رییس پژوهشگاه معلمان استان بوشهر بر ضرورت بهره‌گیری و استفاده معلمان از طرح معلم پژوهنده استان بوشهر تأکید کرد.

به گزارش آینه جم؛ سید محسن محمدی در نشست هماهنگی  هجدهمین برنامه اقدام پژوهی (پژوهش در عمل) در سال 94 در خصوص برگزاری هجدهمین برنامه اقدام پژوهی (پژوهش در عمل) در آموزش‌وپرورش استان بوشهر اظهار داشت: در نظام تعلیم و تربیت کشور، با تصویب سند ملی تحول بنیادین و پیش‌بینی پژوهش و ارزشیابی به‌عنوان یکی از زیر نظام‌های اصلی این سند، نقش و اهمیت پژوهش، بیش از گذشته موردتوجه قرارگرفته است.
وی افزود: برنامه معلم پژوهنده ازجمله دستاوردهای نوپا و مهمی است که همواره از سوی سیاست‌گذاران تعلیم و تربیت، مدیران و معلمان موردتوجه و حمایت قرارگرفته است.

محمدی تصریح کرد: روند صعودی مشارکت معلمان در این برنامه و شرکت گسترده آن‌ها در دوره‌های اقدام پژوهی و به پیرو آن افزایش کیفیت طرح‌ها و اقبال روزافزون به اهمیت تفکر و عمل مبتنی بر پژوهش، گواه این مدعاست.

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه مؤثر این برنامه، اثربخشی پژوهش در برنامه‌ریزی‌های آموزشی، تقویت تجارب علمی و اجرایی معلمان و مجهز نمودن آن‌ها به بینش علمی، تولید دانش و همچنین بهره‌گیری از تجارب و اندیشه‌های آنان در جهت بهبود وضعیت کلاس درس و سایر بخش‌ها، اجرای مطلوب این فعالیت پژوهشی بیش‌ازپیش اهمیت می‌یابد.

رییس پژوهشگاه معلمان استان بوشهر تأکید کرد: اجرای برنامه «معلم پژوهنده» به معلمان کمک می‌کند تا با بهره‌گیری از شیوه‌های پژوهشی، نسبت به شناخت مسائل و ابداع روش‌های نوین و مؤثر در جهت آموزش و یادگیری در کلاس درس، دقت و حساسیت بیشتری از خود نشان داده، شرایط موجود را بهتر تحلیل نموده و در عرصه‌های گوناگون و مرتبط با آموزش‌وپرورش با پشتوانه علمی اظهارنظر و عمل کنند.

محمدی با اشاره به نتایج اقدام پژوهی در بررسی، شناسایی، تبیین و حل مسئله و مشکل محیط کار و فعالیت کلاس درس گفت: در اقدام پژوهی، معلم پژوهنده، پژوهش خود را شخصاً به مرحله اجرا درمی‌آورد.

محمدی توضیح داد: همکاران فرهنگی شامل آموزگاران، دبیران، مدیران، کارمندان حوزه ستادی، اساتید و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان می‌توانند اقدام پژوهی خود را که در سال تحصیلی 94-1393 به انجام رسانده‌اند به‌صورت گزارش مکتوب و همراه با لوح فشرده تا تاریخ 15 مرداد 1394 به پژوهشکده تعلیم و تربیت استان بوشهر به آدرس بوشهر خیابان معلم ارسال نمایند.

وی در پایان افزود: 7 نفر از برگزیدگان برتر استانی و یک نفر برگزیده برتر کشوری در هفته پژوهش موردتقدیر قرار می‌گیرد و در ضمن دستورالعمل این برنامه در سایت پژوهشکده تعلیم و تربیت به آدرس http://cms.medu.ir/btr موجود  است.

منبع:فارس

[کد خبر:AJ4606]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب