آينه جم: مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با گذشت حدود 4 سال از آغاز عملیات اجرایی مجتمع بندری نگین، فاز نخست اسکله کانتینری این مجتمع در آستانه بهره برداری است.

به گزارش «آينه جم»؛ سیاوش ارجمندزاده در جریان بازدید خبرنگاران از این پروژه افزود: در مجتمع بندری نگین اسکله کانتینری، چند منظوره، فله و مایع در نظر گرفته شده که فاز نخست آن به طول 300 متر به پایان رسیده و آماده افتتاح است.

وی با بیان اینکه در کنار ساخت اسکله لایروبی بندر نیز تا عمق 12 متر انجام می شود اضافه کرد: با پایان لایروبی این بندر، امکان پهلوگیری کشتی های 50 هزار تنی فراهم خواهد شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان تصریح کرد: اعتبار اجرای این طرح 90 میلیارد تومان است که برای نخستین بار در کشور بخش خصوصی هزینه های آن را تامین کرده است.

هم اکنون ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر به عنوان دومین بندر کانتینری کشور سالانه 7 میلیون تن است که با بهره برداری از مجتمع بندری نگین این میزان به 15 میلیون تن خواهد رسید.

جذب سرمایه گذار برای دیگر طرح های توسعه مجتمع بندری نگین بوشهر

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: طرح توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین به مساحت تقریبی 200 هکتار، شامل سه پایانه کانتینری، چند منظوره، فله و مایع طراحی شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: برای برق رسانی به جزیره نگین در مجموع 27میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌شود که تجهیزات اولیه آن نیز خریداری شده است.

وی گفت: درکنار این موضوع طرح راه‌اندازی یک نیروگاه کوچک گازی(پیشرفته) بزودی آماده بهره برداری می شود که می توانیم به این وسیله سهم قابل توجهی از مصرف برق را از روی دوش برق شهر برداشته و کمک موثری به مصرف برق بوشهر کنیم و در شرایطی که پیک مصرف در بندر نداریم بخش مازاد برق را در اختیار برق شهر قرار دهیم.

وی در خصوص جاده دسترسی مجتمع نگین به بزرگراه بوشهر-برازجان ادامه داد: در این ارتباط یک جاده دسترسی با طول تقریبی 14 کیلومتر بزودی به موازات جاده شیف به نگین ایجاد و پس از آن جاده کنونی از نگین به بزرگراه تبدیل خواهدشد و مسیر نگین تا بزرگراه به صورت بلوار قابلیت دسترسی به مجتمع بندری نگین خواهد داشت.

ارجمند زاده افزود: با ایجاد زیرساخت‌های آب، برق، گاز و تلفن به دنبال جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سایر طرح های توسعه مجتمع بندری نگین خواهم بود.

[کد خبر:AJ25662]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب