آینه جم: نماینده شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در جنوب استان بوشهر تقویت می‌شود.

به گزارش«آینه جم» به نقل ازمهر؛ سکینه الماسی ظهر جمعه در همایش شعر محلی و شروه در روستای مغدان بخش بردخون با تقدیر از دست اندرکاران این برنامه اظهار داشت: شعر و شروه از سوز و گداز و محبت است و فریاد ظلمی است که از درون برمی خیزد.

نماینده شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی سخن از شعر است نمی توان از فایز دشتی و مفتون بردخونی یاد نکرد.

وی با انتقاد از اینکه با همه قدمت تاریخی و ادبی که شهرستان دیر و بخش بردخون داشته آثار و یادگاری دیده نمی‌شود، گفت: چرا در این منطقه که اهل فرهنگ و ادب هستند چیزی دیده نمی‌شود.

الماسی اضافه کرد: امیدواریم در سومین محفل ادبی «کلاخا یاد محدو» در سال آینده آثاری وزین و ماندگار از این دیار ببینیم و آماده مشارکت در این زمینه هستیم.

نماینده جنوب استان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شخصیت ها و بزرگانی در این شهرستان و بخش وجود دارند که امروز منشأ خدمات و فعالیت‌های وزینی در کشور و استان هستند.

وی ابراز داشت: با همه توان برای معرفی ظرفیت های این دیار هنرپرور بهره می‌برم و در این راه نیازمند یاری مردم و مسئولان هستم.

دبیر جشنواره نیز در گزارشی با تقدیر از حامیان برنامه و مردم و مسئولان خواستار ایجاد زیرساخت های لازم جهت برگزاری برنامه های فرهنگی در این روستا شد.

غلامحسین قاسمی افزود: مردم شیفته فرهنگ و هنرند و مسؤلان این علاقمندان را حمایت کنند.

وی اضافه کرد: روستای مغدان و بخش بردخون سابقه‌ای دیرینه در فرهنگ و ادبیات این مرز و بوم دارد و باید برای ثبت  و ضبط آثار هنرمندان و ادیبان تلاش شود.

در ادامه شاعران مجید عابدی، محمد تابناک، زینب کاظمی، سید اسماعیل بهزادی، رقیه خیاط، سیروس مهاجری، ظهیر محمودی، غلامرضا ابراهیمی، عقیل نجار و محمد ابراهیمی از شهرهای بردخون، خورموج، مغدان، دیر و کنگان با لهجه محلی شعر خوانی کردند و محمد صغیری، علی ستوده، کرامت قنبری، حمید تنگستانی، ماندنی بجلی و حسین سناسیری آواز شروه سردادند.

[کد خبر:AJ24553]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب