آینه جم: خبرنگاران «این رسانه » در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • شنیده می شود شورای شهری ها بر استیضاح شهردار مرکز استان تا قبل از تعطلات نوروز اصرار دارند و قرار است روز یکشنبه با این موضوع تشکیل جلسه دهند. گویا معاونان شهردار حاضر به پذیرش سرپرستی نشده و از اکبر توسلی عضو کنونی شورا و روزبه بصیری سرپرست سازمان فناوری اطلاعات شهرداری به عنوان گزینه های شورایی ها برای سرپرستی شهرداری یاد می شود. براساس قانون، سرپرست شهرداری باید از میان کارمندان رسمی باشند.
  • خبر می رسد آموزش ‌و پرورش به روش‌ های بهتری برای ادامه آموزش از راه دور دانش‌آموزان می ‌اندیشد. ظاهرا کمک گرفتن از نرم‌ افزارهای آموزشی موبایل ‌محور با اینترنت رایگان برای دانش‌آموزان، از جمله این روشهاست. این پیگیری با در نظر گرفتن احتمال ادامه تعطیلی مدارس پس از تعطیلات نوروزی انجام می ‌شود. بوشهر نیز از نخستین استان ها بوده که شبکه اینترنتی برای آموزش های غیرحضوری دانش آموزان از نیمه دوم اسفند فعال گردید.
  • به دنبال سخت گیری امارات، اکثر شناورهای ایرانی حامل اقلام صادراتی، به صورت خالی به کشور بازگردانده می شوند. قره بیگی ناظر گمرکات استان گفته: مقرر شد تا اطلاع ثانوی از خروج شناورهای ایرانی به مقاصد کشورهای حاشیه خلیج فارس جلوگیری و برای شناورهای ورودی زمانی اجازه تخلیه صادر شود که حداقل ده روز از تاریخ بارگیری در مبدا گذشته باشد.
  • برای شلوغی فروشگاههای زنجیره‌ای بوشهر فکری شود. نامدارزاده، نایب رییس اتاق اصناف بوشهر گفته: با تعطیلی بازار بوشهر، فروشگاههای زنجیره ای سطح شهر با ازدحام جمعیت مواجه شده که با توجه به فصای محدودشان، احتمال شیوع کرونا در این مکانها را فراهم کرده است. به عقیده وی، باید اتحادیه کشوری فروشگاههای زنجیره ای در این خصوص تدبیر کنند.
  • فرماندار شهرستان گناوه گفته: روشنایی ساحل و پارکها جهت جلوگیری از اجتماعات بیشتر و در راستای خودقرنطینگی به حالت نیمه خاموش و خاموش درمی آید.
  • با توجه به تعطیلی بازار، بسیاری از کسبه خواستار مساعدت برای چک های صادره از سوی آنها هستند. بسیاری از بازاریان از عدم همکاری بانک‌ها و ادارات وخصوصا مالیات در این ایام گلایه می‌کنند و از برگشت خوردن چک‌هایشان در آینده نگران هستند. گویا برخی استان ها با هماهنگی دادگستری، فعلا صدور گواهی برگشت چک ها را متوقف کرده اند، اما هنوز در بوشهر تدبیری در این خصوص دیده نمی شود.
  • شنیده می شود در نشست امروز استانداری، قرار است تعطیلی بازارهای استان در هفته‌ پایانی اسفند تمدید شود. این تصمیم از نیمه دوم اسفند برای پیشگیری از شیوع کرونا در اغلب شهرها استان کلید خورد.
  • خبر می رسد نشست استیضاح شهردار کاکی در شرایطی برگزار شده که 4 رای از 5 عضو شورا را داشته و تصویب شده است. گویا این شورا به شهردار فرصت داده تا استعفای خود را تقدیم شورا کند تا برکناری شهردار، استعفای شخص وی قلمداد شود.
  • افزایش عجیب قیمت دستکش، دردسر جدید برای جایگاه های سوخت مبدل شده است. الزام جایگاه های سوخت به تامین دستکش های نایلونی برای مراجعین و افزایش قیمت این محصول از ۳۵۰۰ تومان به ۱۳۰۰۰ تومان در کنار برداشتن بیش از اندازه دستکش توسط برخی از مراجعین، گلایه جایگاه دارانی که به قوانین در زمینه مسائل بهداشتی ملزم هستند را در پی داشته است.
  • کرونا افتتاح موزه منطقه‌ای خلیج فارس در بوشهر را به تعویق انداخت. احداث این موزه از سال ۸۷ در بوشهر آغاز شده بود پس از گذشت ۱۰ سال به اتمام رسید قرار بود در هفته بوشهر به بهره برداری رسیده و در ایام نوروز پذیرای گردشگران باشد.
  • این هم استوری دکتر کشمیری رییس دانشگاه علوم پزشکی و دشواری هایی که این روزها دارد

  • برخی از هم استانی ها نسبت به عدم ارسال بسته های پستی به درب منازل توسط شرکت پست خصوصی گلایه دارند و می گویند: این شرکت از مشتریان می خواهد بصورت حضوری برای دریافت محموله پستی شان مراجعه کنند. گویا دلیل این تصمیم کرونا اعلام شده، اما مشخص نیست اجبار مردم به بیرون آمدن از منازل جهت دریافت بسته های پستی در این ایام چه توجیهی دارد.
  • بوشهر جزو 4 استان مناسب کشور از نظر امنیت سرمایه گذاری و کسب و کار مطرح شده است. این گزارش براساس پژوهش اخیر مرکز پژوهش های مجلس درباره رصد شرایط کسب و کار طی فصل پاییز سالجاری اعلام شده است. براساس یافته‌های این مرکز، فعالان اقتصادی مشارکت‌کننده در این پیمایش از گیلان، همدان و سیستان‌وبلوچستان، نامناسب‌ترین ارزیابی و از استان‌های خراسان شمالی، قم و بوشهر مناسب‌ترین ارزیابی را از وضعیت امنیت سرمایه‌گذاری ارائه کرده‌اند.
  • مرحله دوم ثبت نام طرح ملی مسکن در حالی مطابق اعلام وزارت راه و شهرسازی در بوشهر از روز پنجشنبه آغاز شد که بسیاری از شهروندان به دلیل مشکل در سامانه موفق به ثبت نام یا پس از ثبت نام اولیه موفق به ادامه مراحل ثبت نام نشدند به طوری که این طرح چندان مورد استقبال مردم قرار نگرفت.
  • این روزها خبرهای مختلفی در خصوص توزیع برخی اقلام بهداشتی شنیده می شود و دستگاه متبوع اعلام می کند که مقداری ضدعفونی کننده در داروخانه ها و فروشگاه های کالای پزشکی توزیع شده، اما در نهایت چیزی عاید مردم نمی شود و زمان توزیع اقلام در داروخانه ها نیز مشخص نیست.
  • بازار خرید لوازم خانگی هر چند مانند دیگر مشاغل در اوضاع و احوال این روزهای شیوع کرونا چندان حال و هوایی ندارد اما صحبت با فروشندگان این صنف، خبرهایی از افزایش قیمت کالاها و رشد 10 تا 20 درصدی آن دارد.
  • دست آخر اینکه برخی کارخانه‌ های تولید محصولات ویتامینی، قیمت محصولات خود را افزایش داده‌ اند. گویا این تغییر قیمت با تأثیرپذیری از فضای کرونایی بوده است.

خلیج فارس

[کد خبر:AJ31936]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب