آینه جم: مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان بوشهر از اجرای طرح یک ساعت با محیط‌ بان در مدارس  این استان خبر داد.

به گزارش «آینه جم» به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان؛ حسین دلشب درباره ی اجرای طرح "یک ساعت با محیط ‌بان" گفت: این طرح در راستای آشنایی دانش آموزان استان بوشهر  با مسائل محیط‌ زیستی ، شرح وظایف، مسئولیت‌ها، تجربیات و فعالیت‌های صادقانه محیط‌بانان اجرا می‌شود تا با تعامل جوامع محلی و مردم در جامعه، حس پاسداشت و احترام به محیط‌ زیست و همچنین محیط‌بانان افزایش‌یافته و جایگاه محیط زیست در استان و کشور بیش از پیش ارتقاء یابد.

مدیر کل حفاظت محیط ‌زیست استان بوشهر بابیان اینکه در استان  بوشهر8 منطقه تحت مدیریت قرار دارد گفت:  اگر مسایل مربوط به محیط زیست بصورت دقیق و پایه ای به دانش آموزان آموزش داده شود ، بسیاری از مسائل و  مشکلات مربوط به حوزه محیط‌ زیست  حل خواهد شد و ضمن آموزش و انتقال مفاهیم محیط زیستی به نسل آینده‌ساز، این پیام‌ها از طریق فرزندان به نهاد خانواده، مدرسه و اجتماع نیز منتقل می‌شود.

وی بابیان اینکه در استان بوشهر با تعامل بین دستگاهی خوبی که صورت گرفته است شاهد رونق بیشتر و پر رنگ تر شدن کانون توجه قشر فرهنگی علی الخصوص دانش آموزان به تلاش های محیط بانان ، همراهی با آنها ، آشنایی با مسائل مربوط به محیط زیست و فرهنگسازی مناسب در سطوح مختلف جامعه هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان  بوشهر  در ادامه اجرای طرح یک ساعت با محیط بان در استان گفت: در این طرح بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با اداره کل آموزش و پرورش استان جلسات هماهنگی برگزار شد. در ادامه مدارس حاشیه مناطق حفاظت شده تعیین شده و اجرای طرح در این مدارس شروع شد.

در این طرح محیط بانان به به تشریح وظایف و مسوولیت­های محیط بانان سازمان حفاظت محیط زیست می پردازد و با برگزاری کارگاه­های آموزشی یک ساعته برای دانش آموزان، دبیران، معلمان، مربیان و کارکنان مدرسه، والدین و خانواده­ها موضوعاتی از قبیل شرح فعالیت­ها، خاطرات و تجارب محیط­بانان، رویارویی با حیات­وحش و پاسخ به پرسش­های مخاطبان، معرفی مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ارائه می دهند.

http://doe.ir/portal/picture/?677078/%DB%8C%DA%A9-%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%AD%DB%8C%D8%B7-%D8%A8%D8%A7%D9%86

 

[کد خبر:AJ19156]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب