آینه جم : دفتر نماینده دشتستان اعلام کرد: روز جمعه 19 آذرماه در نماز جمعه برازجان متنی از طرف بسیج دانشجویی قرائت شد که متاسفانه حاوی اتهامات ناروایی به نماینده مردمی دشتستان بود، لذا لازم است نکاتی را در این خصوص با مردم فرهیخته دشتستان در میان بگذاریم.

در تاریخ ششم آبان ماه سال جاری، به پاس گرامی داشت شصت سال مجاهدت علمی و دینیِ دانشمند فرزانه دشتستانی، دکتر محمد مهدی جعفری که در نهج البلاغه و قرآن پژوهی و تدریس و پژوهش در علوم اسلامی و بویژه مذهب تشیع از مفاخر دنیای اسلام و دشتستان بزرگ محسوب می شوند، مراسم باشکوهی در سالن امیرالمؤمنین مرکز دایرة المعارف بزرگ اسلامی در تهران برگزار شد. در این مراسم که با مجوز نهادهای رسمی کشور و به شکل کاملا قانونی برگزار شد، جمع کثیری از مسئولین گذشته و حال نظام و نخبگان علمی و دینی و فعالان سیاسیِ قبل و بعد از انقلاب، با تفکرات مختلف حضور داشتند. از جمله چهره‌های اصولگرایی همچون آقای ندیمی بوشهری استاندار اسبق بوشهر، آقای مهندس رازقی نماینده اسبق دشتستان و بسیاری از چهره های سیاسی اصلاح طلب و همچنین برخی از چهره های حزب نهضت آزادی که فعالیت آن در اوایل انقلاب و به صلاحدید امام راحل (رض) متوقف شده است.

دکتر محمد مهدی جعفری در سراسر کشور دوست داران زیادی دارند و این ناشی از  شخصیت چند بعدی و کم نظیر ایشان است. از جهت علمی آثار فاخر پژوهشی در حوزه دین پژوهی، ترجمه و تفسیر نهج‌البلاغه و قرآن مجید از ایشان منتشر و بارها تجدید چاپ شده است. ایشان استاد تمام بازنشسته دانشگاه شیراز هستند و بسیاری از دین پژوهان کشور، شاگردی ایشان را افتخار خود می دانند. از جهت سیاسی و انقلابی همین بس که ایشان در راه مبارزه برای برای به ثمر رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی در دوران ستم شاهی چندین سال از عمر شریف خود را در کنار بزرگانی همچون آیت الله طالقانی در زندان سپری کرده و پس از آن با مقام معظم رهبری و معلم انقلاب، دکتر شریعتی هم بحث و هم سنگر بوده اند. دکتر جعفری پس از انقلاب نیز نمایندگی مردم شریف دشتستان در اولین دوره مجلس را برعهده داشتند.

نماینده مردم دشتستان بنا بر وظیفه‌ای که بر خود می دانستند و به جهت گرامی داشت شخصیت متخلق، با تقوا، علمی، دینی و انقلابی دکتر محمد مهدی جعفری در مراسم نکوداشت ایشان شرکت کردند. حضور در مراسم نکوداشت یک عالم و پژوهشگر دینیِ هم شهرستانی، که با مجوز رسمی نهادهای قانونی کشور برگزار شده است، چگونه می تواند محل اشکال و ایراد باشد؟ علاوه بر این، وقتی نماینده دشتستان در یک نشست قانونی شرکت می کنند، حضور دیگر افراد با سلایق سیاسی متفاوت چه ارتباطی به ایشان پیدا می‌کند؟

لذا ایراد اتهامات بی اساس، مبنی بر شرکت نماینده مردم نجیب دشتستان در جلسه افراد ضد انقلاب و دیگر اتهامات بی پایه به ایشان، خارج از چارچوب اخلاق و کذب محض است. این دفتر هیچ مطلبی جز شرح واقع را صحیح نمی داند و امید دارد که تکریم مفاخر علمی و دینی دشتستان بزرگ، قربانی بازی های سیاسی نشود.

دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم فهیم دشتستان

[کد خبر:AJ19694]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب