آینه جم: سرپرست محیط زیست جم از دستگیری دو شکارچی غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.

محمد تقی محمدی در گفتگو با خبرنگار آوای جم با اعلام این خبر گفت:بر اساس برخی گزارشات رسیده، باندی از شکارچیان جانوران تشی در شهرستان اقدام به شکار این حیوان می کردند که روز گذشته دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: دو شکارچی جانوران تشی آخرین بار در روز گذشته در روستای حرمی اناری در بخش ریز شهرستان جم مشاهده شدند که با حضور شبانه در محل، نسبت به دستگیری و بازداشت آنان اقدام شد.

محمدی گفت: از این شکارچیان یک قلاده تشی، دو قلاده سگ شکاری، چند قبضه چاقو، دو دستگاه نورافکن و دستگاه مخصوص شکار تشی کشف و ضبط شد.

وی ابراز داشت: شکارچیان دستگیر شده به همراه حیوانات و ادوات کشف شده جهت سیر مراحل قانونی، به مراجع قضایی تحویل شدند.

سرپرست محیط زیست شهرستان جم با اشاره به اهمیت بسیار بالای حفظ زیست بوم جانوری و گیاهی شهرستان جم، برخورد با متخلفان را مورد تاکید قرارداد و گفت: فعالان محیط زیست شهرستان جم نقش مهمی در حفظ و حراست از سرمایه های زیست محیطی جم دارند و امیدواریم فرهنگ حمایت از محیط زیست روز به روز در شهرستان ارتقا یابد.

لازم به ذکر است تشی یا جوجه‌تیغی با نام علمی Erethizon dorsatum پرخارترین جانور جونده است، هرچند نام لاتین آن خوک پرخار معنی می‌دهد. در حدود 24 نوع جوجه تیغی وجود دارد و همه آنها با پوششی از خارهای سوزن مانند به شکارچیان علامتی واضح می‌دهند که این حیوان لقمه آسانی برای شکار نیست.

نمونه ای جوجه تیغی(تشی)

[کد خبر:AJ11956]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب