آینه جم:فرماندار فیروزآباد گفت: تا پایان امسال، 10 کیلومتر دیگر از جاده شیراز – فیروزآباد – جم - عسلویه بزرگراه می‌شود.

به گزارش آینه جم، ابراهیم استوارمیمندی بعدازظهر امروز در حاشیه افتتاح پروژه‌های عمرانی بخش مرکزی این شهرستان که با حضور مسئولان شهرستانی و استانی برگزار شد با اشاره به عملیات اجرایی قطعه صفرشش و تقاطع غیرهمسطح این شهرستان اظهار داشت: شرکت ساخت و زیربنای حمل‌ونقل کشور با دو عنوان پروژه راه و بزرگراه در قالب شش طرح را در این شهرستان در دست اجرا دارد که به‌صورت تقریبی اکثر آن‌ها به‌صورت پروژه‌های بزرگراهی تعریف‌ شده است.

وی افزود: آخرین برآوردی که داشتیم برای اتمام این پروژه‌ها یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

فرماندار فیروزآباد ادامه داد: محور شیراز – فیروزآباد – جم – عسلویه و کنارگذر فیروزآباد در واقع کوتاه‌ترین مسیر اتصال عسلویه  – منطقه پارس جنوبی و مرکز کشور است.

استوارمیمندی اضافه کرد: کل محور عسلویه - شیراز 350 کیلومتر است که قسمت فیروزآباد – جم در سال 86 توسط این شرکت و وزارت نفت احداث شد.

وی بیان داشت: تا امروز از این 350 کیلومتر، 140 کیلومتر را تبدیل به بزرگراه کردیم و تا پایان سال تلاش بر آن است 10 کیلومتر دیگر به این میزان اضافه کنیم.

فرماندار فیروزآباد بیان داشت: در انتهای قطعه صفرشش یک تقاطع غیرهم‌سطح وجود دارد و در ابتدای مسیر آتشکده نیز تقاطع غیر هم‌سطح دیگری احداث خواهد شد.

وی در مورد احکام این پروژه خاطرنشان کرد: 500 مترمکعب حجم خاک‌برداری، 800 مترمکعب عملیات خاک‌ریزی، 50 مترمکعب حجم بتن‌ریزی، 100 هزار مترمکعب زیراساس و 50 مترمکعب حجم آسفالت گرم بوده است.

منبع: فارس
[کد خبر:AJ12883]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب