به گزارش  آینه جم: روح الله زارعی: با گذشت بیش از 100 روز از شروع بکار دولت تدبیر و امید هنوز وضعیت یک سوم استانداران استانهای کشور مشخص نشده است.

در استان بوشهر هم گروه ها، احزاب، جریان های سیاسی، نخبگان و نمایندگان استان هر کدام با معرفی گزینه خود و نقد گزینه ها و رقبای دیگر تصمیم گیری را برای دولت در جهت تعیین استاندار بوشهر یا ابقاء استاندار کنونی سخت و پیچیده کرده اند.

اخیرا نمایندگان استان بوشهر در مجلس اقدام به معرفی عبدالرحمن ندیمی بوشهری استاندار بیست سال پیش این استان به عنوان گزینه اصلی خود برای تصدی استانداری بوشهر نموده اند.

اکنون این سؤال در ذهن اکثر مردم به وجود آمده که آیا در استان بوشهر و مملکت قحط الرجال است که فردی مسن با 73 سال سن سکان مدیریت استان را بدست گیرد؟ آیا بوشهر با وضعیت خاص استراتژیک و منحصربفرد در کشور نیازمند استانداری توانمند، جوان و پرانرژی نیست؟

ندیمی فردی شایسته و از نظر شخصیتی کاملا مقبول می باشد، اما با این سن و سال و در این شرایط خاص کشور که وضعیت اعتبارات عمرانی مناسب نیست و کشور بدلیل تحریم ها با چالشی جدی مواجه است، قرار است با کدام انرژی و توان بدنی مشکلات استان را پیگیری و سیاست ها و برنامه های دولت تدبیر و امید که شعارهای خاص خود را دارد پیاده کند.

ِآیا نمایندگان استان در مجلس یادشان رفته که وضعیت استان در دوره استانداری جهانبخش به دلیل مشکلات جسمی و سن سال وی که از ندیمی هم جوان تر به نظر می رسید چگونه بود؟ آیا مجمع نمایندگان استان متوجه نیستند که استاندار بایستی به صورت شبانه روزی در حال پیگیری موضوعات در مرکز کشور، برگزاری جلسات و بازدید پروژه ها در سطح استان باشد، شخصی که بیش از ده سال است به سن بازنشستگی نائل شده است چگونه توان مدیریت چند ساعته جلساتی همچون شورای اداری استان، شورای برنامه ریزی و توسعه، مدیریت ستاد بحران، مدیریت شورای تأمین استان، بازدید از پروژه ها و جلسات با وزرا و مسئولین کشوری را دارد؟ آقایان نماینده مگر حوادث سیل سال گذشته دشتستان و زلزله اخیر دشتی را ندیده اید. اگر استاندار بوشهر فردی مسن بود آیا مشکلات با این سرعت حل می شدند؟ قطعا خیر و قطعا اگر توان و انرژی حسنوند نبود فاجعه های رخ داده به این سرعت و شتاب قابل حل نبود.

استان بوشهر با داشتن منابع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی، بنادر مهم تجاری، پتانسیل ها و ظرفیتهای مناسب جهت رشد و توسعه خود و کشور را داراست که استفاده از این شرایط نیازمند کار و تلاش فراوان است و نقش استاندار به عنوان مدیر ارشد استان در این تلاش و کوشش همه جانبه غیر قابل انکار است.

آقایان نماینده اگر بنابر عدم ابقاء استانداران در سطح کشور باشد بوشهر نیازمند استانداری توانمند، جوان، متخصص و دارای روابط گسترده اداری با مدیران ارشد کشور است.

نمایندگان محترم دست از لجاجت بردارید و صلاح استان را قربانی سلایق خود نکنید، استاندار بوشهر باید بتواند خستگی را خسته کند، نه اینکه خود در کوتاه مدت و با چند ساعت کار اسیر خستگی شده و نیاز به استراحت داشته باشد و نتواند چرخ توسعه استان را به پیش ببرد، ندیمی بوشهری انسان خوبیست اما با این وضعیت سنی و جسمی قطعا استاندار خوبی برای بوشهر نخواهد بود. ضمن آنکه ایشان یکبار این تجربه را نموده و در آن تجربه نیز عملکرد مثبتی برای استان نداشته است. لذا چطور انتظار می رود اکنون که شرایط بسیار سختی بر استان حکمفرماست وی بتوانند موفق عمل کنند. /جنوب نیوز 

                                                     

                                                     

[کد خبر:AJ3695]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب