آینه جم:دکتر سیاری و هیأت همراه، صبح امروز به منظور بررسی روند اجرایی طرح تحول نظام سلامت وارد استان بوشهر شد.

به گزارش آینه جم:، معاون وزیر بهداشت بلافاصله پس از ورود به بوشهر با حضور در دانشگاه علوم پزشکی در نشستی با حضور رییس و معاون بهداشتی دانشگاه شرکت کرد و در جریان چگونگی اجرای طرح تحول سلامت در استان بوشهر قرار گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی در این نشست ضمن بیان تاریخچه‌ای از استان و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به تشریح چگونگی اجرای طرح تحول نظام سلامت و هفت بسته خدماتی این طرح در بوشهر پرداخت.
دکتر علیرضا رئیسی افزود: در استان بوشهر به صورت میانگین، ماهانه بیش از سیصد پزشک از خدمات "بسته حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم" برخوردار شده اند.
وی اضافه کرد : در آذر ماه سال جاری در بسته پزشکان مقیم در استان بوشهر، 491 متخصص روز در راستای این طرح به مردم خدمت کردند.
دکتر رئیسی بیان داشت: تا آذر ماه سال جاری حدود یازده هزار مورد زایمان طبیعی در بیمارستان‌های استان صورت گرفته است که تمامی هزینه‌های آنها رایگان بوده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به شاخص‌های بهداشتی استان نیز اشاره کرد و افزود: میزان مرگ و میر نوزادان و کودکان کمتر از یکسال و پنج سال از میانگین کشوری کمتر است.
وی با اشاره به اجرای برنامه تحول در حوزه بهداشت گفت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از ابتدای تیر ماه امسال به ارایه خدمات فعال بهداشتی به ساکنین مناطق شهری و حاشیه شهرها اقدام نموده و از 28 مرکز سلامت جامعه و 14 پایگاه سلامت پیش بیینی شده، تعداد هشت مرکز و پنج پایگاه در استان بوشهر راه اندازی شده است.
در این سفر یکروزه معاون بهداشتی وزارت بهداشت ضمن بازدید از مراکز جامعه سلامت و نشست با استاندار بوشهر در جمع خبرنگاران حاضر می‌شود و به سوالات اصحاب رسانه درباره چگونگی اجرای طرح تحول سلامت در استان بوشهر پاسخ می‌دهد.

 

[کد خبر:AJ11641]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب