آینه جم: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: با همکاری اداره کل ثبت و اسناد تاکنون 6 هزار سند روستایی در استان بوشهر صادر شده و تا پایان سال جاری به 9 هزار سند خواهد رسید.

به گزارش «آینه جم»؛ حمیدرضا حیدری بریدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان دشتی گفت: در سال جاری مبلغ 25 میلیون ریال بلاعوض به افرادی که فاقد مسکن مناسب بوده و توانایی اتمام منازل در حال ساخت خود ندارند پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: به ازای هر واحد 40 تا 80 میلیون ریال به متقاضیانی که طی یک فرآیند شناسایی می‌شود پرداخت می‌گردد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر افزود: امسال عملیات اجرایی 600 واحد مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر در استان بوشهر آغاز شده که 300 واحد از آن‌ها دارای پیشرفت 45 درصد هستند.

وی ادامه داد: چنانچه تسهیلات مسکن به این واحدها تزریق شود تا پایان امسال این واحدها به اتمام می‌رسند و تحویل متقاضیان خواهد شد.

حیدری بریدی در پاسخ به این سوال که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت احیای بافت‌های فرسوده چه برنامه‌ای دارید گفت: احیای بافت‌های فرسوده اخیرا به بنیاد مسکن کشور محول شده و در حال تدوین ساز و کارهای آن هستیم که پس از ابلاغ عملیات اجرایی احیای بافت فرسوده در سطح استان بوشهر آغاز خواهد شد.

وی در بحث سنددار کردن اماکن روستایی تصریح کرد: با هم‌اندیشی‌هایی که توسط بنیاد مسکن استان بوشهر و اداره کل ثبت اسناد استان بوشهر انجام شده به منظور همکاری و هماهنگی فی‌مابین جهت تسریع و شتاب بیشتر صدور اسناد مالکیت بافت مسکونی روستائیان سال گذشته تعداد 3 هزار واحد مسکونی روستائیان استان بوشهر سنددار شدند.

حیدری بریدی عنوان کرد: در سال جاری جهت صدوراسناد مالکیت تعداد 3 هزار واحد مسکونی دیگر در دستور کار فی‌مابین بنیاد مسکن و ثبت اسناد قرار گرفته که روند اجرایی این واحدها در دست اقدام است.

وی افزود: مقاوم‌سازی کلیه روستاهای بین 20 تا 60 خانوار به صورت پایلوت در شهرستان‌های استان بوشهر شروع شده که اجرای عملیات آن‌ها در شهرستان دشتی است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر بیان کرد: مقرر شد که مقاوم‌سازی 20 تا 60 خانوار را تا نیمه اول سال آینده به طور 100 درصد در دستور کار قرار دهیم و با حفظ بافت سنتی و روستایی چشم‌انداز خوبی را در سطح روستاهای استان شاهد باشیم.

حیدری بریدی گفت: تاکنون 6 هزار سند روستایی در استان بوشهر صادر شده و تا پایان سال جاری به 9 هزار سند می‌رسد.

[کد خبر:AJ19940]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب