آینه جم: رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دفتر پایانه‌های نفتی در استان بوشهر باقی بماند.

به گزارش آینه جم: حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری صبح پنجشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر با تبریک هفته دولت اظهار داشت: برخی امروز با بی انصافی دولت را نقد می‌کنند که آنها را به رعایت انصاف و عدالت دعوت می کنم.

وی افزود: امروز افرادی متاسفانه ندانسته در خصوص قراردادهای نفتی صحبت می‌کنند و آن را باج دادن به کشورهای دیگر می‌دانند اما این قرارداد یک قرارداد برد برد است.

خدری گفت: مردم استان بوشهر مردمی نجیب هستند و مشکلاتی که گفته می‌شود مربوط به این دولت نیست بلکه مردم این استان چشم امید دارند که مشکلات در دولت تدبیر و امید مرتفع شود.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی به عوارض اجتماعی به دلیل وجود صنعت اشاره کرد و افزود: باید قبل از توسعه اقتصادی، توسعه اجتماعی انجام شود.

وی با بیان اینکه معضل بیکاری در عسلویه و خارگ در شان مردم این شهرها نیست، گفت: ما توقع داریم مصوبه دولت اخذ ۵۰ درصد نیروی بومی محقق شود که اکنون اینگونه نیست.

خدری خطاب به وزیر نفت گفت: فرزندان این استان نباید نیروهای خدماتی، تدارکات یا در آشپزخانه باشند بلکه باید فرزندان ما در امر مدیریتی نیز سهم داشته باشند. یکی از معاونت های شما باید بوشهری باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم  این استان خاک، آب، هوا و صیادی که شغل اجدادی این مردم است را تقدیم صنعت کردند.

وی گفت: دلیل حوادث اخیر خصوصا آتش‌سوزی‌ها خطاهای انسانی بوده و ما وجود مدیران پروازی را در این استان نهی می‌کنیم و تقاضا داریم مدیران پروازی کاهش پیدا کند.

خدری با اشاره به تفاهم نامه‌ای که در دولت قبل منعقد شده و اکنون ۵۰ درصد پیشرفت دارد اشاره کرد و گفت: دانشگاه پزشکی دندانپزشکی در استان بوشهر می تواند کمک خوبی در راستای تربیت نیروی متخصص کند.

وی به شایعه انتقال دفتر پایانه‌های نفتی به تهران اشاره کرد و گفت: دستوری برای اینکه این دفتر در خارگ یا بوشهر بماند داده شود.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌آهن بوشهر یکی از مطالبات مردم این استان است نفت حداقل ۱۵ درصد کمک کنند تا زیرساخت‌ها نیز برای توسعه فراهم شود.

[کد خبر:AJ17694]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب