http://media.mehrnews.com/d/2015/10/20/3/1875655.jpg?ts=1486462047399 «آینه جم»متخصص ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دردهای اسکلتی و استخوانی در استان بوشهر آمار بالایی دارد زیرا به نسبت سایر استان‌ها ارتفاع کمی از سطح دریا داریم.

به گزارش «آینه جم» محمدرضا دهقان فرد، افزود: از علت‌های شیوع دردهای اسکلتی و استخوانی گرمای تَر و سرمای خشک این استان بوده که رطوبت بالای استان بوشهر بر گیرنده‌های اطراف استخوان و مفاصل اثر گذاشته و باعث ایجاد یا تشدید درد می‌شود.

وی تصریح کرد: درد وضعیت آزاردهنده‌ای برای جسم و روح است که ممکن است منشأ مختلفی داشته و زندگی روزمره انسان را تحت تأثیر قرار دهد.

این جراح استخوان و مفاصل با اشاره به اینکه دردها می‌توانند موضعی، منتشر و یا ارجاعی باشند بیان داشت: شکل و منشأ درد، تورم، کبودی و حساسیت موضعی می‌تواند به تشخیص این دسته از دردها کمک کند.

متخصص ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دردهای موجود در عضلات می‌تواند ناشی از کشیدگی، پارگی، اسپاسم یا برش، درد در اثر فعالیت‌های ورزشی یا تصادف و اسپاسم براثر تغییر آب‌وهوا باشد.

دکتر دهقان فرد افزود: گاهی ضایعاتی مانند تومورها و توده‌ها در عضلات وجود دارد که یکی از علت‌های بروز درد در آن ناحیه است.

متخصص ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بوشهر یکی از استان‌هایی است که مردم با کمبود ویتامین D روبرو هستند و این خود می‌تواند علت ایجاد درد باشد ازاین‌رو قرار گرفتن در معرض آفتاب یا مصرف مکمل ویتامین D به افراد توصیه می‌شود.

دکتر دهقان فرد افزود: با توجه به آب‌وهوای گرم در استان بوشهر در فصل تابستان افراد بیشتر تمایل به ماندن در منزل و در زمستان هم با توجه به سرمای خشک در استان افراد تمایل به ماندن در فضاهای بسته دارند ازاین‌رو توصیه می‌شود افراد حتماً آفتاب‌گیری بیشتری داشته باشند.

[کد خبر:AJ22414]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب