به گزارش آینه جم: یکی دیگر از اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

به گزارش آینه جم:مصطفی کواکبیان نماینده مجلس دهم  و دبیرکل حزب مردمسالاری برای ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات شد. کواکبیان را همسر و پسرش در لحظه ورود به وزارت کشور همراهی می کردند.

دبیرکل حزب مردم سالاری و نماینده مردم تهران در مجلس دهم پس از ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگارن مستقر در ستاد انتخابات کشور گفت: حضور احمدی نژاد برای داوطلبی انتخابات داوزدهمین دوره ریاست جمهوری انگیزه مرا تقویت کرد که بیایم. قبلا برخي ته استكان ايشان را براي تبرك مي آشاميدند، امروز همان ها اعلام برائت كردند، همان هايي هستند كه وقتي ما آن زمان از آن فرد إعلام برائت كرديم به ما بي بصيرت گفتند.

وی افزود: بعید می دانم احمدی نژاد و بقایی تایید صلاحیت شوند.

کواکبیان درباره این که آیا به نفع روحانی یا فردی دیگر کنار می رود، اظهار کرد: فعلا قرار شده تا آخر بایستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین در پاسخ به این که آیا کاندیدای پوششی کسی هستید؟ گفت: به قیافه من نمی خورد که کاندیدای پوششی باشم.

کواکبیان  تصریح کرد: 50 برنامه دارم، در دولت اخلاق وزیر بالای 55 سال نداریم جوانگرایی را به کار می گیرم حداقل از سه نفر از خانم ها به عنوان وزیر استفاده می کنم.

وی درباره تأیید نشدن صلاحتیش در سال 92 گفت: اینبار اگر میرسلیم تأیید شود من هم تأیید می شوم چون هر دوی ما کاندیدای حزبی هستیم.

دبیرکل حزب مردمسالاری ادامه داد: کاندیداتوری من ربطی به فراکسیون امید ندارد آن برای انتخابات مجلس بود و از آن به بعد موضعی درباره ریاست جمهوری نداشتم. من با بزرگان اصلاحات مشورت کردم آنها گفتند هیچ منعی نیست. قرار است من پوششی نباشم. آمدم و بنا دارم تا آخر بایستم.

این چهره سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه در دنیا احزاب سرشناس ائتلاف دارند، خاطرنشان کرد: شاید نظرسنجی ها نشان دهد ما خودمان را معطل کردیم در بحث ها و مردم اقبال ندارند. اگر این چنین باشد آن زمان تصمیم می گیرم. با بزرگان مشورت کردم آنها منعی ندارند. مگر می شود اصولگرایان با 8 نامزد بیایند و ما اصلاح طلبان کاندیدایی نداشته باشیم. می دانم شورای نگهبان وقتی خدا را در نظر می گیرد پاسخگویی به مردم را نیز درنظر می گیرد.

وی با تاکید دوباره براینکه من بنا دارم پوششی نباشم، افزود: آمده ام گفتمان اصلاح طلبی را تبیین کنم معتقدم مردم باید تشخیص دهند، اگر مردم اقبال کنند تا آخر می ایستم. اگر هم اقبال عمومی نشود در آن صورت هم من تصمیم نمی گیرم. دوستان حزب تصمیم گرفتند که بیایم وقتی هم با اقبال مواجه نشوم حزب تصمیم می گیرد.

کواکبیان ادامه داد: در برنامه هایی که است خود قانون انتخابات ریاست جمهوری را اصلاح می کنم، چون قانون فعلی افتضح یفتضح افتضاح است. در مجلس هشتم اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را تصویب کردیم 8 سال در مجمع تشخیص خاک می خورد. در آن حداقل و حداکثر سن و مدرک تحصیلی پیش بینی شد اما حتی مجلس مصوبه خود را پیگیری نکرد. دولت یازدهم هم در ارسال لایحه جامع انتخاباتی سهل انگاری کرد.

وی گفت: توجه کنید شورای نگهبان هم حداقل شش ماه پس از ابلاغ سیاست های کلی مقام معظم رهبری وقت داشت چون دریکی از بند ها آمده که حتما مفهوم رجل و سیاسی و مذهبی شاخص تعریف شود. از آقای کدخدایی پرسیدم گفت داریم تدوین می کنیم ولی من کواکبیان هنوز اطلاعی ندارم. باید معین کنیم کسانی پا به عرصه بگذارند که 10 حزب شناسنامه دار آنها را تأیید کنند لااقل 500 هزار امضای مردمی بیاورند که نشان دهد پایگاه مردمی دارند. در رونمایی از 50 برنامه ام مسائل را بیشتر مطرح می کنم.

[کد خبر:AJ21217]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب