آینه جم:اخیرا مطرح شده اسرائیل در حال زمینه‌چینی جنگ جدید با حزب‌الله است.

به گزارش آینه جم: تحرکات دو هفته اخیر اسرائیل نشان می‌دهد که سردمداران  "تل‌آویو" به دنبال به راه انداختن جنگ جدیدی در منطقه هستند.


شواهد و علل مختلفی درباره زمینه‌چینی و تدارک اسرائیل و هم‌پیمانانش برای به راه انداختن یک جنگ جدید در منطقه وجود دارد که نمونه آن جابجایی‌های مشکوک فرودگاه "بن گوریون" و در سه روز اخیر فرود محموله‌های مشکوک در فرودگاه "حیفا" از جمله آن است.

 

ارتش اسرائیل در تدارک جنگ با حزب‌الله؟

ارتش اسرائیل در تدارک جنگ با حزب‌الله؟

ارتش اسرائیل در تدارک جنگ با حزب‌الله؟

" با توجه به تغییر تاکتیکی رئیس دستگاه اطلاعات اسرائیل (جایگزینی "یوسی کوهن" به جای "تامیر پاردو") و ابقای دوباره "هاکان فیدان" رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه (که به دلایل انتخاباتی چند ماه از پست ریاست "میت"  به دور بود)؛ به نظر می‌رسد همکاری های اطلاعاتی و عملیاتی ترکیه و اسرائیل در آینده در موضوع سوریه و "مقاومت ستیزی"  افزایش چشمگیری خواهد داشت.

در دو هفته اخیر فرودگاه بن گوریون و سایر فرودگاه‌های سرزمین های اشغالی شاهد پروازهای ترابری مشکوک از سوی کشورهای منطقه بوده و ضمنا گشت زنی گسترده توسط نیروی هوایی ارتش اسرائیل در جبهه "جولان اشغالی" انجام شده است.  بیشتر پروازهای صورت گرفته از سمت کشورهای اردن و ترکیه به فرودگاه‌های سرزمین های اشغالی انجام می شود که به نظر می‌رسد این تحرکات مشکوک، محور مقاومت را نشانه گرفته است.


اسرائیل تلاش می‌کند تا با ورود هم‌پیمانان منطقه‌ای خود همچون عربستان، ترکیه ، قطر، اردن و امارات و ... جنگ آینده بر ضد حزب‌الله را آغاز می‌کند که انتقال محموله‌های مشکوک در فرودگاه‌های سرزمین‌های اشغالی نمونه‌ای از آن است.

*** حمایت ترکیه و عربستان از اسرائیل

ترکیه و عربستان سعودی اضلاع تکمیل کننده اسرائیل در نبرد منطقه‌ای آینده هستند که در هرسه اینها وجه تشابه "مقاومت‌ستیزی" وجود دارد و همه آن‌ها با هدف واحد ضربه زدن به حزب‌الله وارد نبرد سوریه (شاید در آینده نبرد لبنان) شده و یا خواهند شد.

*** ارتش اسرائیل برای حمله به حزب‌الله جنگل‌ها را نابود می‌کند

اخیرا در شبکه‌های اجتماعی به نقل از منابع مرتبط با مقاومت مطرح شده که ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی آرایش جنگی به خود گرفته و کوه‌ها و جنگل‌ها را برای زمینه‌چینی حمله نظامی نابود می‌کند.


ترکیه و عربستان سعودی در جنگ آینده ارتش اسرائیل و حزب‌الله به عنوان پشتیبان لجستیکی عمل خواهند کرد و هر آنچه که ارتش اسرائیل نیاز داشته باشد، به نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی خواهند داد.

*** زمین‌‌گیر شدن تانک‌های ارتش اسرائیل در سال 2006

اما سوال اینجاست که ایا ارتش اسرائیل در نبرد آینده با حزب‌الله پیروز از میدان خارج خواهد شد؟ در سال 2006 میلادی ارتش اسرائیل در جنگ 33 روزه از حزب‌الله شکست سختی در جنوب لبنان خورد و تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان زمین‌گیر شدند.

 

ارتش اسرائیل در تدارک جنگ با حزب‌الله؟

ارتش اسرائیل در تدارک جنگ با حزب‌الله؟

 


"محمدحسن آصفری" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره توان نظامی "حزب‌الله"  و نگرانی صهیونیست‌ها از این موضوع اظهار داشت: اسرائیل اگر دست از پا خطا کند، حزب‌الله با قدرت تمام در مقابلش می‌ایستد.


وی با اشاره به ضعف صهیونیست‌ها در بعد نظامی خاطرنشان کرد: امروز "حزب‌الله"  به جایگاهی رسیده که هر گونه تهدیدی را کوبنده پاسخ می‌دهد و به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها از عملیات مزارع شبعا درس گرفته‌اند.


**کشتار تانک‌ها در جنگ 33 روزه

سردمداران "تل‌آویو" فکر می‌کنند چون حزب‌الله در سوریه و در جبهه‌های مختلف شمالی و جنوبی در حال نبرد بوده، پس می‌توان علیه آن‌ها در جبهه‌ای دیگر اقدام کرد و این در حالیست که قدرت حزب‌الله در سال 2015 نسبت به سال 2006 افزایش چشمگیری یافته، ضمن آنکه رزمندگان حزب‌الله با تروریست‌های داعش و جبهةالنصره و احرار الشام و ... جنگیده و اعتماد به نفس دوچندانی پیدا کرده‌اند.
 یکی از فرماندهان سابق ارتش مصر در مصاحبه با شبکه المنار لبنان گفت: شما در اصل می‌دانید که هیچ سلاحی به طور مطلق قوی نیست. تانک‌های نسل مرکاوا دارای سپرهایی است که به آن اضافه شده تا امنیت آن را تأمین کند. پس باید نقطه ضعفی داشته باشد. اگر نقطه ضعف آن را بشناسید می‌توانید برای مقابله با آن آموزش لازم را بدهید و این یکی از دلایل موفقیت حزب‌الله در جنگ جنوب لبنان بود.


مرکاوا به عنوان دژ مستحکم و متحرکی شناخته شده بود که برای محافظت از خدمه خود در برابر همه انواع موشک‌های ضد تانک طراحی شده بود. نیروهای رژیم صهیونیستی یگان زرهی 52 را در جنگ 33 روزه وارد نبرد با حزب‌الله کردند. زیرا از اولین یگان‌هایی بود که به تانک‌های مرکاوا مجهز شده بود و اشغال‌گران قدس گمان می‌کردند که در این جنگ، این تانک بر همه چیز غلبه خواهد کرد.


"الیسلر کوروک" کارشناس بریتانیایی و رئیس انجمن تعارض در مصاحبه با المنار گفت: من فکر می‌کنم علت انهدام تانک‌های مرکاوا در قدرت حزب‌الله و توسعه تکنولوژی سلاح‌های ضد زره و انهدام سپر تانک‌ها است. رزمندگان حزب‌الله از سلاح‌هایی استفاده کردند که قادر بودند صدمات را جذب کرده و به بدنه اصلی تانک وارد کنند و باعث انهدام آن شوند.

*** توانمندی موشکی حزب‌الله

گشودن جبهه جدیدی علیه حزب الله در جنوب لبنان (با توجه به آرایش نظامی ارتش اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی)، می‌تواند زمینه‌ساز یک نبرد تمام‌عیار در وسعتی معادل 25 هزار کیلومتر مربع یا بیشتر شود و این جنگ یا برنده نخواهد داشت و یا همچون سال 2006 نهایتا گورستانی از تانک‌های "مرکاوا" در مناطق "مرجعیون"، "مارون‌الراس"، "بنت جبیل"، "عیتا الشعب" و ... به جای بگذارد.


مشاور سابق امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت : قدرت موشکی حزب‌الله با کشورهای اروپایی برابر است.
"یعقوب عمیدور" افزود: حزب‌الله لبنان، 150 هزار موشک دور بُرد در اختیار دارد که به وسیله آنها می‌تواند مرکز اسرائیل را هدف قرار دهد. این مقام سابق صهیونیست  این قدرت حزب الله را یک قدرت "منحصر به فرد" خواند.

 
ارتش اسرائیل در تدارک جنگ با حزب‌الله؟

ارتش اسرائیل در تدارک جنگ با حزب‌الله؟

 


اینکه آیا اسرائیل به دنبال یک ماجراجویی جدید است یا از طریق جنگ نیابتی به دنبال تسلیح بیشتر تروریست‌هاست، در آینده مشخص می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد محور مقاومت در برابر تاکتیک‌های مقامات "تل آویو" استراتژی خاص خود را دارد و در جنگ 33 روزه 2006 این راهبرد منجر به پیروزی حزب الله شد.

گزارش از محمد زرچینی

[کد خبر:AJ11182]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب