آینه جم:  فرماندار گناوه گفت: پیشگیری و رسیدگی به تخلفات احتمالی انتخاباتی، ضمن اینکه مجریان انتخابات را در عمل به تعهدات خود یاری می کند، اعتماد مردم را افزایش خواهد داد.

به گزارش«آینه جم» به نقل از روابط عمومی فرمانداری؛  عبدالنبی یوسفی در جلسه روز یکشنبه ستادپیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، رای مردم حق الناس است و این مهم وظیفه ما را در برنامه ریزی دقیق و سعی و تلاش بیشتر برای حفظ و پیشگیری از خدشه دار شدن حق مردم سنگین تر می کند.

وی با بیان اینکه هیات های اجرایی و نظارت انتخابات در شهرستان گناوه تشکیل شده از افرادی دلسوز، مومن و امین است، گفت: با ظرافت و دقت عوامل اجرایی و نظارت دقیق ستاد

پیشگیری، در هفتم اسفندماه امسال شاهد تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و پشتیبانی از نظام مقدس اسلامی خواهیم بود.

فرماندار گناوه بیان کرد: ستاد، نظارت دقیق بر نحوه فعالیت کاندیداها در فضای مجازی دارد.
وی گفت: قانون، موارد تخلف را به صراحت مشخص کرده و مجریان انتخابات نیز بر این اساس نسبت به رصد فعالیت های تبلیغاتی در جامعه و در فضای مجازی اقدام می کنند و درصورت بروز تخلف، برخورد لازم انجام خواهد شد.

یوسفی افزود: برخی از کاربران شبکه های مجازی از روی ناآگاهی و یا غرض ورزی در حمایت و یا ضدیت با برخی کاندیداها به تخلفاتی دامن می زنند که ممکن است برای آینده خود مشکلاتی ایجاد کنند که همگان باید خود را ملزم به رعایت قانون دانسته و در جریان تبلیغات انتخاباتی بازیچه دیگران نشوند.

رئیس دادگستری گناوه نیز از تشکیل شعبه های ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در این شهرستان خبر داد و گفت: رویکرد ما در ابتدا پیشگیری از بروز تخلفات انتخاباتی است اما در صورت مشاهده هرگونه تخلف، نخست تذکر داده و در صورت تکرار این جرایم طبق قانون برخورد خواهد شد.

داریوش قاسمی زاده، آگاهی یافتن همگان از موارد قانونی و تخلفات احتمالی را امری ضروری دانست و افزود: فعالیت تبلیغاتی تنها در چارچوب قانون مجاز است و در این ارتباط با هرگونه قانون شکنی، التهاب آفرینی و ایجاد فضای یاس در جامعه برخورد می شود.

دادستان عمومی و انقلاب و دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی گناوه گفت: ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی به دستور رئیس قوه قضاییه تشکیل شده و محورهای مهمی چون برگزاری جلسات توجیهی رعایت قانون

برای کاندیداها، کنترل و نظارت بر فضای مجازی و جرایم رایانه ای، جلوگیری از سو استفاده از موقعیت های شغلی و استفاده از ظرفیت رسانه ها برای تشریح قانون و جرایم انتخاباتی را مدنظر دارد.

خدارحم گزدرازی افزود: همگان باید بکوشیم تا با برگزاری انتخاباتی پرشور و باشکوه ضمن حمایت از نظام مقدس اسلامی و رعایت حدود قانونی از بروز هرگونه تخلف جلوگیری کنیم.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی گناوه گفت: دستگاه قضایی شهرستان برای اجرای وظایف قانونی خود آماده است تا با همکاری هیات های اجرایی و نظارت و با همراهی مردم ضمن کمک به تحقق مشارکت حداکثری، فعالیت های تبلیغاتی را رصد کند.

وی بیان کرد: در صورت ارتکاب تخلف توسط هر شخص و یا جناح سیاسی در اسرع وقت برخورد قانونی خواهد شد.

گزدرازی با دعوت کاندیداها و طرفداران آنها به تلاش برای ایجاد فضای رقابت سالم در انتخابات گفت: به کسانی که با هر اقدام غیرقانونی قصد اختلال در نظم انتخابات را دارند هشدار می دهیم که قبل، حین و بعد از فرصت تبلیغات و روز برگزاری انتخابات با هرگونه اقدام غیرقانونی برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

استان بوشهر دارای چهار کرسی نمایندگی است که یک کرسی آن به حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم تعلق دارد.

[کد خبر:AJ11785]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب