رویدادهای غرب آسیا به نفع ایران در حال رقم خوردن است

آینه جم: دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه طرح جدید معامله قرن تنفر منطقه‌ای و جهانی را برانگیخته است، گفت: رویدادهای غرب آسیا به نفع ایران در حال رقم خوردن است.

به گزارش خبرنگار آینه جم، سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی صبح سه‌شنبه در راهپیمایی ۲۲ بهمن با قدردانی از حضور حماسی مردم بزرگ و همیشه درصحنه بوشهر اظهار داشت: به فضل الهی، نگاه ویژه معصومان (ع)، صبر ۴۱ ساله مردم و مسئولان، رهبری‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب و تلاش دولت‌های خدمتگزار، روندها و رویدادهای غرب آسیا به نفع ایران در حال رقم خوردن است.

وی تصریح کرد: ثبات امنیتی و سیاسی نیروهای مسلح ایران برای تأمین امنیت پایدار ایران و غرب آسیا از خلیج‌فارس تا دریای مدیترانه امتداد یافته است.

صفوی اضافه کرد: این امنیت و قدرت نفوذ فرهنگی و سیاسی ایران مهم‌ترین فرصت برای مسئولان و برنامه ریزان در چند سال آینده است.

وی دومین فرصت ایران را موقعیت جغرافیایی ایران به‌عنوان فرصت طلایی خواند و افزود: ایران با داشتن موقعیت جغرافیایی کم‌نظیر، وجود منابع طبیعی سرشار و همسایگی با ۱۵ کشور با ۶۰۰ میلیون نفر جمعیت، بازار چند میلیارد دلاری برای صادرات غیرنفتی در اختیار دارد و آمریکا در این شرایط و با این موقعیت نمی‌تواند ایران را محاصره اقتصادی کند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به مرزهای سرزمینی آبی و خاکی ایران و جایگاه ویژه آن برای توسعه صادرات بیان کرد: ایران با داشتن ۲۷۰۰ کیلومتر مرز دریایی و ۶ هزار کیلومتر مرز زمینی نه‌تنها با همسایگان بلکه با تمام جهان می‌تواند ارتباط و تعامل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی داشته باشد.

رحیم صفوی بیان کرد: اکنون دو جبهه با حضور انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت و در مقابل جبهه استکبار به رهبری آمریکا در منطقه شکل‌گرفته است.

وی با بیان اینکه سه عامل مهم و بنیادی زمان، حرکت و فطرت به نفع جبهه مقاومت در گردش است گفت: منحنی قدرت آمریکا و صهیونیست‌ها رو به افول است.

معامله قرن تنفر منطقه‌ای و جهانی را برانگیخته است

صفوی به طرح آمریکایی صهیونیستی معامله قرن پرداخت و تصریح کرد: طرح جدید معامله قرن تنفر منطقه‌ای و جهانی را برانگیخته است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی روبه‌زوال و نابودی است گفت: همان‌گونه که طرح خاورمیانه جدید آمریکا شکست خورد طرح معامله قرن آمریکایی صهیونیستی هم با شکست مواجه می‌شود و روسیاهی آن برای اعراب حامی این طرح باقی می‌ماند.

صفوی با اشاره به اینکه آمریکا ۱۹ سال افغانستان و ۱۷ سال عراق را اشغال کرده افزود: به‌طور حتم افغان‌ها آمریکایی‌ها را از افغانستان بیرون می‌کنند چراکه آمریکایی‌هایی نه‌تنها امنیت و رفاه را برای افغان‌ها به ارمغان نیاوردند بلکه کشت مواد مخدر را ۵۰ برابر کردند و ثروت افغانستان را به غارت بردند.

وی بیان کرد: دولت جدید عراق باید مصوبه پارلمان برای بیرون کردن آمریکایی‌ها را اجرا کند و در این راستا همه نیروهای عراق بر خروج آمریکا از کشورشان متفق‌القول هستند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به اینکه پیشروی ارتش و نیروهای مردمی در ادلب سوریه به سمت شرق فرات برای بیرون کردن نیروهای بیگانه به آزادی شرق فرات منجر می‌شود خاطرنشان کرد: از سوی دیگر مصر، سودان و فلسطین با طرح معامله قرن مقابله می‌کنند و صهیونیست‌ها روزهای سختی را در پیش خواهند داشت.

صفوی با بیان اینکه یمنی‌ها پس از پنج سال مقاومت و تقدیم هزاران شهید و ویران شدن زیرساخت‌ها نگذاشتند کشورشان تصرف شود خاطرنشان کرد: نیروهای متجاوز مجبورند عقب‌نشینی کنند و یمنی‌ها امیدوارند که با خروج متجاوزان، سرنوشت کشورشان را خودشان تعیین کنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا بیان کرد: به حول و قوه الهی جبهه مقاومت و حضور عراق، سوریه، لبنان و یمن و برخی کشورهای دیگر مانند روسیه و ترکیه در حال پیروزی است و جبهه آمریکا و صهیونیست‌ها در حال عقب‌نشینی از غرب آسیا هستند.

وی گفت: ثمره خون سردار سلیمانی تشدید حرکات آزادی‌خواهانه و عدالت‌جویانه در عراق و سوریه و افغانستان و یمن است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه مردم خود را برای حماسه‌ای انتخابات و مشارکت در سرنوشت کشور آماده کنند اظهار داشت: ملت ایران باید در این عرصه هم حماسه‌ای جدید خلق کند.

وی، موضوع سخنان خود را فرصت‌ها، چالش‌های بین‌المللی دانست و با بیان اینکه اکنون جهانی متفاوت‌تر از گذشته شاهد هستیم افزود: در قرن جدید جهانی متفاوت‌تر از قرن اخیر رقم خواهد خورد و انقلاب کبیر اسلامی به رهبری حضرت امام راحل و تداوم آن به رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای سبب بروز تحولات در منطقه، غرب آسیا، کشورهای اسلامی و تحولات بین‌المللی شده است.

صفوی بیان کرد: ایران می‌تواند با همگرایی دسته‌جمعی دولت‌های منطقه در پیدایش تشکل‌های اقتصادی، سیاسی و گردشگری نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: برنامه ریزان کشور در حال تدوین سند ملی آمایش سرزمینی تا سال ۱۴۲۴ هستند و این ظرفیت‌های کشور را در این سند لحاظ می‌کنند.

صفوی تصریح کرد: مردم بوشهر امروز در ۲۲ بهمن به همراه اقیانوس چندمیلیونی ملت ایران در چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب کبیر اسلامی پشتوانه بزرگ بالندگی و اقتدار ملی و بین‌المللی و پیشرفت ایران اسلامی را فراهم کردند.

وی با بیان اینکه چهل‌ویکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با چهلمین روز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی هم‌زمان‌شده افزود: در چهلمین روز شهادت سردار بزرگ سپاه اسلام و چهره مقاومت منطقه و بین‌الملل سردار سپهبد شهید سلیمانی شما مردم شهیدپرور بوشهر با حضور پرشور خودتان در راهپیمایی پرچم ضد تروریستی را برافراشتید.

صفوی تصریح کرد: حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را نشانه اقتدار ایران اسلامی و شکست دشمنان است.

وی اظهار داشت: شما جوانان و زنان و مردان هوشمند و زحمتکش بوشهری هرساله با حضور آگاهانه بصیرت انقلابی در راهپیمایی حماسه‌ای ماندگار به ملت‌های آزادی‌خواه جهان نشان می‌دهید و امسال ملت ایران پرشورتر از گذشته در این مراسم حضور دارد.

صفوی راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن در بوشهر و دیگر نقاط کشور را نمایش حماسه بلوغ سیاسی، تجلی اراده الهی، غیرت دینی و مقاومت ملی مردم دانست و خاطرنشان کرد: حضور باشکوه ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان می‌دهد که فشارهای حداکثری تحریم‌ها، محاصره اقتصادی و عملیات روانی به رهبری آمریکا می‌تواند میان مسئولان و ملت ایران فاصله ایجاد کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، زیربناهای علمی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی را از دیگر فرصت‌ها عنوان کرد و افزود: در ۴۰ سال گذشته بیش از ۱۰ میلیون دانش‌آموخته دانشگاهی داشته‌ایم و اکنون بیش از ۴.۵ میلیون دانشجو در حال تحصیل هستند که ۵۲ هزار دانشجوی آن در استان بوشهر تحصیل می‌کنند.

صفوی از وجود ۱۰۰ هزار عضو هیئت‌علمی به‌عنوان یک فرصت خبر داد و بیان کرد: باید از این ظرفیت علمی برای حل مشکلات اقتصادی اجتماعی و فرهنگی و توسعه استفاده شود.

وی قدرت نرم ایران اسلامی را چهارمین فرصت عنوان کرد و گفت: قدرت نرم ایران اسلامی مرزها و سرزمین‌های جدید را درمی‌نوردد و آرزوهای مسلمانان را محقق می‌کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، با بیان اینکه ملت‌های مسلمان امروز به راهپیمایی ۲۲ بهمن چشم دوخته‌اند و وفاداری مردم را به‌نظام سیاسی، انقلاب، قرآن و رهبری را می‌بینند خاطرنشان کرد: شیطان بزرگ امریکا و شیطان‌های کوچک از عظمت مردم ایران دچار تحیر شده‌اند، زیرا هرچقدر تحریم‌ها اضافه می‌کنند بر پیروزی و استقامت ملت افزوده می‌شود.

[کد خبر:AJ31476]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب