گرد و غبار ایلام

به گزارش آینه جم؛کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: گرد و غبار آسمان استان بوشهر را فرا می ​گیرد.

پیام مساعدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شاهد وجود گرد و غبار غلیظ در کشورهای همجوار از جمله عراق و شمال عربستان طی چند روز اخیر و پیشروی و ورود آن به نواحی جنوبی استان خوزستان در شبانه روز گذشته هستیم.

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین تصاویر دریافتی از ماهواره های هواشناسی و تحلیل نقشه های پیش یابی جوی استان طی امروز و فردا با توجه به تغییر جهت جریانات به شمال غربی، پیشروی و ورود گرد و غبار به مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس مورد انتظار است.

مساعدی ادامه داد: پیش بینی می شود در ساعات آینده آسمان در مناطق شمالی و مرکزی استان غبارآلود شود و بر این اساس نسبت به کاهش قابل ملاحظه دید افقی و کاهش کیفیت هوا هشدار داده می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: برای ۲۴ ساعت آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و مه رقیق صبحگاهی و در برخی نقاط با احتمال گرد و غبار و کاهش دید پیش بینی می شود.

وی افزود: جهت باد متغیر غالباً شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۶ تا ۲۸ کیلومتر در ساعت و از فردا در مناطق شمالی و مرکزی استان شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مساعدی خاطرنشان کرد: در این مدت ارتفاع موج دریا نیز بین ۳۰ تا ۶۰ سانتیمتر و در سواحل شمالی استان گاهی تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود.

[کد خبر:AJ23318]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب