http://img7.irna.ir/1394/13941222/81999798/81999798-70586847.jpgآینه جم: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس تفاهم نامه معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با استانداری بوشهر بیش از 800 میلیارد ریال برای توسعه، بازسازی و تجهیز خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی روستایی وشهری در این استان هزینه می شود.

به گزارش «آینه جم»؛ دکترعلیرضا رئیسی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس این تفاهم نامه تا پایان سال 96 این پروژه باید به صورت مشارکتی با استانداری بوشهر دراین استان به اجرا درآید.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر کار ایجاد 10 مرکز بهداشتی با عنوان مراکز جامع سلامت برای ارائه خدمات بهداشتیدرمانی در استان بوشهر آغاز شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بزودی دستگاه آنژیوگرافی دوم استان بوشهر راه اندازی می شود.

وی یادآورشد: هم اکنون استان بوشهر فقط یک دستگاه آنژیوگرافی دارد که با تمهیدات انجام شده با توجه به انجام مراحل زیرسازی بزودی آنژیوگرافی دوم این استان که دستگاهی با کیفیت و به روز است وارد استان می شود.

رئیسی ادامه داد: همچنین برای خدمات رسانی بهتر به مردم در قالب طرح تحول نظام سلامت مجوز ام ار ای دوم استان به بیمارستان تامین اجتماعی واگذار که در زمان حاضر در مرحله برگزاری مناقصه و خرید دستگاه هستند.

وی یادآور شد: این مجموعه با تعرفه دولتی در شهرستان بوشهر به مردم خدمات رسانی می کند.

رئیسی اجرای طرح بهداشت دهان و دندان با همکاری استانداری بوشهر را از جمله دیگر طرحهای مهم این دانشگاه عنوان کرد و گفت: 10 مرکز جامع ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان در این استان طراحی و در زمان حاضر قرارداد نهایی برای ساخت، خرید و تجهیز واحدهای سیار دندانپزشکی برای هر شهرستان نهایی شده است.
وی یادآور شد: علاوه براین 62 مرکز دندان پزشکی در شهرستانهای استان بوشهر برای ارائه خدمات جامع تجهیز شده اند.

رئیسی با اشاره به اینکه در حوزه زیرساختهای فضای فیزیکی آموزشی در استان بوشهر با مشکل روبرو هستیم گفت: در این ارتباط پروژه دانشکده پزشکی و دندانپزشکی استان بوشهر با اعتبار اولیه 150میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت بهداشت، درمان و آ موزش پزشکی دوباره آغاز به کار کرد.

وی بیان کرد: وزارت نفت مجری پروژه دانشکده پزشکی و دندانپزشکی استان بوشهر بود که این وزارتخانه با هزنیه کرد 40 میلیارد ریال پروژه را نیمه کاره تحویل داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: برای اجرا و تکمیل دانشکده پزشکی و دندانپزشکی استان بوشهر240 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که مرحله اول این اعتبار از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تخصیص یافته است.

وی اظهارکرد: با راه اندازی دانشکده پزشکی و دندانپزشکی استان بوشهر زمینه جذب و پذیرش شمار بیشتری از بومیان در این دانشکده فراهم می شود.
رئیسی یادآور شد: با افزایش جذب دانشجویان بومی و توانمند کردن جوانان استان بوشهر در آینده نیازی به جذب نیروهای طرحی نخواهیم داشت.

وی یادآور شد: درهفته سلامت پروژه مجتمع کلاسهای دانشگاه علوم پزشکی که در زمان حاضر 95 درصد پیشرفت فیزکی دارد و با شروع ترم جدید دراول مهردانشجویان می توانند از فضای فیزیکی مناسب و استاندارد استفاده کنند.

رئیسی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در همه شهرستانهای استان پزشکان متخصص حضور دارند و بیش از90 درصد متخصصانی که در زمان طرح تحول سلامت به کار گرفته شده اند به صورت تمام وقت حاضرهستند.

وی ادامه داد: از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون یک میلیون و 860 هزار ویزیت تخصصی در استان بوشهر انجام شده است که این آمار از میانگین تعداد ویزیت کشور بالاتر است.

رئیسی راه اندازی دومین ام ار ای دولتی درشهرستان کنگان، توسعه تختهای ویژه و اورژانس بیمارستان کنگان، اجرای مراحل نهایی بیمارستان دیر و اختصاص 320 میلیارد ریال در مرحله اول برای تجهیز این بیمارستان، ساخت کلینیک ویژه خیرساز، توسعه اورژانس، ای سی یو و بازسازی هتلینگ شهرستان دشتی را از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در استان بوشهر عنوان کرد.

وی اظهار کرد: تجهیز ای سی یو بیمارستان امام حسین اهرم و استقرار متخصصان، آغازعملیات اجرایی بیمارستان فوق تخصصی 180 تختخوابی بوشهر، تجهیز کلینیک شبانه روزی بیمارستان 17 شهریوربرازجان، ارائه خدمات فوق تخصصی گوارش، استقرار 35 پزشک متخصص، توسعه بخشهای ویژه و فعال شدن اتاق عملهای این بیمارستان از دیگر خدمات طرح تحول نظام سلامت در استان بوشهر است.

رئیسی یادآور شد: همچنین بهره برداری از بخش استاندارد دیالیز گناوه، بازسازی اورژانس، بلوک زایمان، راه اندازی تخت های ویژه بزرگسال و نوزادان، فعال کردن اتاق عمل بیمارستان سوختگی و فعال شدن بخش ترمیمی این بیمارستان، تامین 9 متخصص تمام وقت و 17 متخصص در کلینیک تخصصی دیلم، راه اندازی چهار تخت ویژه، آماده سازی بیمارستان دیلم و افتتاح آن در هفته سلامت، ایجاد اتاقهای احیا درمراکز بخشها، افزایش 16 آمبولانس و ایجاد پایگاههای اورژانس از دیگر برنامه های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.

[کد خبر:AJ13838]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب