آینه جم: فرماندار شهرستان جم گفت: در سال ۹۴ تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان ۹۰۰ نفر بود که در سال جاری به دو هزار و ۷۵۰ نفر رسید.

تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان جم ۳ برابر شد

به گزارش آینه جم:  فتح الله نوروزی صبح سه‌شنبه در نشست انجمن کتابخانه‌ها و نهضت مطالعه مفید شهرستان جم  اظهار داشت: توسعه فرهنگ کتابخوانی، توسعه همه جانبه را به همراه دارد.

وی افزود: شهرستان جم در سال گذشته گام‌های خوبی را در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه برداشته که نوید بخش شرایط مطلوب‌تری در حوزه کتاب و کتابخوانی است.

فرماندار جم افزود: در سال ۹۴ تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان ۹۰۰ نفر بود که با همراهی اعضای محترم انجمن کتابخانه های شهرستان و تلاش کتابداران این رقم در سال جاری به ۲ هزار و ۷۵۰ نفر رسید که از این لحاظ رتبه اول استان به جم اختصاص یافت.

نوروزی با تقدیر از همراهی خوب شهرداران با کتابخانه های شهرستان گفت: شهرداران هر سه شهر جم، ریز و انارستان نیم درصد سهم کتابخانه از درآمدهای شهرداری را به حساب کتابخانه ها واریز کرده و در فرهنگ سازی مطالعه نیز یاری‌گر کتابخانه‌ها بوده‌اند که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به اجرای مطلوب مصوبات انجمن کتابخانه‌های شهرستان در سال گذشته خاطرنشان ساخت: نشست‌های انجمن کتابخانه‌ها باید به طور منظم برگزار شود و همه اعضا نسبت به اجرای مصوبات پایبند باشند تا بتوان نتایج ملموس آن را مشاهده کرد.

رئیس انجمن کتابخانه‌ها و نهضت مطالعه مفید شهرستان جم استفاده از ظرفیت مدارس برای فرهنگ سازی مطالعه را گامی مهم در این راستا برشمرد و اظهار داشت: در سال گذشته اقدامات خوبی با همراهی مجموعه آموزش و پرورش انجام شد و انتظار داریم ارتباط دانش آموزان و کتابخانه ها روز به روز افزایش یابد.

[کد خبر:AJ16089]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب