آينه جم: مدیر کل ثبت احوال بوشهر گفت: هزار و ۳۳۴ واقعه طلاق در استان در ۸ ماه امسال ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴.۵ درصد افزایش دارد.

به گزارش « آينه جم»؛ کیامرث صالحی‌نیا به مناسبت هفته ثبت احوال در نشستی خبری ادامه داد: ثبت ازدواج در این مدت هم 5 هزار و772 بوده  که نسبت به مدت مشابه سال بیش نیم درصد کاهش دارد.

صالحی‌نیا با بیان اینکه بیشترین طلاق‌ها در یک سال نخست زندگی رخ داده است گفت: در هر 24 ساعت در استان بوشهر  بیش از 5 واقعه طلاق ثبت می‌شود.

وی افزود: در شبانه‌روز 61 مورد واقعه ولادت، 11 مورد واقعه فوت، بیش از 23  مورد واقعه ازدواج  در استان بوشهر ثبت می‌شود.

یک درصد بوشهری ها کارت ملی ندارند

وی با بیان اینکه کمتر از یک درصد جمعیت استان بوشهر در خواست صدور کارت ملی نکرده‌اند تاکید کرد: این افراد برای بهره‌مندی از خدمات گوناگون باید هر چه سریع‌تر نسبت به صدور کارت ملی اقدام کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به صدور کارت ملی هوشمند خاطر نشان کرد: تاکنون 301 هزار  نفر در استان بوشهر برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده‌اند و این در حالی است که 832 هزار نفر در استان بوشهر واجد شرائط دریافت این کارت ملی (15 ساله) هستند.

وی درباره سوالی پیرامون معطلی مردم برای اقدام جهت دریافت کارت ملی هوشمند گفت: بابت این اتفاق از مردم عذرخواهی می کنیم و ناشی از صدور متمرکز کارت ها است. البته تمهیداتی در حال انجام و دفاتر پیشخوان افزایش می یابد تا مشکلات مردم کاهش و زمان انتظار کمتر شود./خليج فارس

[کد خبر:AJ19737]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب