آينه جم :  کارشناس بیماری های واگیر شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: با هماهنگی های بعمل آمده میان معاونت اموربهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی استان بوشهر، خودرو سیار آزمایش تشخیص ایدز( اچ آی وی) در این شهرستان راه اندازی شد.

 

به گزارش« آينه جم»؛ سعید غلامعلی زاده روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این برنامه یکی از راهبردهای اساسی وزارت بهداشت است که باهدف فراهم شدن شرایط لازم برای دسترسی بیشتر و گسترده تر به تشخیص آزمایش این نوع بیماری با همکاری و بکارگیری خودرو اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان انجام می شود.

وی اضافه کرد: در این برنامه کارشناسان مبارزه با بیماریها به مناطق مختلف شهر عزیمت و به صورت محرمانه آزمایش اچ آی وی از داوطلبان به صورت رایگان انجام می دهند.

این کارشناس افزود: آزمایش تست تشخیص سریع ایدز به صورت ثابت در طول سال نیز در مراکز سلامت جامعه امام محمد تقی (ع) در جوار اداره ثبت احوال و حضرت سیدالشهدا (ع) در شبکه بهداشت و درمان شهرستانبرای تمامی اقشار مردم انجام می شود.

وی گفت: مراجعه کنندگان از طریق استفاده از کیت های تشخیص سریع اچ آی وی در کمتر از 30 دقیقه از وضعیت ابتلا خود به این بیماری اطلاع می یابند.

غلامعلی زاده اظهارکرد: آزمایش تشخیص این بیماری ساده و تنها با استفاده از یک قطره خون از سر انگشت دست، همراه با مشاوره بصورت کامل محرمانه و رایگان انجام می شود.
 

 

[کد خبر:AJ19660]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب