آینه جم:در پی سقوط یک فروند بالگرد اورژانس در نزدیکی دریاچه مهارلو در اطراف شهرستان کوار استان فارس تمامی 9 سرنشین این بالگرد جان باختند.
به گزارش آینه جم:،دقایقی پیش یک فروند بالگرد امدادی در نزدیکی دریاچه مهارلو در اطراف شهرستان کوار استان فارس سقوط کرد.


**اعزام تیم‌های ارزیاب هلال احمر

چرخساز ، رییس سازمان امداد و نجات در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اعزام تیم های ارزیاب به محل حادثه گفت: این بالگرد متعلق به اورژانس هوایی بوده که دارای هفت الی هشت سرنشین بوده است و حدود ساعت 8:30 دچار این سانحه شده است.

وی افزود: احتمالا تمامی سرنشینان این بالگرد فوت کرده اند و در حال حاضر 2 تیم ارزیاب امداد و نجات در محل حضور دارند که اطلاعات تکمیلی پس از ارزیابی های لازم اطلاع رسانی خواهد شد.

**خالدی:بالگرد در حال انتقال بیمار از شهرستان خنج به شیراز بود

سخنگوی اورژانس کشور درباره جزییات این حادثه گفت: این بالگرد در حال انتقال بیمار از شهرستان خنج به شیراز بود  که در نزدیکی دریاچه مهارلو در اطراف شهرستان کوار استان فارس سقوط کرد.

وی افزود: دو تکنسین اورژانس در داخل این بالگرد حضور داشته اند.

** 9 سرنشین بالگرد جان باختند

رییس مرکز فوریت های پزشکی استان فارس گفت: متاسفانه 9 سرنشین بالگرد اورژانس هوایی که نزدیک دریاچه مهارلو در اطراف شهرستان کوار استان فارس سقوط کرده بود، جان باختند.

**مصدوم و آسیب دیده ای از ساکنین روستا گزارش نشده است

مرتضوی ، سخنگوی سازمان امداد و نجات در گفتگو با خبرنگار ما در تشریح جزییات این حادثه گفت:این حادثه در ساعت 8:30 در استان فارس، شهرستان شیراز و روستای دهنو رخ داد که سه تیم از پایگاههای آبگرم- سیف آباد و ایثار استان فارس به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات ادامه داد: خوشبختانه مصدوم و آسیب دیده ای از ساکنین روستا گزارش نشده است.

سقوط بالگرد اورژانس در استان فارس/همه سرنشینان جان باختند/ناگفته‌هایی از زبان رییس اورژانس فارس

**برخورد با کابل فشار قوی علت سقوط

گفتنی است،بر اساس گزارش های دریافتی علت این سقوط این بالگرد برخورد با کابل فشار قوی اعلام شده است.

**اجساد هشت نفرشناسایی شدند

مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از شناسایی اجساد 8 نفر از جانباختگان این حادثه خبر داد و گفت: جستجو برای یافتن جسد نهم ادامه دارد.

وی افزود:اجساد شناسایی شامل پنج نفر کادر پروازی، دو نفر اورژِانس ، یک نفر مصدوم و یک نفر همراه مصدوم هستند.

سقوط بالگرد اورژانس در استان فارس/همه سرنشینان جان باختند/ناگفته‌هایی از زبان رییس اورژانس فارس+تصویر

سقوط بالگرد اورژانس در استان فارس/همه سرنشینان جان باختند/ناگفته‌هایی از زبان رییس اورژانس فارس+تصاویر

**سرهنگ حمیدی:بالگرد سقوط كرده در حال انتقال مصدومان يك تصادف بوده است

سرهنگ حميدي،رييس پليس راه راهور ناجا با اشاره به حادثه سقوط بالگرد امدادي در شيراز گفت: حوالي بعدازظهر امروز در پي يك تصادف جرحي در منطقه لار استان فارس يك دستگاه بالگرد براي انتقال مصدومان عازم محل حادثه مي شود.

وي افزود: بالگرد پس از حضور در صحنه 5 مجروح اين حادثه را براي انتقال به بيمارستان سريعا سوار كرده و از زمين بلند مي شود.

رييس پليس راه راهور ناجا خاطرنشان كرد: متاسفانه اين بالگرد به همراه 4 پرسنل خود و 5 حادثه ديده در حين انتقال مجروحان تصادف سقوط مي كند.

**ناگفته های سقوط بالگرد از زبان رییس اورژانس فارس

رییس اورژانس فارس با بیان اینکه پیش از سقوط بالگرد اورژانس فارس، این بالگرد در ماموریتی دیگر بعد از ظهر امروز برای انتقال مادر باردار پرخطری عازم شهرستان نورآباد شده بود، افزود: بعد از انجام ماموریت اول بالگرد برای انتقال بیماری که  مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، به سمت شهرستان خنج پرواز کرد.

دکتر محمد رضا عالی منش ، با اعلام این مطلب افزود: پس از اعلام این ماموریت به خلبان بالگرد اعلام کردم که زمان بازگشت شما، زمان تاریکی شب است که خلبان گفت من این ماموریت را انجام می دهم و چندی پیش نیز پرواز در شب را انجام داده ام.

وی افزود: پس از بازگشت بالگرد از نورآباد به شیراز و سوخت گیری، بالگرد به سمت شهرستان خنج حرکت کرد و پس از سوار کردن بیمار و همراه وی، خلبان به ما اعلام کرد که حدود5 دقیقه دیگر در زمین چمن مشخص شده، فرود خواهم آمد اما در نزدیکی شیراز سقوط کرد.

دکتر عالی منش تعداد جان باختگان این حادثه را 9 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: در این حادثه 5 نفر از کادر پرواز، 2 نفر از تکنسین های اورژانس فارس و بیمار و همراهش فوت شدند.

رییس اورژانس فارس با اشاره به انتقال آخرین لاشه های بالگرد به شیراز، افزود: علت حادثه هنوز مشخص نشده اما علت اصلی در حال بررسی است.

گفتنی است این بالگرد که متعلق به نیروهای مسلح بوده و در اختیار اورژانس فارس قرار داشته، به منظور انتقال یکی از بیماران بدحال، از ساعت18:11 از شیراز به سمت شهرستان خنج پرواز کرده بود که در ساعت20:30 در نزدیکی شیراز دچار سانحه شد و سقوط کرد.

**اسامی کشته شدگان سقوط بالگرد

بر اساس اعلام روابط عمومی اورژانس فارس کل افراد حاضر در بالگرد 9 نفر بوده که به درجه رفیع شهادت رسیده اند.

افراد سانحه دیده به شرح زیر می باشند:

پنج نفر خدمه پرواز

یک نفر بیمار و یک نفر همراه بیمار

دو نفر تکنسین اورژانس که به نام های آقای حسن قایدی، مسوول اورژانس شهرستان خنج و آقای حمیدرضا جوادی، مسوول پایگاه اورژانس هوایی فارس هستند.

 

سقوط بالگرد اورژانس در استان فارس/همه سرنشینان جان باختند/ناگفته‌هایی از زبان رییس اورژانس فارس+تصاویر
سقوط بالگرد اورژانس در استان فارس/همه سرنشینان جان باختند/ناگفته‌هایی از زبان رییس اورژانس فارس+تصاویر


گفتنی است،اتاق بحران اورژانس فارس تشکیل جلسه داده و در حال بررسی علل سانحه می باشد.

انتهای پیام/

[کد خبر:AJ14191]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # امراله مهماندوست 1397-06-12 12:14
این که شهر لار و شهر جهرم باید مرکز امداد رسانی هوایی شهرستان های جنوبی استان فارس باشد اشتباه محض است از هر طرف که محاسبه شود فاصله بین شهر خنج تا شهرهای قیر و کارزین و فراشبند و مهر و لامرد و گراش و لار و جهرم (از مسیر راه جدید دیگ اشکن ) کمتر حدود ۹۹ کیلومتر است متاسفانه شهر لار و شهر جهرم در گوشه ای از جنوب استان فارس قرار گرفته است متاسفانه کسانی بر استان فارس و کشور ایران حکومت می کنند که آسایش مردم جنوب استان فارس برایشان مهم نیست به جای شهرهای جهرم و لار شهرستان خنج بایستی مرکز قرار گیرد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب