معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزير آموزش و پرورش به جزئيات بيمه تکميلي فرهنگيان اشاره کرد و گفت: بسته شماره 2 با در بر داشتن تمام تعهدات بسته‌هاي 3 و 4 ، به عنوان بسته نهايي بيمه تکميلي فرهنگيان انتخاب شد.

سيد محمد بطحايي از انعقاد قرارداد بيمه تکميلي فرهنگيان با شرکت آتيه‌سازان حافظ خبر داد و اظهار داشت: اين قرارداد از تاريخ اول خرداد 94 به صورت 4 و 12 ماهه با اين شرکت منعقد شد.

وي افزود: برخورد همزماني انعقاد قرارداد با تعطيلي مدارس، جابه‌جايي فرهنگيان در تابستان، همزمان نبودن انعقاد قرارداد با بيمه تکميلي بازنشستگان در شهريورماه و بروز وقفه 3 تا 4 ماه براي همکاراني که اوايل مهر ماه بازنشسته مي‌شوند از جمله دلايل زمان 4 ماهه و يک ساله بودن اين قرارداد است.

بسته شماره 2 با 65 درصد بيشترين امتياز را به خود اختصاص داد

بطحايي از نظرسنجي به عمل آمده در خصوص 4 بسته معرفي شده به فرهنگيان خبر داد و افزود: بسته شماره 2 با 65 درصد و بسته‌هاي شماره 3 و 4 با 25 درصد به ترتيب بيشترين و کمترين امتياز نظرسنجي از همکاران فرهنگي را به خود اختصاص داده است.

معاون توسعه مديريت و پشتيباني آموزش و پرورش ادامه داد: بسته شماره 2 نيز با در بر داشتن تمام تعهدات بسته‌هاي 3 و 4 به عنوان بسته نهايي بيمه تکميلي فرهنگيان انتخاب شد.

وي، تنها تفاوت بسته شماره 1 با 2 را صرفاً پوشش دندانپزشکي با خسارت محدود عنوان کرد و گفت: در صورت درخواست فرهنگيان، هر يک از استان‌هاي کشور مي‌توانند خدمات بسته شماره 1 را نيز براي آنها پيش‌بيني کنند.

بسته شماره 2 با نرخ 30 هزار تومان اجرا مي شود

بطحايي، با اشاره به استعلام به عمل آمده از شرکت‌هاي بيمه در خصوص نرخ قرارداد، حداقل رشد نرخ حق بيمه نسبت به سال گذشته را 2.5 برابر اعلام کرد و افزود: براي جلوگيري از افزايش حق بيمه مقرر شد بسته شماره 2 با نرخ 30 هزار تومان اجرا و از اين مبلغ نيمي توسط فرد و نيمي توسط وزارت آموزش و پرورش پرداخت شود.

وي نحوه نظارت، محاسبه و پرداخت هزينه‌ها را از جمله موارد قابل توجه عنوان کرد و ادامه داد: در روش مذکور، هزينه‌هاي بيمه‌شدگان فرهنگي با نظارت مستقيم آموزش و پرورش پرداخت خواهد شد.

معاون توسعه مديريت و پشتيباني آموزش و پرورش تصريح کرد: با توجه به افزايش حق بيمه در صنعت بيمه کشور تلاش بر اين است با مديريت صحيح منابع و انتخاب روش اجرا به صورت صندوقي با حداقل نرخ افزايش، قرارداد بيمه تکميلي انجام شود.

وي يکي از مزيت‌هاي مهم شرکت آتيه‌سازان حافظ را ارتباط کاري و اداري آن با سازمان بيمه سلامت اعلام کردو افزود: خوشبختانه اين ارتباط علاوه بر مرتفع کردن برخي مشکلات، موجب تسهيل در انجام امور بيمه‌اي خواهد شد.

تمام هزينه‌هاي دارويي و درماني بيماران صعب‌العلاج فرهنگي پيش بيني شد

بطحايي از انعقاد قرارداد سال گذشته اين شرکت با بيش از 9 هزار مرکز درماني خبر داد و اظهار داشت: در صورت جابه‌جايي شرکت بيمه‌گر، قطعاً شرکت جديد نيازمند فرصت چندماهه براي انعقاد قرارداد با اين مراکز خواهد بود.

وي اجراي روش جديد در بيمه تکميلي سال جاري را گامي موثر براي افزايش مراجع درماني و امکان دسترسي بهتر و ساده تر همکاران فرهنگي بيمه شده به اين مراکز عنوان کرد.

معاون توسعه مديريت و پشتيباني آموزش و پرورش همچنين تمامي نيازهاي درماني همکاران فرهنگي در اين قرارداد را همچون تعهدات سال گذشته ذکر و گفت: تمام هزينه‌هاي دارويي و درماني بيماران صعب‌العلاج و پرهزينه نيز در اين قرارداد لحاظ شده است.

وي با اشاره به آسيب‌شناسي به عمل آمده از قرارداد سال گذشته در راستاي پرداخت هرچه بهتر خسارات بيمه‌اي فرهنگيان، تصريح کرد: در اجراي اين قرارداد به روش صندوقي و با توجه به مديريت بر منابع مالي توسط وزارت آموزش و پرورش، مدت زمان پرداخت خسارت کاهش خواهد يافت.

کمتر از 15 روز کاري هزينه‌هاي درماني بيمه‌شدگان به حساب آنها واريز مي شود

معاون توسعه مديريت و پشتيباني آموزش و پرورش ابراز اميدواري کرد، ظرف کمتر از 15 روز کاري هزينه‌هاي درماني بيمه‌شدگان به حساب آنها واريز شود.

بطحايي نحوه محاسبه و پرداخت هزينه‌هاي درماني بيمه‌شدگان فرهنگي را از ديگر اهم موارد برشمرد و افزود: با اجرايي شدن روش مذکور همه هزينه‌هاي بيمه‌شدگان با نظارت آموزش و پرورش محاسبه و پرداخت خواهد شد.

وي تأکيد کرد: با توجه به تعهدات پيش‌بيني شده قطعاً مشکلي در ارتباط با تأمين هزينه‌هاي درماني فرهنگيان وجود نخواهد داشت و اميد مي‌رود اين قرارداد موجبات رضايتمندي بيش از پيش فرهنگيان را به همراه داشته باشد.

وي در پايان پيش‌بيني کرد با اجراي روش جديد بيمه تکميلي، دسترسي به مراکز طرف قرارداد سهل‌تر از گذشته و پرداخت هزينه‌هاي درماني به بيمه‌شدگان در مراکز غير طرف قرارداد با سرعت و دقت بيشتر صورت گيرد.

بطحايي با بيان اينکه از زمان آغاز قرارداد بيمه تکميلي درمان طي سال 89 شرکت‌هاي بيمه همواره براي انعقاد قرارداد با پزشکان متخصص و داروخانه‌ها با مشکلاتي مواجه بودند از آمادگي شرکت آتيه‌سازان حافظ براي انعقاد قرارداد با داروخانه‌ها و پزشکاني که تمايل به همکاري دارند خبر داد و افزود: در حال حاضر نيز عدم تمايل برخي پزشکان متخصص و فوق تخصص به انعقاد قرارداد با شرکت هاي بيمه و همچنين وجود برخي مشکلات براي داروخانه ها به دليل تفکيک بيمه پايه و تکميلي توسط آنها از جمله معضلات فراروي بيمه هاي تکميلي است و مختص آموزش و پرورش نيست.

[کد خبر:AJ4438]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب