اینه جم ، مدیر کل محیط زیست استان بوشهر گفت: در محیط زیست هیچ گونه ملاحظات سیاسی نداریم و وظیفه خود می دانیم که مشکلات مردم را به صورت شفاف بیان کنیم و مردم ایتان می توانند نظرات و انتقادات خود را با پل ارتباطی سامانه 1540 مطرح کنند.

به گزارش آینه جم به نقل از سپاس ، حسین دلشب مدیر کل محیط زیست استان بوشهر به مناسبت هفته دولت در جمع اصحاب رسانه گفت: محیط زیست بستر حیاط است و همه فعالیت ها در جامعه را باید زنده نگه دارد و اگر نسبت به محیط زیست بی توجه باشیم آسیب های زیادی جامعه را تهدید می کند.

مدیر کل محیط زیست استان بوشهر اظهار کرد: اگر در جامعه از برخی فعالیت ها جلوگیری می شود به دلیل این است که در آینده جامعه ای با کمترین آسیب های زیست محیطی داشته باشیم، اما برخی افراد موضوع را به شکل دیگری بیان می کنند.

این حامی محیط زیست افزود: بر اساس استاندار جهانی در کشور باید 12 درصد از مناطق حفاظت شده باشند که استان بوشهر 7 درصد منطقه حفاظت شده دارد که با توجه به ارزش های زیستگاهی و تنوع زیستی با مطالعه مناطق شناسایی و تحت مدیریت قرار می گیرند.

دلشب بیان کرد: کوه بیرمی، کوه سیاه، تنگ باهوش و شاهزاده ابراهیم مناطق تحت مدیریت است که از لحاظ پوشش گیاهی، چشمه و حیوانات دارای گونه های متفاوتی است  ودر این مناطق شکار ممنوع شده است، دیگر مناطق نیز شناسایی شده است که امیدواریم در آینده نه چندان دور به نرم جهانی برسیم.

اجرای طرح کسب و کار سبز در شهرستان جم

وی با اشاره به کسب و کار سبز، عنوان کرد: در شهرستان جم با مشارکت مردم و مسئولین طرح کسب و کار سبز در راستای اقتصاد مقاومتی اجرا و مدیریت سازمان محیط زیست آن منطقه انتخاب شد.

این حامی طبیعت تصریح کرد: مناطق حله، نای بند، بردخون و مند کاملا پلاک گذاری شده است و محدوه های دولتی و شخصی تفکیک شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه مردم فرهنگ شکار دارند، ابراز کرد: اولین بیمه نامه پلنگ، شتر و دام در استان بوشهر اجرایی شده است و هر گونه حمله این حیوانات به دام ها در روستا تحت بیمه هستند و خسارت ها پرداخت شده است.

این حامی محیط زیست اذعان کرد: در برخی از مناطق تعداد برخی از گونه ها افزایش داشته است که این افزایش باعث بیماری و آسیب هایی در جامعه می شود، اگر بخواهیم این گونه را به مناطق دیگر منتقل کنیم به دلیل اینکه تفاوت در ژنتیک دارند امکان پذیر نیست.

دلشب خاطر نشان کرد: طرح مدیریت مناطق تدوین شده است و بر اساس برنامه زمانبندی شده مشارکت مردم به حداقل خواهد رسید و مردم می توانند از گردشگری استفاده و اشتغال را در برخی از مناطق توسعه دهند.

وی افزود: برای تحقق دستورالعمل وزیر نفت در راستای بررسی و رفع مشکلات آلودگی منطقه عسلویه کمیته راهبردی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تشکیل شده و اجرای طرح‌های مختلف وزارت نفت در عرصه‌های گوناگون در سایت‌های پارس شمالی، پتروشیمی‌های تدوین شده در شهرها و دیگر مناطق استان بوشهر نیاز به طرح مطالعاتی ارزیابی زیست محیطی  دارد.

دلشب تاکید کرد: تا مجوز تایید اداره کل حفاظت محیط زیست  وجود نداشته باشد هیچگونه ساخت و ساز صنعتی در مناطق مختلف استان بوشهر به ویژه در پارس شمالی انجام نمی‌شود و به برای نظارت مستمر بر فعالیت‌های صنعتی به ویژه واحدهایی که دارای آلودگی هستند معاونت پایش در اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تشکیل شده است.

در محیط زیست هیچ گونه ملاحظات سیاسی نداریم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: نصب این پایش نقش مهمی در مشاهده وضعیت آلودگی‌های زیست محیطی واحدهای صنعتی دارد که هم اکنون واحدهای صنعتی در پارس جنوبی به پایش آنلاین مجهز هستند بگونه‌ای که در همه مدت شبانه‌روزی وضعیت واحدها از نظر زیست محیطی و آلودگی قابل مشاهده و پیگیری است.

دلشب با بیان اینکه فاکتورهای آلایندگی واحدهای صنعتی بر اساس دستورالعمل استاندارد محاسبه می‌شود تصریح کرد: تمامی واحدهای صنعتی بزرک در استان بوشهر باید هر سه ماه یکبار گزارش خود اظهاری آلایندگی  از طریق آزمایشگاه معتمد دریافت و به حفاظت محیط زیست استان بوشهر ارسال کنند.

وی از نصب دستگاه سنجش آلودگی زیست محیطی در شهرهای استان بوشهر خبردادو خاطر نشان کرد: برای دسترسی همه مردم استان بوشهر به وضعیت آلودگی‌ها در نقاط مختلف دستگاه سنجش آلودگی زیست محیطی در شهرهای استان بوشهر نصب می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر: بسیاری از پست های سازمانی مصوب داریم که خالی است و این کمبود نیروی انسانی و مالی فشارهای زیادی را بر سازمان تحمیل کرده است

دلشب با بیان اینکه موضوع محیط زیست کاملا تخصصی است، اما برخی افراد قضاوت های غیر آدلانه ای دارند، بیان کرد: هیچ گونه کار غیر کارشناسی نخواهد شد و در خصوص محیط زیست تعارف با هیچ کس نخواهیم داشت و دبیر خانه مرکز هیچ نامه ای بدون تاییدیه از استان نمی پذیرد.

وی ادامه داد: در محیط زیست هیچ گونه ملاحظات سیاسی نداریم و وظیفه خود می دانیم که مشکلات مردم را به صورت شفاف بیان کنیم و مردم ایتان می توانند نظرات و انتقادات خود را با پل ارتباطی سامانه 1540 مطرح کنند.

[کد خبر:AJ17839]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب