آینه جم، دکتر محمد مطلق گفت:با توجه به ثروت های عظیم و منابع زیرزمینی موجود ،عدالت اجتماعی و اقتصادی در منطقه ما محقق نشده است. به گزارش آینه جم، کاندیدا دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه دیّر، کنگان ، جم و عسلویه گفت:باید به جمهوری اسلامی افتخار کرد که باعث شده مردم در حکومت و اداره مملکت سهیم باشند و نمایندگانی انتخاب کنند که باعث ایجاد نظم، امنیت و عدالت در جامعه شود.
دکتر محمد مطلق در جمع مردم دیّر در مسجد فاطمه زهرا(س) بیان داشت: وقتی شعار انتخاباتی خود را عدالت، مسئولیت و رفع محرومیت قرار می دهیم در واقع منظورمان عدالت اجتماعی و اقتصادی است.
وی با بیان اینکه  باید توزیع امکانات و ثروت در جامعه عادلانه باشد، افزود:متأسفانه عدالت اجتماعی و اقتصادی در منطقه ما به صورت کامل اجرا نشده وامکاناتی که نیاز داریم با توجه به ثروت های عظیم و منابع زیرزمینی که در منطقه وجود دارد تحقق پیدا نکرده است.
این  کاندید مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:انتظار داریم مردم گرما دیده منطقه که آلودگی های زیست محیطی و مشکلات تنفسی را تحمل می کنند لااقل از امکانات  این صنایع هم بهره مند شوند.
دکتر مطلق در رابطه با شهر دیّر تصریح کرد:ما در شهری قرار داریم که بیشتر به  یک روستای بزرگ شباهت دارد  و شهریت در آن دیده نمی شود در حالی که دیّر قدمت و پیشینه دیرینه و شهدای زیادی در راه انقلاب تقدیم کرده است.
وی با بیان اینکه عدالت اقتصادی و توزیع منصفانه ثروت  در منطقه محقق نشده است، ادامه داد:موضوع اشتغال و بیکاری جوانان منطقه و نبود تجهیزات و امکانات در بخش بهداشت و اینکه برای کوچکترین مشکلات درمانی باید به مرکز استان و استان های مجاور مراجعه کنیم  درد دیرینه ماست .
این کاندید حوزه جنوب استان بوشهر خاطر نشان کرد:بدون علت و برای پست و مقام وارد صحنه انتخابات نشده ام بلکه مشکلات را حس کرده ام و می خواهم زبان گویای مردم باشم.
وی عنوان کرد:مشکلات زیست محیطی و معضل آلودگی های نفتی  و صید غیرمجاز باعث شده صیادان ما با مشکل مواجه شوند و نعمت های خدادادی در سفره آنها کمتر شود.
محمد مطلق راه حل رونق تجاری را توجه به توریست تجاری دانست و گفت:تجارت در دیّر منحصر به تجارت ملوانی است که آن هم با توجه به عدم وجود معافیت های گمرکی باعث رونق نگرفتن تجارت شده است.
وی در بحث اشتغال افزود:مصوبه 50 درصدی دیگر جوابگو نیست و نیاز به پیگیری مستقیم نماینده و نظارت مستقیم در این زمینه است.
کاندید دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه جنوب استان اظهار داشت: برای رفع آلودگی های زیست محیطی ناشی از گاز های سمی شرکت های نفتی نیاز به نصب تجهیزات پیشرفته است.
مطلق گفت:شرکت های مجاور با توجه به نقشی که در تخریب محیط زیست دارند متأسفانه در احداث فضای سبز و تفریح گاه برای بومیان منطقه و حتی کارگران خود دریغ کرده اند.
وی گفت : تمامی این مسائل و مشکلات نیازمند حضور نماینده ای پیگیر است که بتواند به عنوان زبان گویای مردم در راستای تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی منطقه گام بردارد.
دکتر محمد مطلق با بیان اینکه به عنوان یک کاندید مستقل معتدل در انتخابات حضور پیدا کرده  و به هیچ جناحی وابسته نیست بیان نمود:جناح های سیاسی حال حاضر تنها چند ماه قبل از انتخابات شکل می گیرد و بیشتر به یک بازی سیاسی شباهت دارد.

منبع: مطاف 24

[کد خبر:AJ13200]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب