آینه جم: همزمان با سراسر کشور، مراسم نواختن زنگ ایثار و شهادت در مدارس استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش آینه جم: فرماندار جم صبح دوشنبه در آیین نواختن زنگ ایثار و شهادت در مدرسه علامه دهخدا بیان داشت: فرا رسیدن هفته ایثار و مقاومت و سالروز شهادت شهید فهمیده را گرامی می‌داریم.

فتح الله نوروزی با بیان اینکه هشتم آبان ماه تاریخ سرنوشت ساز و تحسین برانگیز است،افزود: روزی که نوجوانی کوچک به همه درس صلابت و بزرگی آموخت‌.

وی خاطر نشان کرد: اگر شهامت داشته باشیم اگر ایمان داشته باشیم سن و سال اهمیت ندارد.

فرماندار جم گفت: دانش آموزان در دوران جنگ تحمیلی دین خود را میهن ادا کردند و درس ایثار و شهادت را به خوبی آموختند.

وی با بیان اینکه شهید صافی از افتخارات شهرستان جم و استان بوشهر است،گفت:رسالت امروز دانش آموزان علم آموزی و تلاش برای توسعه کشور است‌.

این مسئول اظهار داشت: از فرصت دانش آموزی استفاده کنید و با انگیزه درس بخوانید و درس خواندن تداوم راه شهید فهمیده در عصر حاضر است.

نوروزی خاطر نشان کرد: معلمان عزیز پذیرش مسئولیت را به دانش آموزان بیاموزند و بستر را برای شکوفایی قابلیت ها فراهم کنید.‌ مهارت های زندگی را به دانش آموزان بیاموزید.

زنگ ایثار و شهادت در دیر

جانشین فرمانده سپاه سیدالشهداء شهرستان دیّر در آیین نواختن زنگ ایثار و شهادت در دبیرستان زینبیه با گرامیداشت یاد شهدای دانش آموز اظهار داشت: بسیج دانش آموزی بخش عمده ای از درخت پر ثمر انقلاب را تشکیل می دهد و نوجوانان ما در انقلاب و دفاع مقدس نقش بی بدیل داشتند.

سروان سیدعلی حسینی نیا اضافه کرد: وجود ۳۶ هزار شهید دانش آموز در کشور و ۲۷ شهید دانش اموز شهرستان دیّر پتاسنیل بالای برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و آحاد جامعه بویژه دانش آموزان باید وصیت نامه این شهدا را مطالعه و بهره برداری کنند.

وی تصریج نمود:زمانی نوجوانان و جوانان ما در دفاع مقدس و در جنگ سخت با دشمنان مقابله کردند وامروز نسل جوان انقلابی ما در میدان جدیدی به نام جنگ نرم قرار دارد و مورد هجمه آسیب های اجتماعی و فضای مجازی قرار دارند.

جانشین فرمانده سپاه دیّر گفت: امروز دانش آموزان عزیز ما با سلاح علم و ایمان و توسل به اهلبیت در عرصه جنگ نرم نقش آفرینی کنند.

امام جمعه موقت دیّر نیز گفت: هشتم آبان ماه یاد آور ایثار و فداکاری و جانبازی دانش آموزان بسیجی بویژه شهید حسین فهمیده است.

حجت الاسلام ابراهیم بحرانی افزود:بسجی نهادی فراجناحی است و متعلق به قشر خاصی نیست و تمام افرادی که روحیه و تفکر بسیجی دارند در این قالب جای دارند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما به برکت وجود شهدا و امام راحل و مقام معظم رهبری امروز به درجه ای رسیده است که کشور های منطقه همچون عراق و سوریه و یمن از بسیج ما الگو برداری می کنند.

امام جمعه موقت دیّر بیان داشت: امروز در کنار توان دفاعی کشور وجود بسیجیان مخلص  و انقلابی  عامل پیشرفت و اقتدار کشور ماست.

وی  با اشاره به لزوم آشنایی دانش آموزان با آسیب های فضای مجازی و بازی های رایانه ای اظهار کرد: دشمنان با طراحی بازی های  رایانه ای مخرب بدنبال گرفتن ارزش ها و اعتقادات نوجوانان ما هستند که آموزش و پرورش باید برای روشنگری و تبیین این مسائل تدبیری بیاندیشد.

در پایان این مراسم زنگ ایثار و شهادت توسط مسئولین نواخته شد.

زنگ ایثار و شهادت در بردخون

ظهیر محمودی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون در جمع دانش آموزان دبیرستان شهید بردستانی بردخون اظهار داشت: با شجاعت و جانفشانی دانش آموزانی مانند فهمیده انقلاب اسلامی به ثمر رسید.

وی با اشاره به۸ آبان سالروز شهادت محمدحسین فهمیده و روز بسیج دانش آموزی، افزود: دانش آموزان در همه عرصه های نظام اسلامی مشارکت فعالانه داشته اند و در همه صحنه ها نقش آفرین بوده اند که ضرورت دارد این رسالت همچنان ادامه پیدا کند.

محمودی با یادآوری هفته پدافند غیرعامل و بیان اینکه تحریم ها با استقامت و تدبیر مردم در برابر دشمنان بی اثر می شود، اضافه کرد: فضای مجازی فرصتی ارزشمند برای استفاده است اما بهره مندی نامطلوب از آن موجب ایجاد آفت و بروز خطرات در بین مردم می شود و آثار زیان باری به همراه دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون ادامه داد: شهدا به باور قلبی و دینی رسیدند و برای دفاع از ارزش های اسلامی و ملی ایثار نمودند و ما نیز برای رسیدن به اهداف تعیین شده و دستیابی به چشم انداز توسعه باید ادامه دهنده راه شهیدان باشیم و با همه وجود بکوشیم و با هوشیاری از دستاوردهای فرهنگی و دینی پاسداری کنیم.

وی به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: لازمه تحصیل و پیشرفت همه جانبه، مطالعه است و دوستی با کتاب و کتابخانه ما را در مسیر توسعه قرار می دهد چرا که کتاب دریچه ای از دانایی به روی ما می گشاید.

دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون استفاده از همه ظرفیت ها را ضروری دانست و ابراز داشت: تلاش و سختکوشی امروز شما آینده همراه با موفقیت به همراه دارد و اگر با الگوگیری از بزرگان حرکت کنیم کسب افتخارات ملی و استانی دور از دسترس نیست.

[کد خبر:AJ23292]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب