آینه جم:مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: به دلیل خشکسالی‌های پی‌در‌پی و افت منابع زیرزمینی، تمام دشت‌های استان بوشهر ممنوعه شده‌اند.

به گزارش آینه جم:شاپور رجایی اظهار داشت: شرکت آب استان بوشهر در دو سال اخیر، بیشترین تلاش‌ها را برای تامین آب مورد نیاز کشاورزان به ویژه نخلداران عزیز انجام داده و در بسیاری از بخش‌ها به نتایج خوبی نیز رسیده‌ایم.

وی افزود: در دشتستان بیش از 4.5 میلیون اصله نخل وجود دارد و در سال بیش از 130 هزار تن محصول خرما در این شهرستان تولید و به بازار مصرف ارسال می‌شود که باید برای تامین آب مورد نیاز این تعداد نخیلات و سر پا نگهداشتن نخیلات نهایت توان خود را به کار گیریم.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان بوشهر خاطر نشان کرد: با ابتکارات صورت گرفته، در دو سال گذشته طرح تغییر شیوه آبیاری مورد تصویب قرار گرفته و هم‌اکنون در بخش‌هایی از نخیلات منطقه آبپخش این مهم اجرایی و عملیاتی شده است.

رجایی با بیان اینکه شغل بخش عظیمی از مردم سعدآباد و آبپخش کشاورزی است و برای تامین معاش این خانواده‌ها باید نسبت به توسعه زیرساخت‌های کشاورزی و به ویژه در تامین آب مورد نیاز این قشر اهتمام ورزیم، یادآور شد: بخش زیادی از آب موجود در سفره‌های زیرزمینی استان در کشاورزی صرف شده و در سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی‌های پیاپی با مشکلات شدید بی‌آبی مواجه بوده‌ایم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه تمام دشت‌های استان بوشهر ممنوعه شده‌اند اظهار داشت: به دلیل خشکسالی‌های پی‌در‌پی و افت منابع زیرزمینی، تمام دشت‌های استان را ممنوعه اعلام کرده‌ایم و امیدوار هستیم با بهبود وضعیت بارندگی، شاهد بهبود وضعیت سفره‌های زیرزمینی باشیم.

 

[کد خبر:AJ12252]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب