آینه جم ، رئیس اداره تعمیرات شرکت پالایش گاز فجر جم با اشاره به حجم گسترده فعالیت‌ها در عملیات تعمیرات اساسی، بر نقش مهم کارگاه مرکزی پالایشگاه در پشتیبانی از این تعمیرات تأکید کرد.

به گزارش آینه جم، هادی شامرادلو پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  در 4 ماهه نخست سال جاری بیش از 700 مورد از انواع شیرآلات صنعتی (توپی، دروازه‌ای، پروانه‌ای، کنترلی، اطمینان و ...) در سایزهای متفاوت، 40 دستگاه پمپ در ابعاد و ظرفیت‌های مختلف که مربوط به واحد‌های تحت تعمیرات اساسی بوده است، در کارگاه مرکزی کاملاً بازشده و قطعات داخلی آن‌ها بازدید، تمیزکاری، تست و در صورت نیاز تعمیر و یا جایگزین شده است.

وی افزود: عمده قطعات پرمصرف این پمپ‌ها و شیرآلات در بخش خودکفایی کارگاه مرکزی ساخته می‌شود یا از قبل ساخته‌شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس اداره تعمیرات شرکت پالایش گاز فجر جم تصریح کرد: کارگاه مرکزی علاوه بر انجام تعمیرات اساسی بر روی شیرآلات و پمپ‌های یادشده، تعمیر اضطراری و روزمره صدها دستگاه مشابه دیگر مربوط به واحدهای در حین بهره‌برداری، واحدهای غیرعملیاتی و ارسالی از دیگر پالایشگاه‌ها و سازمان‌های بیرون از پالایشگاه را عهده‌دار است.

وی این حجم کارهای تعمیراتی در کارگاه مرکزی را نشان‌دهنده خوداتکایی پالایشگاه و توانایی نیروهای فنی این شرکت دانست و اظهار داشت: در حالی که پالایشگاه فجر در میان پالایشگاه‌های کشور بسیار قدیمی است و حجم فعالیت‌های تعمیراتی آن بسیار بالاست تعمیر و نگهداری تجهیزات آن به‌خوبی انجام می‌شود.

شامرادلو توضیح داد: این بخش از فعالیت‌های کارگاه مرکزی به‌موازات و در کنار فعالیت‌هایی است که توسط واحد تعمیرات اساسی بر روی دستگاه‌ها و تجهیزات ثابت مانند برج‌ها، مخازن، مبدل‌ها و فیلترها و ... انجام می‌دهد.

گفتنی است کارگاه مرکزی شرکت پالایش گاز فجر جم با داشتن واحدهای زیرمجموعه‌ای چون پمپ شاپ، ولوشاپ، تراشکاری، فلزکاری و جوشکاری؛ انجام کلیه کارهای تعمیراتی روزمره و اساسی دستگاه‌های مکانیکی ثابت و دوار را که نیاز به باز شدن دستگاه و تعویض و یا ساخت قطعه یدکی دارند و همچنین اجرای طرح‌های اصلاحی مهندسی در بخش‌های مختلف پالایشگاه را عهده‌دار است./فارس

[کد خبر:AJ17176]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب