به گزارش آینه جم ، دکتر شیخ موسی احمدی، نماینده منتخب حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز طی ارتباطی با مدیران ارشد وزارت نفت با سیدشجاع الدین بازرگانی معاون پارلمانی وزیر نفت و سیدپیروز موسوی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، ضمن دریافت گزارش از عملکرد مجموعه های تحت امر این دو مسئول، خواستار توجه ویژه به امر سلامت و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در منطقه شد.
وی افزود: با توجه به سکونت جمعیت زیادی از هموطنان عزیزمان به عنوان خانواده بزرگ صنعت در جنوب استان بوشهر (شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه) و لزوم مراقبت بیشتر در این ایام و دغدغه ساکنین و مردم جنوب؛ موارد زیر مورد بحث و تاکید قرار گرفت:
کنترل و محدودیت در پروازهای از مبدا و یا به مقصد عسلویه باید از مهم ترین برنامه های پیشگیرانه وزارت نفت و سازمان منطقه ویژه پارس باشد. این مهم اولین اقدام جهت جلوگیری از شیوع ویروس در منطقه می باشد.
نماینده منتخب حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دستور کاهش رفت و آمد توسط نیروهای اقماری در منطقه نیز همگام با کنترل و محدودیت در پروازهای عسلویه باید هر چه سریع تر انجام شود تا رفت و آمد نیروهای صنعت به شهرهای آلوده به ویروس منجر به انتشار و شیوع بیماری در جنوب استان بوشهر نشود.
دکتر احمدی اضافه کرد: کنترل و رعایت موارد بهداشتی در سرویس هایی که مامور جابجایی نیروها هستند نیز از دیگر موارد مهمی است که اهمال در آن می تواند ویروس کرونا را به سطح شهرهای جنوب استان شیوع دهد.
وی یادآور شد: اهتمام جدی به دستورات ویژه ی وزیر محترم نفت در خصوص کمک به ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر نیز نیز از دیگر خواسته های ما می باشد که باید هر چه سریع تر به شکل مطلوب انجام شود.
نماینده منتخب حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت پروژه های در حال اجرا به نحوی ادامه یابد که شاهد کمترین ارتباط و تراکم جمعیت باشیم. این کار نیز می تواند با کاهش موقت نیروهای شاغل در بخش های غیر ضروری پروژه ها انجام شود. کاهش تراکم جمعیت و نیروها از مواردی است که می تواند خطر شیوع ویروس را به حداقل برساند.
دکتر احمدی ادامه داد: راه اندازی و تجهیز مکانی برای قرنطینه ی بیماران در سه نقطه موضوعیست که باید پیش بینی شود. تجربه سخت و تلخ هم وطنان ما در استان هایی که در وضعیت قرمز قرار دارند؛ نباید در منطقه صنعتی جنوب استان بوشهر تکرار شود و لذا از همین حالا باید پیش بینی لازم را داشته باشیم.
وی افزود: بهره گیری از تمام امکانات موجود نفت و پتروشیمی ها برای حوزه ی انتخابیه به نحوی که همه بتوانند از آن استفاده کنند.
نماینده منتخب حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمارستان های چهار شهرستان جنوبی استان، در خط مقدم مبارزه و درمان ویروس کرونا در منطقه می باشند که تجهیز این مراکز درمانی امری لازم و واجب است. در این خصوص نیاز است نشستی با روسای این چهار بیمارستان برگزار شود و نیازمندی های اساسی این مراکز درمانی مطرح گردد تا ان شاءالله توسط مدیران نفت و صنعت ترتیب اثر داده شود./  ثلاث 

[کد خبر:AJ31887]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب