http://media.mehrnews.com/d/2017/01/09/4/2332789.jpg?ts=1486462047399آینه جم: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: آسمان استان بوشهر هفته آینده ابری و بارانی می‌شود.

به گزارش آینه جم؛ پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی استان بوشهر نشان می‌دهد که جو استان از روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده به طور متناوب تحت تاثیر امواج ناپایدار جو قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس طی این مدت ضمن اینکه بر تراکم ابرها در آسمان استان افزوده می‌شود و بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: همچنین از بعد از ظهر روز شنبه تا ظهر روز یکشنبه آینده به سبب وزش باد شدید جنوب شرقی سواحل شمالی و مرکزی استان مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده افزایش سرعت وزش باد شمال غربی طی امروز تا بامداد فردا است؛ با توجه به این شرایط طی این مدت برای سواحل استان خصوصا سواحل مرکزی و جنوبی، دریا مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد و در برخی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: جهت باد غالبا شمال غربی با سرعت ۱۲ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و در نواحی مرکزی و جنوبی استان بر روی دریا تا ۴۶ کیلومتر در ساعت و از بامداد فردا در همه قسمت‌ها شمال غربی تا شمال با سرعت ۸ تا ۲۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی هواشناسی استان بوشهر گفت: ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی متر و از بامداد فردا در سواحل شمالی و مرکزی ۳۰ تا ۹۰ سانتی متر و در سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر خواهد بود.

[کد خبر:AJ20793]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب