آینه جم: "اتصال فارس به خلیج فارس"؛ نزدیک به دو دهه است که ترجیع بند مسئولان استان همسایه شده است. روزی نگاه به "عسلویه" برای تحقق این رویا شده و در سال های اخیر هم روستاهای "پارسیان" هرمزگان قربانی این حاشیه سازی و جاه طلبی می شوند.

به گزارش «آینه جم»؛ دو روز مانده به پایان کار دولت احمدی نژاد، وی مصوبه ای در خصوص الخاق برخی از روستاهای پارسیان به فارس ابلاغ کرد که آغاز تجمعات اعتراضی در هرمزگان شد که تا پیش از این کم سابقه بود. همین رویداد باعث شد تا پای دولت یازدهم به این ماجرا باز شده و نهایتا وزیر کشور در مراسم معارفه استاندار هرمزگان بگوید: اجرای مصوبه فوق برای بررسی بیشتر معلق شده است.

با این حال طی دو سال گذشته، مسئولان سیاسی و مذهبی فارس بیکار ننشسته اند و هر بار با اظهارات خود درباره قریب الوقوع خواندن اتصال به دریا یا ضرورت تحقق این موضوع، حساسیت دو استان جنوبی شان را تحریک کرده اند.

تازه ترین موضع گیری در این خصوص مربوط به استاندار فارس است که گفته: فارس به زودی به دریا متصل می شود.

براساس خبری که سایت استانداری از دیدار هیات تجاری ژاپنی با استاندار منتشر کرده، از قول محمدعلی افشانی اعلام شده: فارس در زمينه هاي مختلف حمل و نقل اعم از ريلي، جاده اي و فرودگاهي شرايط خوبي را دارد و به دليل مجاورت به دريا به زودي به دريا متصل خواهد شد و ارتباط با آبهاي آزاد در دسترس مي باشد كه همه اين عوامل شرايط مساعدي را براي سرمايه گذاري بوجود خواهد آورد.

افشانی خطاب به مدير عامل شركت جي اف اي كه بزرگترين شركت تجاري ژاپن مي باشد گفت: انتظار مي رود با وجود اين مزيت ها و پتانسيل ها به صورت تخصصي با شركت هاي مختلف استان مذاكرات بيشتري داشته باشيد و در نهايت تفاهم نامه هايي را امضاء نمائيد.

باید منتظر ماند و دید فرجام این اظهارنظرها به کجا ختم می شود و آیا مسئولان ارشد به مدیران فارسی تذکر می دهند؟

 

منیع:خلیج فارس

[کد خبر:AJ9794]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+2 # جوهری جمی 1394-08-23 14:13
عزیز من چرا ناراحت هستید وقتی مسئولین استان بوشهر عرضه ندارند،وقتی از همان حداقل ها هم استفاده نمی کنند،وقتی فقط به فکر میز و منصبشان هستند دیگر چه توقعی دارید؟ فرودگاه جم را تعطیل کردند کسی آخ نگفت. دفتر پایانه های نفتی از خارگ به شیراز رفت کک هیچ مسئولی نگزید حالا چرا اینهمه نگران وصل شدن فارس به دریا هستید؟ خدارا چه دیدی شاید نه تنها ضرری نداشت مفید فایده هم بود. مثلا ما تا حالا که فارس به دریا وصل نشده چه سودی برده ایم و چه گلی به سرمان زده اند که نگران از دست دادنش باشیم. هرچه که هست امیدوارم همه چیز در سایه عقل و منطق و انصاف و صددرصد منطبق با روح قانون و به دور از زدوبندهای سیاسی و جناحی اتفاق افتد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب