IMG-20160123-WA0003.jpg

 

 

آینه جم:: نماینده چهار دوره دشتی و تنگستان افزود: اصلاح طلبان استان در چهار حوزه که با پرچم امید وارد شدند موفق بودند و قطعا اگر امکان حضور ما در این رقابت بود در حوزه دشتی و تنگستان شاهد رقابتی سنگین تر می بودیم.

 

آینه جم: مجلس نهم به ایستگاه آخر رسید و بسیاری از نمایندگان مردم در این ایستگاه پیاده شدند تا در موقعیت و مقامی دیگر چنانچه علاقه مند باشند خدمت به مردم را پی بگیرند.

به گزارش «آینه جم»؛ نماینده چهار دوره ی مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی نیز از جمله کسانی بود که در روز سه شنبه با صحن مجلس وداع کرد و کرسی وکالت مردم را به فرد دیگری سپرد تا این طریق ادامه داشته باشد.

سایت خبری مند گفتگویی را به این منظور با پورفاطمی انجام داد تا در یکی دو سوال و فرصتی محدود برخی از موضوعاتی که این روزها در اذهان افکار عمومی است را از وی بپرسد.

این گفتگو در ادامه می خوانید:

شما شانزده سال نماینده مردم دشتی و تنگستان بودید. از اینکه اکنون ردای وکالت مردم را از تن بیرون می آورید چه احساسی دارید؟

بعد از شانزده سال از اینکه این وظیفه به فرد دیگری محول شده است که تلاش می کند برای توسعه کشور و استان بوشهر و منطقه خدمتی قابل انجام دهد خوشحالم  و احساس می کنم آن چیزی که در توانم بود برای توسعه کشور و استان دریغ نکردم و از اینکه سالیانی در این کسوت از اعتبار و آبروی مردم منطقه دفاع کردم خدا را شاکرم که این سعادت را داشتم که همچون پیشینیان خود خادم مردم باشم.

در این مسیر سختی ها و مرارت های زیادی را متحمل شدیم و گاهی برای اینکه تمام خواست مردم محقق نشد ناراحت بوده و هستم. بخشی از مشکلاتی که حل ناشده باقی ماند و آنچه را که مردم می خواستند آنگونه که توقع داشتند جامه عمل نپوشید ناشی از مشکلاتی بود که در تغییرات سیاسی کشور و تغییرات مدیریتی حادث شد و یا ناشی از تحریمهای ظالمانه ای بود که کشور آمریکا و اسراییل و هم پیمانان آنها بر مردم ما تحمیل کردند.

بخشی از آنها هم به دلیل اشتباهاتی بود که من و مجموعه همراه داشتند یا دولت و نمایندگان مردم در مواقع گوناگون مرتکب شدند. من خیالم راحت است که از فردا کسی عهده دار ادامه این مسیر است که می تواند کارهای بزرگ را در منطقه به سرانجام برساند و مشکلات اشتغال و ازدواج و سایر مشکلات کوچک و بزرگ منطقه را با پیگیریهایش حل و رفع نماید.

قطعا هیچ نماینده ای دوست ندارد که شعارهایش محقق ناشده باقی بماند اما گاهی برخی شرایط پیش می آید که نماینده به تنهایی در آن مقصر نیست. قبل از من هم نمایندگانی بودند که وعده هایی دادند و برنامه هایی داشتند اما در تحقق صد درصدی آن موفق نبودند. چون مجلس یک جایگاهی است که قطعا یک نماینده به تنهایی نمی تواند یک موضوع بزرگ را تغییر دهد و در بین دویست و نود نظر و رای متفاوت دشوار است که کسی بتواند به تنهایی نظرش را به دیگران بقبولاند و یا تحمیل نماید.

مجلس یک مجموعه است که هیچ کس نمی تواند مدعی شود من به تنهایی کاری را انجام دادم. این جایگاه تبلور خرد جمعی است و تمام تصمیمات جمعی گرفته می شود. ولی من احساس می کنم آن چیزی که در توانم بود را با اخلاص انجام دادم و امیدورام پس از من نیز نمایندگان مردم در انجام امور مردم موفق باشند به ویژه در منطقه دشتی و تنگستان که مردمی قابل و لایق بهترینها را دارد و امیدوارم مجموعه خدمات ما در ادوار مختلف مورد رضایت این مردم بوده باشد.

دفتر پورفاطمی

پورفاطمی پس از اتمام دوره نمایندگی آیا به منطقه برمی گردد و در “مجلسی” می نشیند یا در تهران می ماند و در جایگاهی دیگر به مردم خدمت خواهد کرد؟

قطعا من کامل نمی توانم در منطقه باشم و بنا به وظایفی که بر عهده دارم و توقعاتی که از من می رود باید در موقعیتی باشم که بتوانم بهترین و بیشترین خدمت را به مردم انجام دهم. ولی اینها دلیلی نمی شود که من ارتباطم را با مردم قطع کنم. طبیعی است شاید رفت و آمدهای من به منطقه کمتر شود ولی “مجلسی” جایگاهی است که هم برای من و هم برای مردم استان و منطقه جایگاهی مورد احترام است و این قداست هم متعلق به من نیست و این جایگاهی است که مردم خود در ایجاد آن سهیم بوده اند و مربوط به آباء و اجداد و نیاکان من و مردم است و وظیفه ی خانواده ماست این جایگاه مردمی را حفط و مراقبت کنند.

مردم کاکی و علاقه مندان به بیت آیت الله حاج سید حسین پورفاطمی دوست دارند این میراث ارزشمند نیاکان خود را حفط کنند و طبیعی است برادر و برادر زادگان من با کمک مردم خوب منطقه آنجا را حفظ می کنند. من هم به عنوان یک خادم این دستگاه در کنار آنان خواهم بود و ارتباطم را حفظ می کنم و بنا به نیاز و ضرورت ها در منطقه خواهم بود. اما با این وجود در مرکز کشور خواهم ماند و چون فردی سیاسی هستم قطعا پیگیر مسائل کلان سیاسی کشور خواهم بود و طبیعی است حداقل های این موضوع را رعایت می کنم و در پایتخت پیگیر تحقق خواست مردم خواهم بود. یقین بدانید برای رفع مشکلات مردم آن چیزی که در توانم باشد و شغل و جایگاهم به من اجازه می دهد مضایقه نمی کنم و از حقوق مردم تا مادامی که هستم دفاع می کنم.

اشاره کردید به شغل، شما در قبل از قبول این مسولیت شاغل نبودید و تا جایی که می دانیم اکنون هم شاغل نیستید. پس از اتمام این دوره آیا پورفاطمی شاغل خواهد شد؟

من شانزده سال نماینده مردم بودم و هیج جا استخدام نشدم. چه در دوران آقای خاتمی و چه در دوران آقای احمدی نژاد و چه اکنون در دولت روحانی پیشنهاداتی بود و شرایط برای این موضوع مهیا بوده و هست اما هیچ گاه استخدام دولت یا سایر قوا نشدم. علتش هم این بود که فکر می کردم جوانان ما بیکار هستند و برای اشتغال دچار مشکلاتی هستند بنابراین من به عنوان نماینده حق نداشتم برای استخدام خودم کاری بکنم و از مزایای آن بهره مند شوم. اکنون اما اگر دولت صلاح ببیند و نیاز به حضور من در این مجموعه باشد قطعا استقبال می کنم و اگر هم این تمایل نبود در جایگاهی دیگر به خادمی مردم ادامه خواهم داد.

آقای انصاری معاون پارلمانی ریاست جمهوری گفته اند که از تجربه نمایندگان مجلس نهم در دولت استفاده می شود. در این خصوص با شما صحبتی نشده است؟

در اوائل سال چند جایی صحبت شد و علاقه مندی بود و درخواستهایی به ما رسید اما من در آن شرایط نپذیرفتم. در حال حاضر هم پیشنهاداتی هست هم در مجموعه نفت، هم در وزارت خارجه، هم وزارت کشور و وزارت کار پیشنهادهایی هست و من با همفکری دوستان بررسی می کنم ببینیم در چه جایگاهی بهتر می توانیم مفید باشیم در آنجا در خدمت مردم خواهیم بود. برای من پست و عنوان و مقام چندان اهمیتی ندارد. مهم این است که بتوانیم جوابگوی ابراز محبت مردم باشیم.

وضعیت سیاسی شهرستان دشتی و تنگستان و آرایش نیروهای طیف اصلاح طلب بعد از شرایط پیش آمده قدری نامشخص است. به نظر می رسد قدری ناامیدی و نبود لیدر معمول و مرسوم که بدان عادت داشتند نگرانی هایی را در آنان ایجاد کرده است. آینده این جریان سیاسی را در این دو شهرستان چگونه می بینید؟

این مسائل در جریان اصلاحات همیشه بوده و شرایط جدیدی نیست. گرچه وقفه هایی در حیات سیاسی این جریان در شهرستانهای دشتی و تنگستان بوده و حرکتها گاهی سریع و گاهی هم کند بوده اما این طیف هیچگاه از هم جدا نمی شود و دچار تفرقه نخواهد شد. من هیچگاه لیدر این جریان نبودم و بلکه به عنوان یک عضو و خادم همیشه فعالیتهامان جمعی و با همفکری و مشورت بوده و هست. شاید دلخوریهایی بابت لغو مراسمی که دوستان می خواستند برای تجلیل از من برگزار کنند باشد ولی من به این خاطر که خادمی مردم را با آگاهی و افتخار و فهم تمامی شرایط و جوانب آن انتخاب کردم احساس می کنم نیازی به تجلیل از من نیست. خدمت به مردم از نظر من یک سعادت است و این نیازی به تجلیل و تعریف و کارهای از این دست ندارد. تاریخ در مورد ما قضاوت می کند و مردم خودشان قضاوت خواهند کرد که چه کارهایی انجام شده و چه کارهایی نیز ناقص مانده است.

ما با مشورت دوستان البته در تدارک نشستهای آسیب شناسی سیر حرکت این جریان در منطقه هستیم. در سال آینده ما دو انتخابات مهم شوراها و ریاست جمهوری را در پیش داریم که قطعا دوستان ما و مجموعه های مرتبط برنامه های خود را انجام خواهند دارد. من نظرم این است که آینده خوبی پیش روی اصلاح طلبان استان و منطقه هست. اصلاح طلبان نیز سخت ترین شرایط را تجربه کرده اند و در آن شرایط دشوار هیچ گاه از اهداف خود دست نکشیده اند و دلسرد و مایوس نبوده اند. الان که اصلاح طلبان دشتی و تنگستان در بیرون مجموعه هستند قطعا بهتر می توانند برای همگرایی راهکار عرضه کنند. من نیز شانزده سال در این کسوت بودم و حتی برخی از مجموعه خود ما خسته بودند و نیازمند یک بازنگری در خود و شرایط بود.

دوستان اجازه دهند تا این تغییر روش و برنامه به خوبی انجام شود تا مردم بتوانند شرایط نوین را تجربه کنند و مقایسه ای ملموس از شرایط قبل و بعد از ما برای مردم امکان پذیر شود.

اصلاح طلبان استان در چهار حوزه که با پرچم امید وارد شدند موفق بودند و قطعا اگر امکان حضور ما در این رقابت بود شرایط به گونه ای دیگر در حوزه دشتی و تنگستان پیش می رفت و شاهد رقابتی سنگین تر بودیم. همگان دیدند در این دو شهرستان ما یک شب اجازه تبلیغ یافتیم و توانستیم نزدیک به سی هزار رای برای کاندیدایی که تا آن شب بنا به دلایلی حتی ستاد مشخصی گرد نیاورده بود رای جمع کنیم. این نشان می دهد که هیچ دلخوری و تشتت آرایی بین اصلاح طلبان منطقه نیست. بلکه توان این مجموعه مشخص و بارز شد که می تواند حتی در زمان محدود بهترین عکس العمل را داشته باشد و قطعا این روند ادامه خواهد یافت.

http://s7.picofile.com/file/8233869700/1970839.jpg

شما در عکس ها با نمایندگان در صحن حضور نداشتید و در عکس پایانی مجلس نهم هم در بین نمایندگان استانها نبودید. موضوع چیست؟

موضوع خاصی نیست. من در صحن بودم اما برای عکس گرفتن با نمایندگان تلاشی نداشتم. من چهار دوره نماینده بودم و این روزها را دیده بودم. برای من چیز تازه ای نبود. ضمن اینکه ارتباط من با این نمایندگان ادامه خواهد داشت و محدود و منحصر به یک عکس یادگاری نخواهد بود. دفتر ما تا امروز باز بوده و تا روز جمعه نیز هستیم و تا لحظه ی آخر جوابگوی تمام مراجعات مردم به ویژه کسانی که در تهران برای انجام کارهای خود حضور دارند، هستیم.

دورنمای فعالیت رسانه ای در دشتی را چگونه می بینید؟

دشتی نگین فرهنگی استان است و جایگاهی است که باید از این دست فعالیتها در آن بیشتر و باکیفیت تر انجام شود. طیف چپ و راست هم ندارد. تمام دلسوزان دشتی و استان بوشهر باید کمک کنند به ویژه سیاسیون استان و به خصوص فرهنگ و ارشاد تا این فعالیتها شکل بگیرد. مطمئن باشید من در هر جایگاهی که باشم برای کمک به جریانات رسانه ای در استان و شهرستان دشتی کمک می کنم و از همگان نیز می خواهم فارغ از خط بندیهای سیاسی برای تعمیق این فعالیت در استان کمک کنند.

مردم دشتی و تنگستان در این شانزده سال با رضایت خاطر و ایثار و از خود گذشتگی به شما رای اعتماد دادند و با تمام نقدها از شما حمایت کردند. اکنون با این مردم چه صحبتی دارید؟

من از همه ی مردم تشکر می کنم. از تک تک مردم استان بوشهر و مردم خوب دشتی و تنگستان و تمام کسانی که به من لطف و محبت داشتند. از مردمی که در تمامی شرایط و در سختی ها و مرارتها و مصائب در کنار ما بودند و از هیچ چیزی دریغ نکردند. تشکر ویژه ای داشته باشم از مردمی که در طول این سالیان با همراهان بسیار همیشه درب خانه شان به روی ما باز بود و خانواده هایشان بابت پذیرایی از ما در سختی بودند. امیدوارم خداوند به تمامی آنان عزت و سربلندی و طول عمر بدهد. ان شاء الله هیچ گاه محتاج هیچ فردی نشوند و همیشه خداوند حامی و یاور آنان و خانواده هاشان باشد. از تمامی مردمی که در این مدت با قصورات موجب رنجش خاطرشان بودیم و نتوانستیم آنطور که می خواستند برای تحقق خواسته هاشان موثر باشیم و بعضا پیگیریهای ما کافی نبود یا در بروکراسی های اداری درگیر ماندند و جواب مثبتی دریافت نکردند عذر می خواهم. من از مردم عذر خواهی می کنم و ان شاء الله مرا ببخشند. من تمام سعی خودم را کردم شاید شرایط مهیا نشد و موقعیت فراهم نگردید و مشکلات اداری اجازه نداد در انجام خواسته شان موفق باشیم.

http://s6.picofile.com/file/8234940976/IMG_20160123_WA0003.jpg

باید از تمام مردم استان عذر خواهی کنم چون از جای جای استان به من مراجعه می شد و حتی بعضا از استانهای دیگر نیز به ما مراجعه می شد و علتش هم این بود که من از خانواده ای بودم که این ارتباطات از قدیم و به صورت موروثی در خانواده ما بود نه اینکه ما فقط در این شانزده سال پیگیر مشکلات آنان بودیم یا باشیم و با اتمام این دوره بتوانیم دست از پیگیری مشکلاتشان برداریم.

جا دارد از تمامی ائمه جمعه، فرمانداران، بخشداران، دهیاران، اعضای شوراها و همه کسانی که دلسوزانه پیگیر حل و رفع مشکلات مردم بودند و هستند تشکر و قدردانی کنم. از خانواده های معزز شهدا، ایثارگران،جانبازان، آزادگان و نیروهای نظامی و انتظامی و  همه ی کسانی که در طول این سالیان در این خدمت به مردم دخیل بودند و کمک کردند تا باری از دوش مردم برداشته شود تشکر می کنم. ان شاء الله در ایام ماه مبارک رمضان حضورا خدمت مردم خوب استان خواهم رسید و رویاروی و رسما از آنان عذرخواهی می کنم و حلالیت می خواهم.

در ضمن تمام آنچه در این سالها در دفتر ما از مکاتبات و اسناد و … جمع آوری شد برای استفاده آیندگان و محققان و کسانی که دوست داشته باشند این دوره را مطالعه و بررسی کنند به کتابخانه مجلس اهدا شد و در دسترس همگان هست و مجموعه ای از مکاتبات و اسناد در پنج مجلد نیز در اختیار تمامی کتابخانه های رسمی کشور قرار گرفت تا امکان دسترسی به آنچه ما در این سالها به نام این مردم و برای مردم خوب این دو شهرستان انجام دادیم فراهم باشد و با نقد این دوره بتوانیم برای آینده ای بهتر تلاش کنیم.

[کد خبر:AJ15828]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب