حجت‌الاسلام محمد گنجی

آینه جم: امام جمعه جم با بیان اینکه نباید صدای بلندگوی عزاداری همسایگان را آزار دهد، گفت: مجالس محرم را به یک سری مسائل نادرست تبدیل نکنیم.

به گزارش آینه جم: حجت‌الاسلام محمد گنجی صبح پنجشنبه در همایش امر به معروف و نهی از منکر در جم اظهار داشت: قیام امام حسین علیه‌السلام برای امر به معروف بود و حتی جان خود و یارانش را در این راه فدا کرد.

وی افزود: یکی از معروف‌ها نماز است که در جامعه ما قدری کمرنگ شده است.

گنجی بیان داشت: بزرگترین معروف در جامعه امروز دستگیری از فقرا است و از دیگر معروف‌ها صرفه جویی، مبارزه با فساد ، مبارزه با حقوق های نجومی، استفاده از کالای ایرانی و صله رحم است.

وی با بیان اینکه دعوت به ازدواج آسان و جلوگیری از طلاق معروف است، ادامه داد:  متاسفانه امروز در جامعه قبح طلاق ریخته شده و عامل اصلی طلاق بیکاری است.

امام جمعه جم با بیان اینکه مصداق بارز معروف، وحدت است اضافه کرد: از دولت حمایت کنیم همانگونه که رهبر معظم انقلاب از دولت حمایت می‌کنند.

گنجی با بیان اینکه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی امر به معروف است، ادامه داد: حمایت از دولت به عنوان معروف است.

وی حمایت از رهبری، حمایت از قوه قضاییه، نیروی انتظامی و حمایت از نظام اسلامی را از معروف‌ها برشمرد. 

گنجی، بزرگترین منکر در جامعه را ایجاد دو دستگی و اختلاف دانست و گفت: مجالس محرم را به یک سری مسائل نادرست تبدیل نکنیم.

وی با بیان اینکه نباید صدای بلندگوی عزاداری همسایگان را آزار دهد ادامه داد: تنها صدای اذان از بلندگو جایز است و در بقیه مراسمات صدای بلندگو جایز نیست در بیرون پخش شود؛ مگر همه راضی باشند.

گنجی با بیان اینکه  شرکت در مراسم سوگواری سیدالشهدا دارای ارزش بالایی است افزود: قدر این مراسمات را بدانیم و از این فرصت برای تبلیغ دین و تشویق جوانان به دین‌داری استفاده کنیم. 

[کد خبر:AJ18367]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب