آینه جم: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهرگفت: واحدهای صنفی برای حضور در بازارهای هدف باید تولیدات تجاری داشته و حمایت از این واحدها در اولویت این سازمان است.

به گزارش «آبنه جم»؛ ابولقاسم محمد زاده  درحاشیه کارگاه آموزشی اصناف درگفت وگو با ایرنا افزود: امسال تقویت واحدهای صنفی که دارای تولیدات تجاری هستند دراولویت برنامه های این سازمان قرار دارند.

وی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را به روز شدن مدیران اجرایی سازمانهای صنفی شهرستانها و اتاق های صنفی در سطح استان برشمرد و اظهارکرد: هم اینک بیش از 35 هزار واحد صنفی در استان فعال هستند که 100 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.

محمد زاده اضافه کرد: 22 درصد واحدهای صنفی استان تولیدی، 45 درصد توزیعی، 18 درصد خدمات فنی و15 درصد خدماتی هستند.

وی بیان کرد: هم اینک دراستان 9 اتاق اصناف و 130 سازمان صنفی فعال هستند که درنظر است بزودی اتاق اصناف عسلویه نیز راه اندازی شود.

محمد زاده گفت: دولت درصدد واگذاری برخی از اموردر بخش تولید به بخش خصوصی است که در استان بوشهر نیز دراین ارتباط برنامه ریزی شده است.

وی اظهارکرد: اصلاح و نوسازی ساختار منابع انسانی اصناف نیز در دستور کار قرار دارد که توسعه سازمانهای صنفی می تواند در اقتصاد نقش موثری داشته باشند.

محمد زاده اضافه کرد: برنامه ساماندهی واحدهای بدون پروانه، فروشندگان دوره گرد و دستفروشی ها در دستور کار است و در این ارتباط همکاری فرمانداری ها، شهرداری ها، شوراهای اسلامی شهر و دانشگاه علوم پزشکی نیاز است.

وی بیان کرد: همه واحدهای صنفی در استان ملزم به استفاده از دستگاه های پوز، صندوق مکانیزه و استفاده از ترازوی دیجیتال هستند.

محمد زاده گفت: استفاده از این ابزار برای شفاف شدن داد و ستدهای اقتصادی و دسترسی مناسب مصرف کنندگان ضروری است.

وی افزود: ایجاد فروشگاه های بزرگ باعث اصلاح شبکه توزیع، فضای مناسب رقابت کم شدن فاصله های صنفی می شود.

محمد زاده با تاکید بر انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهرها، اظهارکرد: مشارکت بخش دولتی و خصوصی برای ایجاد شهرک های صنفی در خارج از شهرها برای حفظ محیط زیست شهری ضرورت است.

وی تاکید کرد: شهروندان هم استانی می توانند هر گونه تخلف را ازطریق تماس با تلفن 124 بازرسی و نظارت و یا سامانه پیام کوتاه 30006124 به ستاد خبری این سازمان در مرکز استان و در ادارات شهرستان ها گزارش دهند تا در اسرع وقت توسط بازرسان این سازمان مورد بررسی قرار بگیرد. 

منبع:ایرنا

[کد خبر:AJ4678]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب