کرج - استاندار البرز گفت: بخش خصوصی می تواند از امتیاز و مزایای شرکت های تعاونی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استفاده کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمید طهایی در نخستین نشست ستاد عالی هماهنگی و توسعه تعاون البرز که با حضور معاون وزیر کار شامگاه سه شنبه در کرج برگزار شد، از فرمانداران و مدیران استانی و شهرستانی خواست در کنار فعالیت های خود، در مسیر توسعه بخش تعاون به عنوان بازویی عملیاتی حرکت کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از پایه های اقتصادی کشور برعهده بخش تعاون است، گفت: تعاونی ها می توانند به عنوان بازوان اجرایی به کمک سرمایه های خرد، کارهای بزرگی در استان به ویژه در مناطق محروم انجام دهند و نیرویی یاری دهنده و مکمل سایر بخش ها باشند.

طهایی افزود: با توجه به ماهیت تعاونی ها، نقش این بخش در همدلی و همزبانی بی بدیل است که می تواند سرلوحه عملکرد سایر دستگاه ها و محلی برای توسعه دیدگاه همدلی و همزبانی مدنظر مقام معظم رهبری باشد.

وی بر تشکیل شرکت های تعاونی توسعه عمران شهرستانی و تعاونی های فراگیر شهرستانی تاکید کرد و گفت: فعالیت این تعاونی ها اقدام تاثیرگذاری است که به توسعه شهرستانها منجر خواهد شد زیرا فضای تعاونی ها فضایی با نشاط، امید بخش و سازنده است.

استاندار البرز افزود: این نکته ای کلیدی است که تعاونی ها را می توان در بخش های مختلف تشکیل داد و با امتیاز شرکت های تعاونی، بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی استان را برطرف کرد.

وی گفت: تعاونی رقیب نیست بلکه می تواند رفیق بخش خصوصی باشد و این بخش از فواید و مزایای تعاونی ها برای بهبود وضعیت واحدهای خود استفاده کند.

وی با بیان اینکه وظیفه بخش دولتی ایجاد ساز و کار برای تسهیل فعالیت تعاونی هاست، تاکید کرد: نمی خواهیم تعاونی های را دولتی کنیم بلکه هدف ایجاد شرایطی برای نقش آفرینی و جلب مشارکت مردم در بخش تعاون است.

طهایی در پایان گفت: نباید فعالیت تعاونی ها را به فعالیت اقتصادی محدود کرد زیرا تعاونی های در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز نقش آفرینی می کنند.

[کد خبر:AJ1671]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب