آینه جم؛ خبرنگاران «این رسانه » در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • درحالی که میزان شیوع ویروس کرونا در کشور بیشتر شده، وزارت کشور در تصمیمی عجیب، دستور داد استان ها ساعت کاری شان را به روال عادی بازگردانند. این درحالیست که برخی استان ها از جمله بوشهر با کاهش ساعت کاری ادارات، در مسیر کم کردن حضور کارمندان در بیرون منازل گام برداشته بودند.
  • خبر دیگر اینکه با وجود ابلاغ دستورالعمل دورکاری کارمندان توسط رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، ولی اغلب مدیران دستگاههای اجرایی در این خصوص ابراز بی اطلاعی می کنند، درحالی که می توان به استناد آن زمینه انجام بسیاری از کارهای کارشناسی و مطالعاتی از سوی کارمندان را در منازل فراهم کرد و از حضور آنها در اداره و احتمال انتقال ویروس به منازل پیشگیری نمود. به نظر می رسد ضرورت دارد تاکید جدی تر از سوی استانداری پیرامون استفاده از دستورالعمل دورکاری کارمندان صورت بگیرد.
  • پارازیت روی شبکه های ماهواره ای با گلایه بسیاری از هم استانی ها مواجه شده است. در شرایطی که شبکه های وطنی به سراغ آرشیو تکراری خود رفته و در این روزها که دانش آموزان و اغلب خانواده ها تلاش دارند در خانه بمانند، شبکه های ملی از نظر برنامه های سرگرم کننده دست شان خالی است، پارازیت روی سایر شبکه های سرگرم کننده نیز به سوهان اعصاب مبدل شده است.
  • شنیده می شود 7 عضو شورای شهر بوشهر بر استیضاح شهردار تاکید دارند، از این رو قرار است روز دوشنبه جلسه سوال از امیری برگزار شود، روز بعد نیز پیرامون استیضاح وی رای گیری صورت بگیرد. منتقدان شهردار می گویند: با وجود آنکه درآمدهای شهرداری طی سالجاری افزایش داشته و لایحه متمم پیش بینی 3 میلیارد دیگر به شورا آورده شده، اما اغلب پروژه های عمرانی راکد شده است.
  • شنیدیم استانداری از تعهد خود برای تامین اعتبار تقاطع غیرهمسطح مطهری بوشهر عقب نشینی کرده و 17 میلیاردتومان مابقی به عهده شهرداری سپرده خواهد شد. گویا استانداری تنها 5 میلیاردتومان آن هم به شکل اسناد خزانه که در سال 1400 محقق می شود، همراهی کرده و قرار است مابقی اعتبار آن در سال آینده توسط شهرداری تامین شود، موضوعی که نگرانی درباره طولانی شدن پروژه رات تقویت کرده است. گویا شهرداری به دلیل محقق نشدن اعتبارات استانی، برای رفع مانع قانونی جهت هزینه کرد در این تقاطع از اعتبارات داخلی به این تصمیم استانداری تن داده است.
  • شنیده شده با وجود دستورالعمل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مبنی بر شتسشوی سیلندرهای گاز مایع جهت پیشگیری از شیوع کرونا، عاملین توزیع آن در استان می گویند: مواد ضدعفونی در بوشهر یافت نمی شود. آنها طی پیام هایی به مسئولان شرکت پخش اعلام کرده اند: حاضرند اقلام ضدعفونی را به هر قیمتی خریداری کنند، اما در بوشهر یافت نمی شود. از این رو درصورت عدم همکاری، احتمال بروز مشکل در توزیع سیلندر گاز وجود دارد.
  • کمپین ‌سازی‌های مرتبط با کرونا همچنان ادامه دارد. گویا در کمپین‌های جدید خواسته مهم بوشهری جلوگیری از ورود مسافران خصوصا از استان های آلوده به بوشهر است. این پویش تاکنون در فضای مجازی امضای حدود 15 هزار هم استانی را به همراه نام و نام خانوادگی شان داشته است.
  • با وجود تعطیلی مدارس و ماندن دانش آموزان در خانه ها، آموزش و پرورش از کادر اداری مدارس خواسته در مدارس حضور داشته باشند! این تصمیم با انتقاداتی مواجه شده و برخلاف توصیه ها بر ماندن در خانه به عنوان پناهگاه امن ارزیابی می شود.
  • در پی لغو دستور فرماندار گناوه مبنی بر بستن ورودی ها توسط استانداری (به استناد اینکه این موضوع باید در کمیته ملی تصمیم گیری شود)، دادستان گناوه با بیان اینکه ورودی های شهر گناوه باید بسته باشد و هیچ مسافری حق ورود به شهرستان را ندارد تصریح کرد: کلیه عواقب این تصمیم بعهده دادستان است. وی افزود: نیروی انتظامی باید این ورودی ها را ببندد و کسی به شهر ورود نکند، همچنین اگر انباری به خودروهای شوتی کالا دهد، پلمب خواهد شد.
  • شنیدیم اخطاریه های اخیر شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به مشترکان و جرائمی که برای برخی از انشعاب ها درنظر گرفته، باعث ازدحام ارباب رجوع در شرکت آبفا شهرستان شده است. این رویه در شرایطی می باشد که وزیر نیرو در راستای کاهش ترددهای غیرضروری شهروندان، تاکید کرده مردم نگران پرداخت هزینه های آب و برق تا اردیبهشت 99 نباشند.
  • با توجه به تعطیلی بازار گناوه از هفته گذشته، پویش معاف از کرایه در بازار گناوه راه افتاده است. در این راستا، درخواست شده مستاجران از پرداخت کرایه اسفندماه معاف شوند، چرا که با شرایط ناخواسته مواجه و در راستای کاهش مسافرت هاد دست به تعطیلی زده اند.
  • یکی از منتخبان استان فارس در مجلس آینده مهمترین برنامه خود را اتصال این استان به دریا اعلام کرد. حسین زاده منتخب لارستان و خنج در مجلس گفته: باید با همگرایی نمایندگان استان فارس، مصوبه ای که چندین دولت بر آن مهر تایید زده اند را اجرایی و استان فارس را از مزیت های اتصال به خلیج فارس بهره مند کنیم.
  • کارگران از کم توجهی به وضعیت شان در بحران کرونا گلایه مند هستند. به گفته آنها، درحالی که این ویروس کارمند و کارگر نمی شناسند، ولی آنها از برخی تسهیلات مثل کاهش ساعت کار در این ایام بی بهره هستند، با وجود آنکه سلامتی شان مانند سایرین اهمیت دارد. آنها خواستار توجه وزارت کار و وزارت صمت نسبت به این مهم هستند، چرا که بعضا محیط های کارگری بسیار آلوده تر از فضاهای اداری و کارمندی می باشد.
  • کسب‌ و کارهای غیرحضوری رونق گرفته است. گویا محافظت از کرونا و ممانعت از حضور در اماکن جمعی دلیل این رونق است. این رونق ممکن ‌است متخلفان را وسوسه کند و بعضا باعث افزایش کلاهبرداری شود که نیازمند مراقبت از سوی دستگاه‌های مسئول است.
  • بسیاری از دارندگان چک با درخواست تغییر تاریخ پرداخت چک ‌های اسفند و فروردین موافقت کرده‌اند. گویا این اقدام با توجه به شرایط بازارها و رکود کرونایی حاک بر آنها انجام شده است. قطعا همراهی مردم با یکدیگر، می تواند کمبودهای موجود و بی کفایتی برخی مسئولان در تامین شرایط زیستی مطلوب را تا حدودی جبران کند.
  • با وجود آنکه ارزانی حاصل از کاهش سفرهای هوایی، دامنگیر اغلب مقصدهای پرواز داخلی شده، ولی قیمت بلیط هواپیما در مقصد بوشهر-تهران و بالعکس تکان جدی و قابل توجهی نخورده است! گویا میزان پروازها در این مسیر به نحوی تنظیم شده که حتی در شرایط کنونی هم تقاضا بیشتر از ظرفیت صندلی هواپیما است و از شکسته شدن جدی قیمت ها جلوگیری می کند.
  • خلیج فارس
[کد خبر:AJ31825]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب