آینه جم: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروز دوشنبه خود در دیدار با فرهنگیان با انتقاد صریح از حضور نیروهای آمریکایی در خلیج فارس فرمودند: آمریکا باید به "خلیج خوک ها" بازگردد.

به گزارش  آینه جم: آسوشیتدپرس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران برگزاری رزمایش های مشترک آمریکایی ها با کشوهای منطقه خاورمیانه را اثباتی بر استکبار این کشور دانستند.

در این گزارش آمده است: حضرت آیت الله خامنه ای در بخشی از دیدار با جمعی از فرهنگیان جمهوری اسلامی ایران گفتند: "وقتی مقابل دشمن از نشان دادن قدرت بترسیم، دشمن پررو می‌شود؛ می‌گویند ایران در خلیج فارس رزمایش نداشته باشد؛ چه غلط ها! از آن طرف دنیا می‌آید رزمایش برگزار می‌کند؛ خب بروید همان خلیج خوک‌ها، اینجا چه می‌کنید!؟ خلیج فارس خانه‌ی ما است. جای حضور ملت ایران است؛ این‌طور باید باقدرت‌های زیاده‌خواه مواجه شد."

آسوشیتدپرس افزود: این اظهارات اشاره مستقیم و آشکار به حمله‌نافرجام موسوم به عملیات "خلیج خوک‌ها" در ۱۷ آوریل ۱۹۶۱ میلادی به‌منظور براندازی دولت فیدل کاسترو در کوبا بود. در این روز نیرویی متشکل از تقریباً ۱٬۴۰۰ تا ۱٬۵۰۰ تبعیدی کوبایی که توسط آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) سازمان‌یافته و مسلح شده‌بودند در این منطقه فرود آمدند، با این‌حال، این حمله سرانجامی نداشت و با کشته و دستگیر‌شدن مهاجمان به پایان رسید.

در بخش دیگری از این گزارش نوشته شد: رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه حریف ما چنین برنامه ای برای نسل آینده کشورمان دارد، لزوم ترویج فکر و فرهنگ و زبان بومی را خاطرنشان کردند و گفتند: متأسفانه در برخی مواقع بجای ترویج زبان فارسی، زبان انگلیسی ترویج می شود و اکنون کار به جایی رسیده است که آموزش زبان انگلیسی به مهد کودک ها کشیده شده است. این موضوع به معنای مخالفت با یادگیری زبان خارجی نیست بلکه بحث اصلی، ترویج فرهنگ بیگانه در کشور و در میان کودکان، نوجوانان و جوانان است.

[کد خبر:AJ15233]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب