به گزارش آینه جم: استاندار بوشهر گفت: افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفری، راه اندازی مرکز ورزشهای دریایی کشور، رستورانها، هتل ها و کافی شاپ های دریایی روی آب و ایجاد 500 فرصت شغلی ثابت در دهکده گردشگری بوشهر تا پایان امسال در مرکز این استان محقق می شود.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری بوشهر روز سه شنبه به نقل از مصطفی سالاری در نشست هم اندیشی توسعه شهر بوشهر افزود: با توجه به وجود ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مهم دریایی در استان بوشهر مرکز ورزش‌های دریایی کشور در دهکده گردشگری بوشهر ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های شهر بوشهر تسریع یافته است گفت: ورزشگاه 15 هزارنفری بوشهر تسریع یافته و تا آخر امسال این ورزشگاه به بهره‌برداری می‌رسد.
استاندار بوشهر با اشاره به اینکه دهکده گردشگری بوشهر قطب گردشگری دریایی ملی است ادامه داد: در این دهکده بزودی رستوان‌ها، هتل‌‌ها و کافی شاپ‌های دریایی روی آب با امکانات و تجهیزات مدرن و پیشرفته افتتاح خواهد شد.
سالاری ادامه داد: تا یکماه آینده بیش از 500 فرصت اشتغال ثابت در دهکده گردشگردی دریایی بوشهر ایجاد می‌شود.
وی در باره حل مشکل آب شهر بوشهر بیان کرد: با توجه به اینکه میزان آب مورد نیاز شهربوشهر روزانه 90 هزار متر مکعب برآورد شده حدود تامین 50 درصد آن از طریق تاسیسات آب شیرین‌کن است.
استاندار بوشهر گفت: طرح ساخت آب شیرین‌کن 35 هزار متر مکعبی بوشهر به مناقصه رفته که با انتخاب پیمانکار این طرح اجرایی می‌شود.
سالاری با بیان اینکه طرح‌ خروجی دوم بوشهر نقشی مهم در بهبود ترافیک در این شهر دارد افزود: با توجه به اجرای طرح بندری در جزیره نگین و انتقال فعالیت‌های بندری به این جزیره اتصال خروجی و ورودی دوم بوشهر به این جزیره وضعیت ترافیک تردد کامیون‌ها در این شهر بهبود می‌بخشد.
وی اضافه کرد: در اجرای این طرح سه دستگاه پل دریایی برای ارتباط بوشهر با جاده دوم این شهر احداث می شود که پل نخست دریایی بوشهر بزودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
استاندار بوشهر در باره تکمیل طرح جمع‌آوری فاضلاب این شهر اظهارکرد: در سفر رئیس جمهوری به بوشهر برای تکمیل این طرح یکهزارو 600 میلیارد ریال مصوب شد که بخشی از آن ابلاغ شده است.
سالاری با بیان اینکه احیای بافت تاریخی بوشهر به عنوان هویت فرهنگی و تاریخی این شهر مورد تاکید است افزود: با توجه به نقش مهم این بافت در نشان دادن جایگاه تاریخی، فرهنگی و تجاری، احیای آن از اولویت‌ها طرح‌های شهر بوشهر است.
وی، درباره افزایش مراکز ام.آر.آی در بوشهر گفت: 2 مرکز ام.آر.آی در شهر بوشهر افتتاح شده و بزودی سومین مرکز ایجاد می‌شود.
استاندار بوشهر افزود: همچنین با تکمیل پروژه‌های بیمارستانی در شهر بوشهر تعداد تخت‌های بیمارستانی به 700تخت افزایش می‌یابد و به مگا بیمارستان تبدیل می‌شود.
سالاری توجه به محلات مختلف شهر بوشهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: طرح‌های عمران شهری در تمام نقاط شهر بوشهر مورد توجه قرار دارد که در این ارتباط نوسازی شبکه آبرسانی در محلات مختلف مورد تاکید است.
وی یادآورشد: نشست‌های هم اندیشی در شهرها، بخش‌ها، شهرستان‌ها و روستاهای استان بوشهر تدوین و به سند راهبردی و راهنمای توسعه این استان تبدیل می‌شود.
سالاری با بیان اینکه 20 درصد جمعیت استان بوشهر در مرکز این استان سکونت دارند افزود: اعتبارات زیرساختی در شهر بوشهر با دیگر مناطق متفاوت است زیرا همه دستگاه‌های اجرایی در توسعه زیرساخت‌ها مشارکت دارند و حدود 36 درصد کل اعتبارات استان به شهر بوشهر تخصیص می‌یابد.
استاندار بوشهر بیان کرد: اعتبارات حوزه آلایندگی بوشهر از 215 میلیارد ریال سال 92 امسال تاکنون به 840 میلیارد ریال افزایش یافته است.

[کد خبر:AJ20750]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب