زنجان- استاندار زنجان با اشاره به اهداف تعیین شده برای ایجاد مرکز آماد (سيستم تامين و توزيع كالا) در استان زنجان گفت: برای ایجاد مرکز آماد در زنجان باید زیرساخت های مخابراتی تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید انصاری ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان افزود: برای توسعه زیرساخت های مخابراتی استان زنجان باید اقدامات لازم به عمل آید و با توجه به تغییرات این حوزه شاهد امکانات بیشتر در این زمینه باشیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در حوزه آی.تی در استان زنجان وجود دارد ادامه داد: دغدغه اشتغال در این زمینه برای جوانان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بالاترین میزان تحصیل‌کردگان کشور در حوزه آی.تی و الکترونیک در استان زنجان حضور دارند تصریح کرد: دانشگاه‌ها توانمندی بالایی در ایجاد قطب آی.تی در زنجان دارند.

استاندار زنجان افزود: بهره‌وری چندانی در زمینه الکترونیک برای شرکت‌ها حاصل نشده که این مشکل یا به دلیل سازو کار آنها بوده یا به دلیل بی‌تجربگی این شرکت‌ها بوده است.

انصاری یادآور شد: بخشی از منابع بودجه که از وزارت خانه برای شرکت‌ها اختصاص می‌یابد از طریق استان‌ها هدایت شود و حمایت مؤثر از شرکت‌ها در این زمینه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه باید در توسعه بخش الکترونیک باید قسمتی از کار توسط بخش خصوصی انجام شود اظهار کرد: مسائل و  تکلیف حقوقی مربوط به این زمینه باید مشخص شود.

استاندار زنجان افزود: اگر در دولت برنامه مشخصی برای توسعه الکترونیک از طریق بخش خصوصی داشته باشد با فوریت آن را دنبال می‌کنیم و در این زمینه به دنبال مسائل بودجه ای نیستیم.

[کد خبر:AJ1982]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب