و همچنین حضور و مشارکت حداکثری بر عهده دانشجویان و دانشگاه ها است ولی باید براساس قانون و رعایت خطوط قرمز در برگزاری انتخاباتی باشکوه کمک کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: دانشگاه های ما باید پویا، فعال و با نشاط باشند و از هر گونه تحرکات دانشجویان که در چارچوب قانون باشد حمایت و دفاع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه دانشجو باید در تمامی عرصه های سیاسی و اجتماعی جامعه به وظایف خود آگاه باشد، افزود: در 9 ماه گذشته شاهد افزایش کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه های استان هستیم که این موضوع خود موجب آگاهی بخشی قشر جوان و دانشجو می شود.

معاون استاندار بوشهر عنوان کرد: جوانان دارای فطرتی پاک هستند و کلامشان بازگو کننده حرف های دلشان است و نباید صحبت‌هایشان در برنامه‌ها و جلسات دانشگاهی موجب مارک دار شدن و یا پرونده سازی برای آنان شود.

حقیقی خطاب به دانشحویان گفت: انتقاد با مغرضانه صحبت کردن تفاوت دارد و دانشجویان باید به این امر توجه ویژه ای داشته باشند.

وی اظهار کرد: دانشگاه‌های استان بوشهر باید در راستای گسترش و ارتقاء فعالیت تشکل های دانشجویی برنامه و طرح‌های خود را به دبیرخانه کمیسیون دانشجویی استان ارائه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: همچنین 16 آذر ماه امسال به مناسبت روز دانشجو، نشستی در قالب پرسش و پاسخ با حضور مسئولان ملی و استانی با دانشجویان ممتاز استان بوشهر برگزار خواهیم کرد.

حقیقی با بیان اینکه انتخابات اراده سیاسی یک ملت است که در یک اجتماع شکل می گیرد، افزود: ایران اسلامی کشوری است که در هیچ دوره ای با وجود گردنه های سختی که پیش روی داشته، در انتخابات با مشکلی مواجه نشده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به نزدیک انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، افزود: ما طالب برگزاری یک انتخابات سالم، شفاف و قانونمند هستیم و مسئولین دانشگاه های استان موظف هستند برای فعالیت تشکل های مختلف با در نظر گرفتن چارچوب قانون و رعایت خط قرمزها مانعی ایجاد نکنند.

[کد خبر:AJ10099]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب