00000000000000000000000000000000000000671627354.jpg

 

 

آینه جم : مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر می گوید: به‌دلیل امکان وجود ویروس کرونا تا پایان سال و نیاز به برنامه‌ریزی برای سال تحصیلی جدید، به احتمال بالا کلاس‌های سال جاری را تا همین‌جا خاتمه بدهیم.

به گزارش آینه جم ؛ علیمراد کرمی ادامه داد: برای سال جدید که احتمالا شهریور آغاز شود باید از «شاد» به عنوان شبکه اینترنتی دانش آموزان استفاده بهتری شود. ما از مدیران و معلمان می‌خواهیم که کار با شاد را ادامه دهند تا به‌عنوان مکمل آموزشی از آن استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر گفت: مراحل سه‌گانه ثبت‌نام در شبکه اجتماعی دانش‌آموزی (شاد) در حال انجام است و از این پس تحصیل مجازی دانش‌آموزان در این فضا انجام می‌شود.

کرمی گفت: پس از همه‌گیری کرونا که تعطیلی کلاس‌های درس حضوری را در پی داشت، آموزش‌وپرورش با شعار «آموزش تعطیل نیست» روش آموزش را تغییر داد و معلمان در فضای مجازی تدریس‌های خود را انجام دادند.

او با اشاره به این‌که استان بوشهر پیش از هر اقدامی شبکه تلویزیون اینترنتی «شتاب» را راه‌اندازی کرد و ۱۶۸ فیلم آموزشی به‌صورت آنلاین و آفلاین در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت، افزود: چون نیاز به توسعه آموزش بود، وزارت آموزش‌وپرورش شبکه اجتماعی دانش‌آموزی (شاد) را راه‌اندازی کرد که باید در سه گام مدیران معلمان و دانش‌آموزان در آن ثبت‌نام کنند.

کرمی ادامه داد: از شنبه گام اول با ثبت‌نام مدیران مدارس ابتدایی آغاز و تکمیل شد و اکنون در گام دوم نیز معلمان در حال کلاس‌بندی هستند؛ پس از آن و به احتمال زیاد در هفته بعد گام سوم با ثبت‌نام دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت اینترنتی استان خوب است و بیشترِ دانش‌آموزان را پوشش می‌دهد، گفت: بر پایه برآورد‌ها دو هزار دانش‌آموز ابتدایی استان بوشهر از ظرفیت اینترنتی محروم هستند که برای آن‌ها درسنامه فصل‌های باقی‌مانده به‌صورت جزوه و خلاصه چاپ شده و توسط راهبران آموزشی به‌دست آن‌ها خواهد رسید. البته امیدواریم برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ زیرساخت‌های اینترنتی آموزشی را تکمیل کنیم تا همه از عدالت آموزشی بهره‌مند شوند.

به نوشته خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر هم‌چنین گفت که تمهیداتی اندیشیده شده تا درکنار اینترنت رایگان معلمان، برای کمک به خانواده‌های دانش‌آموزان نیز اینترنت رایگان و یا نیم‌بها در نظر گرفته شود تا متحمل هزینه‌های سنگین نشوند.

[کد خبر:AJ32263]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب