آينه جم - رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: یک محموله پرندگان شکاری قاچاق با تلاش پایگاه دریابانی و همکاری این اداره در این شهرستان کشف و ضبط شد.

به گزارش آينه جم؛ محمد تولیده روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: قاچاقچیان قصد داشتند این محموله را که به روش ماهرانه ای در یک شناور باری جاسازی کرده بودند، به کشورهای حوزه خلیج فارس انتقال دهند اما با تلاش و حضور بموقع ماموران دریابانی کشف شد.
وی اظهارکرد: پرندگان کشف شده شامل چهار بهله بحری و چهار شاهین از خانواده بازهای شکاری و 24 قطعه هوبره بود که ماموران دریابانی پس از مراحل قانونی و قضایی به این اداره تحویل دادند اما این پرندگان بدلیل شرایط بد جسمانی برای مداوا و مراقبت به قرنطینه مرکز استان در بوشهر منتقل شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: علاوه بر کشف این تعداد پرنده، همزمان یک دستگاه خودرو نیز که قصد تخلیه 283 قطعه قناری ، 142 بلبل خرما و 11 طرقه را به این شناور داشت، شناسایی و این پرندگان پیش از انتقال به شناور کشف شدند.
وی بیان کرد: تمامی پرندگان قناری کشف شده بدلیل شرایط نامساعد در خودرو و تعدادی از بلبل ها تلف شدند.
تولیده گفت: تعدادی از بلبل هایی که زنده ماندند در این اداره نگهداری می شوند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه ارزش ریالی پرندگان شکاری کشف شده را حدود60 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: قاچاقچیان با قیمت چندین برابر این مبلغ، پرندگان را در کشورهای مقصد حوزه خلیج فارس به فروش می رسانند.
شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.

[کد خبر:AJ19763]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب