آینه جم:فرمانده انتظامی شهرستان "فسا" استان فارس ، از شناسایی عامل جرم سایبری ارسال تصاویر و فیلم شخصی افراد در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش آینه جم:سرهنگ علی شیبانیان در این خصوص توضیح داد: خانمی 42 ساله ساکن یکی از روستاهای شهرستان "فسا" در دفتر پلیس "فتا" حاضر و اعلام كرد؛ اخیرا متوجه شده دختر 14 ساله اش تا دیر وقت در شبکه های اجتماعی فعال است.

وی اظهار كرد: این شهروند با نگرانی در باره رفتارهای مشکوک از جانب دختر اول راهنمایی اش صحبت می كرد، از جمله رفتارهایی از قبیل آنلاین بودن در شبکه های اجتماعی تا نیمه های شب، استفاده ی بیش از حد از تلفن همراه و...  .
 
فرمانده انتظامی شهرستان "فسا" گفت: این خانم پس از بررسی موضوع، متوجه ارتباط دخترش با شخصی ناشناس در فضای مجازی می شود و با طرح شکایت،‌خواستار پیگیری موضوع می شود و درخواست کمک برای پیدا کردن متهم می كند.
 
سرهنگ "شیبانیان" گفت: در بررسی های انجام شده مشخص شد دختر نوجوان، مدتی است با شخصی ناشناس رابطه ی دوستانه برقرار کرده و با جلب اعتماد تعدادی از عکس های خصوصی اش را برای این وی از طریق شبکه اجتماعی "واتس اپ" ارسال کرده است.  
 
وی اظهار كرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی متهم که یك پسر 17 ساله بود شناسایی، دستگیر و گوشی های تلفن همراه وی توقیف و عكس های این دختر نوجوان از گوشی تلفن همراه وی استخراج شد.

فرمانده انتظامی شهرستان "فسا" در این خصوص هشدار داد ارسال تصاویر و عکس های شخصی کاربران در شبکه های اجتماعی خطرات زیادی را متوجه ایشان خواهد كرد و همواره از این منظر در خطر انتشار تصاویر و اطلاعات شخصی قرار خواهند داشت.

عامل حادثه جمعه بازار اردبیل توسط ماموران پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شد.

عصر روز جمعه دو خودروی نیسان و پراید در جمعه بازار اردبیل(شهرک سینا) با یکدیگر برخورد کردند.

رانندگان این دو خودرو پس از تصادف دعوای خونباری را رقم زدند و  سرانجام طی چاقوکشی‌ها راننده نیسان مجروح شد.

راننده پراید نیز که قصد متواری شدن از صحنه جرم را داشت متاسفانه با 4 نفر رهگذر برخورد می‌کند که دو عابر مصدوم به بیمارستان منتقل می‌شود ولی یکی از آنان که زن جوانی بود به دلیل شدت جراحت جان خود را از دست می‌دهد.

براساس گزارش خبرنگار ما،‌ قاتل که توانسته بود از مهلکه فرار کند، امروز با تلاش ماموران انتظامی پلیس آگاهی فرماندهی اردبیل دستگیر شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرمشهر گفت : یک نفر متهم به آدم‌ربایی در این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.
 

 علیرضا باوی در تشریح این خبر گفت: پس از دریافت 3 شکایت با موضوع آدم‌ربایی و آزار 3 خانم توسط راننده جوان خودروی پراید با مشخصات مشابه، پرونده در دادسرا تشکیل و دستورات لازم برای شناسایی متهم به پلیس آگاهی صادر گردید.

وی تصریح کرد: باتوجه به تحقیقات مجدانه و شبانه روزی پلیس و بازپرس پرونده، راننده مورد نظر شناسایی و دستگیر شد.

باوی اظهار داشت: متهم که به عنوان مسافربر اقدام به سوار کردن مسافران می کرد، پس از رسیدن به مکان‌های خلوت از جاده اصلی منحرف و اقدام به آزار و اذیت و سرقت اموال آن ها می کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرمشهر به سوابق کیفری متعدد متهم اشاره و بیان کرد: وی توسط شاکیان پرونده شناسایی و با قرار تأمین کیفری مناسب راهی زندان شد.

زن جوان زمانی که شوهر معتادش به زندان افتاد و نتوانست هزینه نگهداری از پسر دو ساله‌اش را تامین کند، او را مقابل کلانتری رها کرد.

عصر سه‌شنبه گذشته یکی از ماموران انتظامی در حال خروج از محل کارش در یکی از کلانتری‌های شهریار در غرب استان تهران، پسر دو ساله‌ای رادید که گریه‌کنان مادرش را صدا می‌زد. او پسرکوچک را به داخل کلانتری برد. کودک فقط می‌گفت مادرش رفته برایش بستنی بخرد.
 
ماموران جستجو برای یافتن مادر کودک گمشده را آغاز کردند، اما تلاش آنها بی‌نتیجه بود. در ادامه ماموران به بازبینی دوربین مداربسته کلانتری پرداختند تا این‌که تصویر زن جوانی را به‌دست آوردند که پسرک ر ا به این محل آورده و با رهاکردن او، بسرعت از محل دور شده بود.
 
همین سرنخ کافی بود تا ماموران اطمینان یابند زن جوان عمدی کودکش را رها کرده است. او تحت‌تعقیب پلیس قرار گرفت تا این‌که ردی از وی در خانه‌ای در جنوب شهریار به‌دست آوردند و روز بعد با حضور در آنجا وی را بازداشت و برای تحقیقات به کلانتری منتقل کردند.
 
زن جوان ابتدا مدعی شد پسر کوچولو فرزند وی نیست. در ادامه، موضوع به اسماعیل برجسته، بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار در غرب استان تهران گزارش شد و با دستور قضایی تحقیقات از این زن ادامه یافت. این در حالی بود که ماموران پسر دوساله را نزد متهم زن بردند که او با دیدن فرزندش بشدت گریست و فریاد زد: دروغ گفتم من مادرش هستم.
 
زن جوان در اظهاراتش گفت: چند سال پیش با مردی آشنا شدم. او معتاد بود و هر دو خانواده با ازدواجمان مخالف بودند، اما با هم ازدواج کردیم. اوایل گمان می‌کردم شوهرم اعتیادش را ترک می‌کند، اما بی‌فایده بود. او حتی کارش را هم به‌دلیل اعتیاد از دست داد.
 
وی اضافه کرد: او علاه بر اعتیادش، در زمینه خرید و فروش مواد مخدر نیز با افراد معتاد و سابقه‌دار همراه شده بود.
 
به همین دلیل شرایط زندگی‌مان هر روز بدتر می‌شد. سرانجام او مدتی پیش به اتهام خرید و فروش موادمخدر در جنوب کشور دستگیر شد. با گدایی و کار در خانه‌های مردم بسختی زندگی‌مان را برای چند ماه اداره کردم. چند هفته قبل به عنوان خدمتکار در مرکز نگهداری از بیماران و سالمندان مشغول کار شدم. این مرکز شبانه‌روزی بود و من هم مجبور بودم ساعت‌های طولانی کار کنم. چند روزی فرزندم را با خودم به محل کار بردم، اما کارفرمایم گفت حق ندارم فرزندم را با خود بیاورم در غیر این صورت اخراج می‌شوم. مجبور شدم پسرم را سر راه بگذارم تا شاید خانواده‌ای او را پیدا کنند و سرنوشت خوبی برایش رقم بخورد وآینده‌اش مانند من سیاه نشود.
 
با اظهارات این زن، با دستور بازپرس پرونده برای وی قرار قانونی صادر و تحقیقات برای یافتن جد پدری کودک آغاز شد.
 
با یافتن این خانواده، آنها زمانی که متوجه شدند نوه‌شان بر سر راه گذاشته شده است، او را نزد خود بردند.

افرادی که دست به آدمربایی برای رسیدن به 5 میلیارد تومان پول زده بودند، توسط پلیس آگاهی تهران شناسایی و دستگیر شدند.
 
 در ساعت 20:00 مورخه 1394/10/28 فردی با مراجعه به کلانتری 150 تهرانسر به مامورین اعلام کرد که فرد ناشناسی طی تماس تلفنی مدعی شده که پسرش بنام علی 16 ساله در اختیار آن‌هاست و در ازای آزادی وی مبلغ 5 میلیارد تومان پول درخواست کرده است . 
 
*پرونده در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ  
 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "آدم ربایی" و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 
 
*اظهارات شاکی 
شاکی پرونده ( پدر علی ) که در زمینه خرید و فروش لوازم آشپزخانه مشغول بکار است ، پس از حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "در مورخه 1394/10/28 پسرم منزل را به مقصد مدرسه واقع در میدان آزادی ترک کرد ؛ طبق روال هر روز وی در ساعت 15 به منزل مراجعت می کرد اما در مورخه 1394/10/28 به منزل نیامد ! تا اینکه در ساعت 16:30 فرد ناشناسی با بنده تماس گرفت و بیان داشت که مبلغ 5 میلیارد تومان باید به او پرداخت کنیم و در صورت عدم پرداخت پول ، آن‌ها پسرم را خواهند کشت و یا دست راست او را قطع می کنند ؛ آن‌ها دو روز به من مهلت دادند تا پول درخواستی را تهیه و به آن‌ها تحویل دهم " . 
*رهایی گروگان در کمتر از 72 ساعت 
 
با توجه به حساسیت موضوع ، بلافاصله تحقیقات و اقدامات پلیسی جهت شناسایی و دستگیری ربایندگان و نهایتا رهایی "علی . م" ( 16 ساله ) در دستور کار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و کارآگاهان در کمترین زمان ممکن ، در تحقیقات از بستگان و اطرافیان شاکی موفق به شناسایی یکی از بستگان وی بنام "ابراهیم . س" ( 34 ساله ) شدند که به تازگی از زندان آزاد شده بود ؛ بررسی سوابق ابراهیم نشان داد که او بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف ضرب و جرح عمدی ، کلاهبرداری ، ایراد صدمه عمد بدنی ، صدور چک بلامحل و ... دستگیر و روانه زندان شده است . 
 
با توجه به تحقیقات بعمل آمده از هم کلاسی های "علی . م" که او را در روز ربایش در حال سوار شدن به یک دستگاه خودرو سمند سفید رنگ مشاهده کرده و مطابقت مشخصات ظاهری این خودرو با خودرو سواری ابراهیم ، بررسی فرضیه "نقش و مشارکت ابراهیم در آدم ربایی" در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت . 
 
در ساعت 13:30 مورخه 1394/11/01 ، "ابراهیم . س" در شهرک ولیعصر ، سوار بر یک دستگاه خودرو سواری سمند سفید رنگ دستگیر و در بازرسی از خودرو نیز یک قبضه سلاح کمری بهمراه گلوله های جنگی کشف شد . 
 
ابراهیم در اظهارات اولیه منکر هرگونه اطلاع از موضوع آدم ربایی شده اما در ادامه ی تحقیقات به ناچار لب به اعتراف گشود و عنوان کرد که از چند ماه پیش ویلایی را در شهرستان اسلامشهر – منطقه فردوس اجاره کرده و در حال حاضر علی . م ( نوجوان ربوده شده ) بهمراه دو نگهبان ( همدستان ابراهیم ) در آنجا نگهداری می شود . 
 
با شناسایی مخفیگاه ربایندگان ، بلافاصله چندین تیم عملیاتی از کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ به شهرستان اسلامشهر و نهایتا در ساعت 17:00 مورخه 1394/11/01 ، نوجوان ربوده شده آزاد و دو متهم دیگر پرونده بنام های مهدی ( 29 ساله ) و امیر ( 35 ساله ) نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها بیش از 200 عدد فشنگ جنگی متعلق به سلاح کشف شده از متهم اصلی پرونده کشف شد . 
http://www.yjc.ir/files/fa/news/1394/11/3/4050147_543.jpg
 
*اظهارات مهدی و امیر 
 
مهدی و امیر پس از دستگیری ، در اعترافات خود عنوان کردند : "ما بهمراه ابراهیم در داخل زندان هم خرج بودیم تا اینکه یک روز ابراهیم عنوان کرد که یکی از بستگانش را می شناسد که اگر اقدام به دزدیدن پسرش کرده و تنها او را دو ساعت نزد خودمان نگه داریم ، او حاضر است که چند میلیارد تومان پرداخت کند " . 
 
این دو متهم در ادامه اعترافات خود ، درباره روز آدم ربایی عنوان کردند : " [ در مورخه 1394/10/28 ] رفتیم جلوم جلوی مدرسه [ علی . م ] ؛ منتظر شدیم تا علی از مدرسه خارج شود . ابراهیم راننده بود و صورتش را پوشانده بود تا شناسایی نشود ؛ [ امیر در صندلی جلو و مهدی هم در صندلی عقب نشسته بودند ] ؛ پس از آنکه علی به عنوان مسافر سوار ماشین شد ، دست و پا و چشمانش را بستیم و به طرف ویلای ابراهیم راه افتادیم ؛ طی این مدت نیز تماس ها توسط ما دو نفر انجام می شد " .
http://www.yjc.ir/files/fa/news/1394/11/3/4050142_467.jpg
 
*ابراهیم : اولش همه چیز شوخی بود 
 
ابراهیم ( متهم اصلی پرونده ) با تایید اظهارات دو متهم دیگر پرونده ، در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : " این ماجرا اولش شوخی شوخی ، حرفش در زندان زده شد اما بعد از آزادی ، زمانی‌که یکدیگر را ملاقات کردیم ، مجددا صحبت بر سر انجام این کار مطرح شد اما این‌بار صحبت ها کاملا جدی بود ؛ پیشنهاد آدم ربایی توسط مهدی و امیر مطرح شد اما علی . م و خانواده اش را من معرفی کردم " . 
 
سردار عباسعلی محمدیان ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام خبر کشف 100 در صدی پرونده های آدم ربایی در پلیس آگاهی تهران بزرگ ، عنوان کرد :" در طی چند سال گذشته در هیچکدام از پرونده های آدم ربایی رسیدگی شده در پلیس آگاهی تهران بزرگ ، حتی ریالی به ربایندگان پرداخت نشده و در تمامی پرونده های آدم ربایی افراد ربوده شده آزاد و متهمین آن‌ها دستگیر و روانه زندان شدند ." 
 
وی گفت : " هر سه متهم پرونده با صدور قرار قانونی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند. " 
 
پلیس فتا شهرستان نیشابور عامل 300 فقره برداشت غیرمجاز را شناسایی و دستگیر کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور با اعلام این خبر گفت: فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور با اعلام این خبر گفت: خانمی 52 ساله با در دست داشتن ‏مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و اعلام كرد حدود 10 میلیون ریال از حساب عابر بانکش به صورت غیرمجاز برداشت شده است. 

سرهنگ "سید حسن حسینی" افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی دقیق اظهارات مالباخته با یک سری تحقیقات فنی عامل 300 فقره برداشت های غیرمجاز را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار کردند.

وی ادامه داد: متهم 22 ساله که پسر مالباخته بوده در مواجهه با ادله دیجیتالی لب به اعتراف گشود و به برداشت غیرمجاز با استفاده از رمز دوم کارت عابر بانک مادرش اعتراف کرد.

وی با اشاره به معرفی متهم و شاكی به دادسرا از شهروندان خواست رمز عبور و اطلاعات حساب بانكی خود را به هیچ عنوان در اختیار دیگران قرار ندهند و با تغییر دوره ای رمز عابر بانک خود ضریب امنیت آن را بالا ببرند.

مردی شیاد که با هک صفحه اختصاصی زنی در شبکه اجتماعی تلگرام قصد اخاذی و مزاحمت برای این زن را داشت، با اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس فتا مازندران شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر، گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر اینکه شخصی ناشناس به صفحه شخصی زنش در شبکه اجتماعی تلگرام ورود کرده و با دادن پیام های مختلف عاشقانه و غیر اخلاقی برای او ایجاد مزاحمت می کند، بعد از مدتی مزاحمت قصد اخاذی از وی را دارد، موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.
 
سرهنگ محمدنژاد افزود: ماموران با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی پس از شناسایی متهم، با هماهنگی قضایی وی را در عملیات پلیسی در یکی از شهرستان های استان دستگیر کردند.  
 
رئیس پلیس فتا افزود: متهم در تحقیقات فنی و پلیسی ضمن اقرار به بزه انتسابی اظهار داشت: از آنجائیکه مربی این زن در کلاس موسیقی بوده ام با توجه به علاقه ای که نسبت به شاکیه داشتم از طریق شبکه اجتماعی تلگرام با وی ارتباط برقرار کردم و پس از مدتی به علت مخالفت شاکیه با این ارتباط، وی را تهدید به انتشار تصاویر و عکس هایش در فضای مجازی کردم.
 
محمدنژاد افزود: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.   
 
رئیس پلیس فتای مازندران با هشدار به شهروندان از آنان خواست:مراقب عکس ها و تصاویر خصوصی خود بوده و به هیچ عنوان عکس های شخصی و خانوادگی خود را در شبکه های اجتماعی قرار ندهند.
 
وی افزود: از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و در صورتیكه شخصی برای آنها مزاحمت ایجاد کند از ادامه ارتباط و پاسخگویی اجتناب ورزیده و این ایجاد مزاحمت را به پلیس فتا گزارش دهند.

پدر سنگدل به کودکش تعرض کرد که او به علت آسیب‌های وارده جان خود را از دست داد.
 

پس‌ازآنکه والدینِ پوپی وُرثینگستون او را بی‌جان در تختخوابش پیدا کردند و با پلیس تماس گرفتند، مأمورین جراحت‌هایی جدی ازجمله شکستگی پای راست را بر روی این کودک مشاهده کردند. پوپی به‌سرعت به بیمارستان منتقل شد اما دوام نیاورد و پس از رسیدن به بیمارستان پزشکان مرگ وی را اعلام کردند.

پدرش، پائول وُرثینگستون به اتهام تجاوز جنسی دستگیر و بازجویی شد بااین‌حال هرگز او را به چیزی متهم نکردند. پاول نیز هرگونه تخلفی را انکار می‌کند و درباره‌ی شب حادثه می‌گوید: پوپی حدود ساعت 5:45 صبح روز 12 دسامبر جیغ‌زنان از خواب بیدار و اندکی بعد با آمبولانس او را به بیمارستان بردند.

تعرض پدر سنگدل جان نوزاد بی‌گناه را گرفت/ دادگاه پدر قاتل را تبرئه کرد+ تصویر

اما برای نخستین بار امروز یک قاضی دادگاه عالی در حکمی اعلام کرد آقای وُرثینگستونِ 47 ساله اندکی پیش از مرگِ دخترش، به او تجاوز کرده بود. هرچند در کمال تعجب به آقای وُرثینگستون اعلام کردند به دلیل سرهم‌بندی کردن اطلاعات مربوط به پرونده در سال 2012 و درنتیجه فقدان مدارک، هیچ اتهامی به وی وارد نخواهد شد.

این قاضی که از دادگاه تاج لیورپول است، می‌گوید: در این پرونده مادر، فرزندش را که سالم و بدون هیچ عارضه یا بیماری است عصر به تخت خوابش می‌برد و هشت ساعت بعد پدرش بدن بی‌جان او را که آسیب‌های شدیدی به آن واردشده، به طبقه پایین می‌آورد. ارزیابی دقیق شواهد آسیب‌شناسی و گزارش متخصص کودکان صریحاً نشان می‌دهند که صدمات وارده ناشی از ضربه‌ای خارجی به بدن است.

مادر پوپی که به دلایل قانونی نامی از وی برده نمی‌شود، پس از شنیدن خلاصه‌ای از اظهارات تازه‌ی قاضی درباره‌ی مرگ دخترش در دادگاه به گریه افتاد.

فرار پدر متجاوز از چنگ عدالت + تصویر

[کد خبر:AJ12275]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب