آینه جم: مجوز ساخت چهار آب شیرین کن دیگر در استان بوشهر صادر شده است.

صدور مجوز چهار آب شیرین کن در استان بوشهر
به گزارش آینه جم: پیش از این دو آب شیرین کن هر کدام با ظرفیت تولید روزانه 10 هزار مترمکعب آب در کنگان و بوشهر ایجاد شده که آب شیرین کن کنگان به طور کامل و آب شیرین کن بوشهر با 75 درصد ظرفیت خود در مدار تولید است.

حالا مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفته است: مجوز ساخت آب شیرین کن در سیراف به ظرفیت روزانه 28هزار متر مکعب، در بوشهر به ظرفیت 30 هزار متر مکعب، عسلویه پنج هزار متر مکعب و در دلوار به ظرفیت هفت هزار و 500متر مکعب صادر شده است.

کیقباد یاکیده افزود: برای تامین منابع آب آشامیدنی استان بوشهر مجوز 95 هزار و 500 متر مکعب آب از تاسیسات آب شیرین کن صادر شده است.

وی با بیان این‌‎که هر متر مکعب آب آبشیرین‌کن شش هزار و 200 تومان هزینه در بر دارد، یادآور شد: با توجه به این‌که هر متر مکعب آب حدود 400 تومان در اختیار مشترکان آب قرار می‌گیرد مابه‌التفاوت این تعرفه را دولت به سرمایه گذار می‌دهد.

آمارهای شرکت مدیریت منابع آب ایران هفت استان را به عنوان استان‌هایی که با کمبود شدید آب رو به رو هستند، معرفی کرده که یکی از این استان‌ها بوشهر است. بیش از 90 درصد منابع آب استان بوشهر خارج از این استان قرار دارد.

[کد خبر:AJ19488]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب