es-helal-ahmar(1).jpg

به گزارش آینه جم:، مصطفی محمدیون دبیر کل جمعیت هلال ‌احمر کشور از جذب 750 نیروی امدادگر در سراسر کشور طی سال جاری خبر داد.

مصطفی محمدیون ظهر شنبه در حاشیه دیدار با نیروهای امدادی اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: آزمون این تعداد نیرو برگزار شده و مراحل گزینشی آن ها طی می‌شود تا از امسال به بدنه هلال ‌احمر ملحق گردند.

وی افزود: ۹۰ درصد از نیروها در بخش امدادی و پایگاه‌های امدادی به کار گیری خواهند شد و تزریق این تعداد نیروی انسانی می‌تواند کمک شایان توجهی به عملیات امدادی هلال‌احمر باشد.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به اینکه در بخش امداد و نجات هلال‌احمر، ۵۰ هزار نفر نیرو ساماندهی شده‌اند، اضافه کرد: سال گذشته بیشترین امدادرسانی نیروها به سیلاب، زلزله و برف و کولاک بوده است.

محمدیون سیلاب سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، و زلزله خراسان رضوی را یادآور شد و گفت: هم اینک نیز ۱۵۰ نفر نیروی امدادی در محل معدن آذریورت حضور دارند که بر اساس آخرین آمار اعلامی ۲۲ نفر از معدنچیان در این حادثه جان خود را از دست دادند.

وی از جمله اقدامات خرید تجهیزات را تهیه شش فروند بالگرد امدادی در سال جاری عنوان و اضافه کرد: با بالگردهای جدید تعداد کل بالگردها به ۳۰ فروند خواهد رسید.

دبیر کل جمعیت هلال‌احمر کشور اضافه کرد: با توجه به اینکه بالگرد از کشورهای اروپایی تأمین می‌شود امیدواریم تا پایان سال بتوانیم این تعداد بالگرد را تهیه کنیم.

محمدیون در عین حال به تأمین ۲۵۰ دستگاه خودروی تویوتا اشاره کرد و گفت: ۷۵ دستگاه تا شهریور ماه و مابقی تا پایان سال تأمین خواهد شد.

وی به تجهیز انبارهای امدادی در سراسر کشور نیز اشاره کرد و بیان داشت: در تمامی شهرهای استان انبارهای امدادی داریم که همگی امسال به شکل مطلوب تجهیز می‌شوند.

دبیر کل جمعیت هلال‌احمر کشور در خصوص اقدامات بین‌المللی این مجموعه افزود: هلال‌احمر مطابق با رسالت‌های خود سال گذشته کمک‌هایی به مردم یمن، سوریه و عراق داشته است.

[کد خبر:AJ21903]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب