بوشهر - رئیس عملیات تولید سكوی فاز یك پارس جنوبی از دستیابی به ركورد عملیاتی جدید در كاهش زمان تعمیرات سالیانه سكوهای دریایی با هدف ارتقای تولید صیانتی گاز از مخزن این میدان مشترك انرژی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شركت نفت و گاز پارس، مهدی رجبی با بیان این موضوع گفت: شركت نفت و گاز پارس در راستای بهره برداری موثر از منابع گازی مخزن پارس جنوبی و با هدف تحقق سهم پیش بینی شده در این میدان، برنامه ریزی و زمان بندی معینی را در دستور كار خود دارد به گونه ای كه اكنون با انجام اصلاحات فرایندی در روند عملیاتی تعمیرات سالیانه سكوها توانسته است مدت زمان این تعمیرات را از ۱۲ روز به یك هفته كاهش داده تا سكوها را در مدت زمان بیشتری از ایام سال در مدار تولید قرار دهد.

وی با اشاره به اینكه كوتاه تر شدن زمان تعمیرات سالیانه، تولید بیشتر را درپی دارد، افزود: بیش از ۱۰ سال از تولید و بهره‌برداری سکوهای دریایی می‌گذرد و تاکنون متاثر از راهبری و نظارت فعال بر روندهای برداشت، تولید و انتقال گاز استخراجی، تولید مورد انتظار گاز به طور مستمر محقق شده است.

به گفته این مقام مسئول در نتیجه اجرا و پیاده‌سازی سیستم‌های کنترلی و نظارتی دقیق توسط متخصصان داخلی، تولید گاز این حوزه از زمان آغاز بهره‌برداری میدان تاکنون بدون حادثه همراه بوده است.

رئیس عملیات تولید سكوی فاز یك پارس جنوبی میزان تولید گاز از سكوی SPQ۱ را ۲۸ میلیون متر مكعب در روز ذكر كرد و با بیان اینكه سكوهای فرعی هم شرایطی مشابه سكوی فاز یك دارند گفت: در حال حاضر از ۱۰ سكوی عملیاتی حدود۲۸۰ میلیون متر مكعب گاز در روز استخراج می شود كه متناسب با نیاز فصلی كشور، امكان ارتقاء سطح تولید تا حدود ۳۰۰ میلیون متر مکعب نیز وجود دارد.

 

[کد خبر:AJ1467]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب